Nee, ik vind dat ook niet horen. Voor noodgevallen en anders als het een keertje voor moet komen, gewoon in overleg van tevoren.
ja vind het wel een beetje vreemd!!! hier kent mijn oppas kind mijn man erg goed dus is het ook geen probleem dat ik wel weg ben!!! meestal weet de moeder ervan, ik heb 1x in de 3 maanden een lange vergadering en meestal is mijn man wel thuis en anders past mijn moeder op maar ze is er altijd van op de hoogt en heeft ze er wel problemen mee nou dat zoekt ze maar een ander (ze wist dit van te voren) maar ik ben dol op mijn oppaskind al is het 1 van mijn eigen
Ik vind jouw gevoel juist !!! Dit kan echt niet , tenzij er een noodgeval is en jij op de hoogte wordt gesteld voordat je, je kind ophaalt.
Daarbij is het ook nog zo dat dit niet mag van de GGD. Als gastouder mag je de kinderen alleen in noodgevallen bij de achterwacht laten. Je zou hier zelfs melding van kunnen maken bij de GGD. Ook al spreek je het met de ouders af, officieel mag het niet en moet je de kinderen meenemen als je ergens heen gaat (hoewel het soms niet in het belang van een kindje is, wat je dan bv. wakker moet maken als je kindjes van school moet ophalen)
tuurlijk kan dat niet! En tuurlijk mag dat niet. Die man heeft ook waarschijnlijk niet eens de nodige papieren. Bovendien zou ik het zelf niet fijn vinden als mijn kindjes bij een man achter bleven. Ik weet dat dat puur gebaseerd is op vooroordelen, maar het gaat om mijn kids. En voor oppas alleen wil ik alleen een vrouw. Dit is dus niet met jou besproken, ik zou er echt wat van zeggen!
Ik had persoonlijk gelijk het gastouderbureau opgebeld en op de hoogte gesteld van deze praktijken. Dit kan niet zomaar zonder dat jij hiermee ingestemd hebt (alleen in geval van nood). Ik zou ook mijn kind daar weghalen.
Eigenlijk mag dit niet volgens de regels van de meeste bureau's. En niet geheel nbelangrik dat je deze tijd toch al van die rare verhalen hoort.Niet dat je er gelijk het verkeerde van moet denken maar goed het speelt wel mee. Mijn gastouder laat onze dochter ook weleens alleen met haar man of zoon maar deze mensen ken ik en we komen ook bij elkaar op verjaardagen,dus dit vind ik anders.Ze vraagt me wel altijd om toestemming maar soms komt het beter uit zodat mn dochter gewoon op bed kan blijven liggen als ze andere kindjes van school haalt ofzo.. Het zou voor mij echter geen reden zijn om mijn kindje daar weg te halen.Dit vind ik dan ook wel weer ver gaan.. Heb het er gewoon even met haar over en als dat niet helt bel je het bureau waar ze voor werkt.Het is iig geen fijne gedachte voor de volgende keer.
Ik vind dit ook niet kunnen. Als er geen nood is én vooral: als jij niet op de hoogte bent gesteld, zou ik dat ook niet waarderen. Ik zou het aankaarten.
ik vind het niet kunnen en het mag ook niet eens omdat die man er geen diploma voor heeft. Daarnaast wil ik niet dat er een man alleen op mijn kinderen past. Je hebt groot gelijk! Trouwens erg verhaal over die kinderen die in de auto waren achtergelaten. ik hoop dat je er een melding van hebt gemaakt want dat kan echt niet.
Dat is bij onze GO ook wel eens gebeurd. Dan waren de man of één van de kinderen thuis. Soms ook wel voor een uur lang, dat hoorden we dan op de ochtend zelf "ik moet zo even weg, is het goed als mijn dochter oppast?" Uhm tjsa...haar dochter was een lieve meid, maar wel slechts 15 jaar. Nou goed, dit was dus wel één van de redenen waarom we onze dochter naar een KDV hebben gedaan. Een heel goed KDV dit keer, supertevrden zijn we!
Ik ben bemiddelingsmedewerkster van een gastouderbureau. En dit mag dus niet! Een gastouder dient ten alle tijden aanwezig te zijn tijdens de opvang! Alleen in noodgevallen bv kind is gevallen en moet naar het ziekenhuis dan gaat de gastouder met dat kindje mee naar het ziekenhuis en regelt ze een achterwacht die voor de overige kinderen zorgt. De ouders dienen dan alsnog zsm op de hoogte gebracht te worden door gastouder/achterwacht wat de situatie is zodat ze de mogelijkheid hebben hun kind op te halen! Dit is zoals het hoort! Ik zou dit met de gastouder en zeker ook het gastouderbureau bespreken. Want dit mag dus niet. Stel dat er iets gebeurt wat dan....
Dit zou zelfs gemeld moeten worden bij de GGD die gaat daar naartoe en de kans is heel groot dat de gastouder haar vak niet meer mag uitvoeren. In een heel gunstig geval krijgt de gastouder een waarschuwing en word nauwlettend in de gaten gehouden voor langere periode. De gastouder is namelijk de persoon waar je een contract mee hebt lopen. en is dus altijd verantwoordelijk voor de opvang! En kan niet verantwoordlijk zijn als ze niet aanwezig is!
Als dit niet in overleg is gegaan zou ik er ook wat van zeggen. Het kan natuurlijk een keertje gebeuren, maar zou het als ouder zijnde wel prettig vinden dat het van te voren overlegt wordt of dat ik even gebeld word
ik zou ook boos zijn, met mijn gastouder heb ik duidelijke afspraken gemaakt, ik wil ook niet dat ze mijn zoontje overal mee naar toe neemt. Ze had nogal eens de neiging om overal op visite te gaan, de dagen dat mijn zoontje daar kwam, 2 dagen. Hij was helemaal overprikkeld. Als het een noodsituatie is ok, maar graag eerst overleg als ze weg zou moeten Ik vindt dat je daar best iemand op aan mag spreken
Ik zou het echt niet tof vinden! Onze dochter gaat ook naar een gastouder en zij heeft heel duidelijk aangegeven dat haar man vaak thuis is maar maar los staat van de opvang van de kindjes Tuurlijk zal hij best wel een keer met ze spelen maar de zorg ligt niet bij hem. Ik zou het niet acceptabel vinden tenzij er echt een noodgeval heeft plaatsgevonden.
Ik zou het ook geen prettig idee vinden. Alleen in noodgevallen zou ik er begrip voor hebben. Spoed huisarts ofzo. Ze had je wel even op d ehoogte kunnen brengen. ben je inmiddels al in gesprek geweest, heb neit alles terug gelzen dus wie weet staat het er al,
Dit is dus een van de redenen waarom ik niet heb gekozen voor een gastouder. Ik zou dit zeggen tegen haar, anders zit jij niet meer lekker op je werk..
ik vind het niet kunnen en had mn kindje bij haar weggehaald. ik heb een overeenkomst met jou en niet met je man. zolang mijn kindje bij jou is blijf jij thuis klaar punt uit dat zijn de afspraken en daar wordt je voor betaald om het zo maar even te zeggen. nee ik was er gelijk klaar mee geweest. had een poosje geleden een beetje zelfde siutatie maar dan me tmn zus, mijn zoontje mocht bij haar slapen en zij had een nieuwe vriend, ik ahd die vent nooit ontmoet helemaal niks. nu moest zij haar kinderen van school halen (ong. 10 min. lopen) en het regende dus liet ze mijn zoontje alleen met die vriend thuis. oke ik vertrouw mn zus 100% maar ik kende die vent niet dus ben daar toen ook flink boos over geworden.
Ik vind je reactie niet overdreven hoor. Ik zou zelf struikelen over het idee dat mijn kind bij een man is zonder dat ik dat weet en zij er niet bij is. (sorrie, mijn mening). Het zou voor mij zelfs een reden zijn een nieuwe gastouder te zoeken. En melding maken bij het gastouderburo. Ik zou nooit een man op m'n kinderen laten passen, kortzichtig ik weet het. Had ze het kindje meegenomen en moest ik even wachten had ik dat echt niet zo'n enorm probleem gevonden.