Dus ik ben naief omdat ik mijn kind door familie laat verzorgen. Haha geweldig, hoop niet dat dit serieus is.
Ja maar lieve schatten hoe doen jullie dat dan in vredesnaam?? Laten jullie de papa ook nooit bij t kind omdat familie vaak misbruikt? Dat kun je toch niet menen..
Omg, doe je nu alsof of kan je echt niet begrijpend lezen. Tuc zegt niet dat je naief bent omdat je je hem/haar bij je familie achter laat, maar omdat je doet als of er daar niets kan gebeuren.
Ook dat kan gebeuren ja, maar jij doet net alsof alleen familie te vertrouwen is en G.O/KDV niet, onzin dus.
Nee dat schrijf ik toch helemaal niet...jij schrijft dat het jou logisch lijkt dat jouw familie je dochtertje niet misbruikt en dat als ze dat wel zouden doen en zo geschift zouden zijn dat je haar er dan niet meer heen zou brengen...ja duhhh denk je dat degenen bij wie dit wel in de fam gebeurd dat die daarvan af wisten en als nog hun kind brachten?? Niemand weet dat natuurlijk.
Ja maar met logisch bedoel ik toch gewoon dat ik er vertrouwen in heb? Jij hebt neem k aan toch ook vertrouwen in je vriend/man of andere familie als die voor jou kindje zorgt? En ik vertrouw familie meer dan "vreemden" op een kdv, vandaar dat ze daar heengaat. Dan ben ik niet meteen naief..
Ik denk dat wij jou niet helemaal snappen? Je brengt je kind niet naar het kdv omdat je bang bent voor misbruik, maar als je vervolgens geconfronteerd wordt met het feit dat de kans op misbruik onder familieleden veel hoger is, dan zijn wij met zijn allen diegenen die het niet snappen??
Uiteraard vertrouw ik die. En ik vind niet alleen jou naiëf hoor maar ook degenen die zeker denken te weten dat een kdv veiliger is dan een go....
Jup, als jij zo begint dat ik niet begrijpend kan lezen dan hoef je niet te verwachten dat ik je nog een uitleg ga geven. Volgens mij kan je ook normaal tegen elkaar praten.
Nou ja, ik acht de kans dat er wat bij mijn/zijn ouders wat gebeurt ook nihil, mede omdat we natuurlijk zelf door onze ouders opgevoed zijn zonder mishandeling oid. Maar stel dat er daar gedurende de dag visite oid komt (familie, kennissen) met kwaad in de zin... dan snap ik dat die cijfers hoger kunnen liggen.
Ik vond het erg moeilijk om het liefste wat ik heb ergens achter te laten,in dit geval een go. Mijn dochter ging altijd naar mijn ouders maar die optie is er nu niet meer helaas. Er kan overal iets gebeuren en ik hou mijn kind goed in de gaten (hoop dat ik signalen zal oppikken wanneer dat nodig is, hopelijk nooit). Hij praat niet en gaat dat zeer waarschijnlijk voorlopig ook niet doen. Op het KDC zijn er 2 leidsters en een vrijwilligster elke dag wanneer mijn zoontje daar is. Dat zou genoeg controle moeten zijn maar dan nog? Opvang moet voor mij goed voelen,ik moet aan mijn kind kunnen merken dat hij zich goed voelt wanneer hij er vandaan komt. Er kan overal iets gebeuren en altijd en overal leeuwen en beren op de weg moeten zien lijkt mij ook geen leven. Oren en ogen goed de kost geven en afgaan op mijn gevoel, dat is het minste wat ik eraan kan doen qua opvang voor mijn kind.
Samenvattend: er kan overal iets gebeuren Ik denk niet dat je kan zeggen dat kdv beter is dan go en andersom ook niet. Het is in ieder geval belangrijk dat als je voor een go kiest je uitgebreid in gesprek gaat en niet de eerste de beste op je kind(eren) laat passen. Zo is het ook bij het kiezen van een kdv. Kijk vooral ook naar je kind en wat voor signalen die afgeeft.
Dit soort dingen was voor mij serieus 1 van de redenen om mijn kinderen naar een kdv te doen ipv naar een gastouder. Garanties heb je natuurlijk nooit, maar daar is wel meer controle onderling.