Ik ben benieuwd hoe andere moeder hier tegenaankijken, of ik niet overdrijf. Ik ben best boos nu Bij het ophalen van mijn kindje vandaag werd ik verrast door afwezigheid van de gastouder. Zij was weg (er werd gezegd net 5 minuutjes) en de man des huizes paste op mijn kind. Het probleem is dat ik van niks wist! En er was niks ernstigs gebeurt, niks waardoor ze heel plotseling weg moest... Ik vind eigenlijk dat dit niet kan, ik heb toch een overeenkomst met haar en niet met iemand anders, ook al is het een gezinslid? Hoort zij niet gewoon aanwezig te zijn op de tijden dat mijn kind daar is? Ik kwam hem ophalen 10 minuten voor einde opvangtijd en toen was ze dus al weg. Ik ben er gewoon verdrietig door... het heeft voor mij ook met een stukje vertrouwen te maken.... Wat zouden jullie hiermee doen, zouden jullie er iets mee doen? Overdrijf ik niet? Ben ik te beschermend nu en doe ik moeilijk om niks? Ik lees graag jullie meningen!
Hoi, Dat is de reden waarom wij onze zoon destijds ook bij de gastouder hebben weggehaald, kwamen hem ophalen en ze was er niet. Vondt het echt niet kunnen helemaal niet omdat wij er niet van op de hoogte waren en wij die vriend van haar helemaal niet kende. Ik hoop niet dat het de zelfde is als die wij hadden want die is echt slecht
Ik zou het geen probleem vinden. Je kind is toch niet alleen geweest? Ik heb laatst een gesprek gehad met het gastouderbureau en ze gaven wel aan dat het af en toe kon voorkomen dat een gastouder gebruik maakt van achtervang. Het belangrijkste voor mij is dat mijn kind niet alleen achter gelaten wordt.
Een achtervang vind ik persoonlijk wat anders, dat is (hier in elk geval) een andere gastouder uit de buurt die in sommige gevallen de kinderen op kan/moet vangen, als er iets gebeurt waardoor de GO plotseling weg moet bijv. @ DunjaTamara, wat vervelend dat het bij jou ook gebeurd is! Heb je je kindjes toen meteen daar weggehaald?
wij hebben onze zoon idd meteen weggehaald daar. En achteraf maar goed ook, haar auto stond onbeheerd met 5 kinderen geparkeerd bij de school van mijn zoontje laatst 20minuten he zonder dat er iemand bij was. Als ik mijn baby bij me heb, en ze slaapt of t regent kou etc blijf ik bij mijn auto staan Joey ziet me opt school plein en loopt naar me toe nooit zou ik een van de 2 alleen laten in de auto. Ben echt blij dat wij toen met haar gestopt zijn. ALs ik haar vriend kende en op de hoogte zou zijn dat ze even naar dokter of iets dergelijks zou moeten is het een andere verhaal.
Dat zou voor mij ook een reden zijn om mijn dochtertje direct weg te halen. Ik heb een overeenkomst en een afspraak met haar, en niet met iemand anders. Gelukkig is ze daar heel secuur in, ik heb wel eens gehad dat ik vroeger kwam en haar kinderen de deur open deden. Zij was even naar de supermarkt en had L. meegenomen en haar kinderen thuis gelaten. Prima hoor. Wat was haar excuus om weg te gaan terwijl ze aan het werk had moeten zijn?
Als de afspraak er is, dat zij de opvang doet, dan zou ik er ook even iets van zeggen. Of een nieuwe zoeken als het je echt erg dwars zit. Bij mijn zusje is de dame de officiele gastouder, maar daar doet de gast-papa ook regelmatig een paar uurtjes de opvang. Maar dat is dan gewoon en met veel vertrouwen in die man.
ik vind dat niet kunnen! ik zou nooit mijn man in schakkelen als ik even ergens heen zou willen. In een noodgeval wordt het anders en daarvoor heb je je achtervang en niet om even een boodschapje te gaan doen. Als het mogelijk zou zijn zou ik ook de ouders op de hoogte brengen (van een ander kind dus ook de ouders van het slachtoffertje natuurlijk ook) dat er iets gebeurd is en manlief, de buuf of iemand anders oppast. dan weten ze ook dat ze een "vreemd" persoon kunnen verwachten. Mijn man kennen al mijn vraagouders wel, en als hij thuis is doet hij ook gerust een spelletje met de kinderen. Officieel mag ze het trouwens niet eens doen vertelde de ggd dame mij! gastouder is verantwoordelijk en alleen in geval van nood mag je een ander de opvang over laten nemen. Dus ik zou er zeker wat van zeggen.
Nee, ik vind het in de situatie zoals jij die nu schetst ook niet kunnen... en snap je gevoel helemaal! Dan vertrouw je erop dat mijn kindje op dat moment bij haar is en dat vertrouwen wordt beschaamd wanneer dat niet het geval blijkt te zijn. Zo vind ik het bijvoorbeeld ook niet fijn dat de leidsters onze dochter zo in de auto mee zouden nemen terwijl ik daar niets van weet. Ik vind het geen probleem dat ze iets leuks met zijn allen gaan doen maar dan wil ik dat wel graag van tevoren weten zodat ik me daarop kan instellen! Misschien ligt het wel anders maar het heeft toch vooral met de verwachting die je hebt te maken. En als je gastouder/opvang niet aan die verwachting voldoet moet je dat bespreekbaar maken! Stel nu dat er iets aan de hand is waardoor deze situatie eenmalig niet anders kon, dan zou ik het wel minder erg vinden. Maar dat zou haar partner dan meteen bij ophalen moeten communiceren lijkt me.
ik ben ook gastouder en vind het in deze situatie ook niet kunnen. Een achtervang is er voor noodgevallen, dus als de gastouder met een ander kindje naar de dokter ofzo moet. Ook kan ik mij voorstellen dat je in sommige gevallen met de ouders afspreekt dat je man ofzo af en toe de opvang verzorgt, maar dat is wel in overleg met ouders. Dat doe je niet op eigen houtje.
Ik zou het ook helemaal niet prettig vinden als onze gastmoeder dit zou doen zonder overleg. (Behalve in geval van nood.) ik ben heel tevreden over de opvang, dus het zou voor mijn geen reden zijn mijn kindje gelijk bij haar weg te halen. Maar ik zou wel een goed gesprek willen hebben en afspraken maken. Als er al meer dingen zijn waar je ontevreden over bent, kan ik me voorstellen dat je een andere opvang gaat zoeken.
Nee, dit hoort niet! Achtervang is voor noodgevallen! Dus bijv een kind is gevallen en alleen zij kan mee o.i.d. Niet zomaar, omdat het beter uitkomt ofzo? Je gastouder is niet voor niks gescreened vooraf. ZIJ heeft een opleiding gedaan (minimaal helpende welzijn 2), ZIJ heeft een EHBO voor kinderen gedaan, ZIJ is door je bemiddelaar goedgekeurd en geschikt gevonden, ZIJ investeert tijd in je kindje om het goed te leren kennen, weet hoe je kind evt getroost moet etc etc. Ik zou dit met haar bespreken hoe moeilijk ook, en anders doorgeven aan het GOB.
Belachelijk idd... helemaal eens met mijn voorgangers!! Ik moet er niet aan denken dan die man opeens zou oppassen, ik ken hem niet en als het geen geval nood zou zijn echt niet!!
Nee, kan niet. Volgens mijn zus ook gastouder, mag het ook niet. Ok in noodgeval misschien wel. Maar stel je kindje heeft iets en meneer gaat hier niet goed mee om?!
Ik zou het niet erg vinden, maar.. Ik ken de man van mijn gastouder goed, hij helpt vaak mee, is gek op de kinderen en mijn zoon is gek op hem. Maar mijn gastouder is zo professioneel (ze heeft zelfs een aparte ruimte, aparte keuken en professionele kdv meubels) dat ze dat nooit zou doen. In jouw geval vind ik het ontoelaatbaar, wie weet wat ze nog meer doet..
ik vind het ook niet kunnen, je betaald haar toch voor de diensten? het is dus ook op zakelijk vlak gewoon iets dat niet kan. ik heb een vertrouwensband met de gastouder en haar gezin zie ik nooit dus als ik ooit haar man op mijn kind zie passen (ik weet dat dat niet gebeurt) dan is het voor mij ook klaar, ik zou dan op zoek gaan naar een andere gastouder. idd een vertrouwenskwestie en het is wel je kind.
bij ons is het wel eens gebeurt dat de man van de gastouder een paar uur heeft opgepast maar dit was in overleg, hij is erg aardig en heeft een leuke klik met Fleur. Zou het op deze manier niet ook ok vinden zeker het gesprek er over aan gaan.
Ik zou het ook niet pikken. Als ze er nou even over belde vantevoren was het een ander verhaal maar ze is gewoon aan het werk op dat moment! Over meenemen in de auto hebben we trouwens officieel afgesproken of we dat goed zouden vinden of niet. Dat werd gewoon gevraagd bij de intake.