Wij gaan voor KDV omdat prijs tussen de KVD waar we tussen kiezen en gastouderopvang scheelde niks. het is ook kleinschalig want een KDV moet voldoen aan bepaalde voorwaarde voor de wet 5a 6 kids per begeleiding... Vind de structuur fijner van een kdv, de kdv is aan het einde van onze straat gastouderopvang moet ik de halfe stad door en dan weer terug richting werk. kdv waar we heen gaan is ook flexibel + als daar iemand ziek is kan mijn kindje gewoon heen gastouderopvang ziek dan heb je pech. ik werk zelf in de zorg en geen familie dicht bij wonen dan heb ik een groot probleem. bij de kdv zit veel groen/bos en een kinderboederij, en is ook kleinschalig..
+ mijn man vind het fijn dat er niet 1 iemand alleen is met ons kindje maar altijd 2 begeleiders hier op de groep staan.
Wij zijn gisteren ook op een KDV gaan kijken en neigen daar ook naar... Ook omdat je mogelijk anders bij vakanties van de gastouder ook weer iets moet regelen... Bovendien zit dit KDV vlak bij mijn werk en komt VL er ook bijna langs... Dus kunnen we alletwee zonder al te veel moeite junior straks wegbrengen/ophalen.
Onze kids gingen vanaf 3 maanden tot ze 4 werden naar het kdv. Wij hadden vanaf het begin een goed gevoel over dit kdv, het is van Catalpa en zit door heel Nederland. Vestiging waar onze kids op zaten, zit 5 min. lopen van ons huis, bij de scholen Onze kids hebben er een toptijd gehad en vanaf 3 jaar kan je kind naar de 3+ club gaan, hier gaan alleen kindjes vanaf 3 jaar en ouder heen, ze doen dan voorbereidende dingen voor school Onze 3e uk gaat er ook heen zodra ik weer een baan heb gevonden
Hoi, Ik ben zelf gastouder en wil wel even een reactie geven op een aantal reacties die hier geplaatst zijn. Er zijn mensen die zeggen dat een KDV een betere voorbereiding is voor school etc, maar als gastouder heb je dezelfde papieren als KDV leidster. Ik heb zelf namelijk jaren in de kinderopvang gewerkt en heb er zelf voor gekozen gastouder te worden. Er zijn veel gastouders die hetzelfde ritme hebben als een KDV, dezelfde dingen ondernemen, meerdere kinderen hebben. Het is dan niet anders dan een KDV. Over beide heb ik niets negatiefs te zeggen, want heb ook op een KDV gewerkt. Waar je wel op moet letten bij een gastouder is wat diegene onderneemt met de kinderen en wat de dag indeling in. Ook gastouders worden tegenwoordig gecontroleerd door de GGD. Ik werk hard en ik doe leuke dingen met de kinderen en geef ze een ritme en ook voorbereiding voor school. Mijn werk als gastouder of al die jaren in de kinderopvang is precies hetzelfde.
+ je moet wel als ouder goed kijken waar JIJ je goed bij voelt! Als je ergens niet helemaal zeker van bent, dan moet je dat ook niet doen.