Gastouder op vakantie, hoe regelen belastingdienst?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Prins03, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Dames,

Mees gaat al enige maanden naar een gastouder waar hij het erg naar zijn zin heeft. We hebben destijds bij de belastingdienst opgegeven dat hij 50 uur per maand daar is ivm kinderopvangtoeslag. Meestal zitten we er iets boven (3,4 uur) maar liever dat we aan het eind van het jaar nog wat terugkrijgen dan dat we moeten betalen.

Nu gaat de go in augustus 3 weken op vakantie, waardoor Mees die maand maar 17 uur bij haar is. Hoe regel ik dit met de belastingdienst? Want we krijgen dus kinderopvangtoeslag voor 50 uur. Kan je dat eenmalig ivm vakantie aan laten passen ofzo? Of moet ik gewoon een gedeelte van het bedrag wat we krijgen apart zetten om hiermee einde van het jaar de rekening te kunnen betalen?

Het is het eerste jaar dat hij er zit, vandaar mijn vraag :)

Alvast bedankt!

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je kunt dit aanpassen bij mijntoeslagen.nl (geloof ik). Ik pas het iedere maand aan omdat ik steeds wisselelende diensten draai. Is niet zo heel lastig.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    maar als ik dit nu doe ben ik dan toch al te laat? je krijgt het toch een maand vooruit?.. en het duurt zo'n 8 weken voor ze het verwerkt hebben toch?

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben niet elke maand evenveel uren, dus bij de belastingdienst een gemiddelde opgegeven. Als je minder uren afneemt dan je opgeeft moet je inderdaad terug betalen. Dat zal niet veel zijn, maar je kan het even achter de hand houden. Ik zou me er niet druk over maken, voor een maand zou ik niet de belastingdienst gaan bellen etc.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja, dat is het ook een beetje.. En ik geef aan 50 uur per maand af te nemen, maar als ik terugkijk zit ik al elke maand eigenlijk hoger, waardoor ik nu al ruim 30 uur zelf heb betaald omdat ik die niet heb opgegeven. Die zullen ze dan toch wel verrekenen met die ene maand?

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Voor augustus ben je nog wel op tijd hoor. Het kan zijn dat je teveel krijgt aan het begin van de maand, maar dat verrekenen ze gewoon een maand later.

Ik geef het wel voor 1 maand door, je weet nooit hoe je er financieel voor staat over 2 jaar (want zolang duurt het voordat ze je controleren)

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het laten staan? Je zit nu elke maand erboven iets meer als 3 uren. Als dat aan het eind van het jaar rond de 50 uren is, dan is er toch niks aan de hand? Dat compenseert dan wel weer.

Deel Deze Pagina