ouderschapsverlof afgelopen, wanneer contract aanpassen?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Citroen80, Feb 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Wie is er ook bijv. na ophouden ouderschapsverlof, weer terug naar fulltime werken gegaan? Mijn OV loopt begin juli af, ik werk nu 28 uur en zou dan terug gaan naar 36 uur. Ik heb een zoontje van 2 jaar.
    Op mijn werk is er een reorganisatie gaande, waardoor mijn vriend zegt dat t verstandig is nog 36 aan te houden. En wanneer we weer zwanger mogen zijn van een tweede kindje, (hoop snel) dan daarna weer opnieuw zwangerschapsverlof op te nemen en daarna pas mijn contract aan te gaan passen naar 24 uur. Uiteindelijk wil ik 24 uur werken. Het zou dan gaan om minstens 3 maanden 36 uur werken of langer, ligt eraan wanneer we weer zwanger mogen worden.

Mijn vriend heeft sinds kort een fulltime baan, voorheen studeerde hij waardoor we krap bij kas zaten. Het duurt nog ruim 9 maanden voordat hij een vast aanstelling zal gaan krijgen. En aangezien ik meer zeker ben van mijn baan met een 36 uur contract nu er een reorganisatie gaande is op mijn werk.

Wie heeft hier ervaring mee. Wat zouden jullie doen? Contract aanpassen naar 24 of 28 uur of nog even 36 uur aanhouden.

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Zou ook voor zekerheid gaan. Je WTF aanpassen kan altijd nog. Minder werken is vaak geen probleem, uren erbij krijgen wel.

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja ik zou ook voor zekere gaan. Ik heb momenteel ook 1e deel van OV op. zit nu in een tussenmoment en binnenkort neem ik 2e deel van OV op. Ik probeer dat zolang mogelijk te rekken zodat ik straks gebruik kan maken van OV van (hopelijk) een 2e kindje. En daarmee contract terugbrengen dus uitstel.
    Uren eraf kan altijd heel snel. Uren erbij kan vaak niet

Share This Page