gastouderbureau; welke zouden jullie kiezen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Loezzz, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hallo meiden,

ik ben van plan over te stappen van het kdv naar een gastouder ivm flexibelere breng en haaltijden. nu heb ik zelf al een lieve gastouder gevonden en daar ben ik gister geweest, helemaal een goed gevoel bij dus we gaan het doorzetten!
    Nu staat ze bij twee gastouderbureau's ingeschreven. 1 hele grote (niet zo persoonlijke) organisatie die een vast bedrag per kind per mnd vraagt. dit zou me dan 80euro per mnd kosten + de kosten voor de gastouder. het andere gastouderbureau is heel kleinschalig en de vrouw die er werkt heeft al een paar keer gebeld om iets af te spreken. zij vragen echter 1 euro per kind per uur en ik heb 60 uur per mnd opvang nodig per kind, 120euro zou dit dus kosten + de kosten voor de gastouder.
    Net belde die vrouw weer of ik al heb besloten en ik wilde eigenlijk afwijzen omdat zij te duur is, maar toen begon ze ineens te onderhandelen. dat ze wel een maximum van 75 euro wil afspreken, dus gewoon 1euro per uur per kind, maar niet meer dan 75 euro per mnd! daarmee gaat ze dus net onder die andere zitten.
    ik zit nu zo te twijfelen, aan de ene kant kies ik in dit soort gevallen graag voor een grote organisatie, het gaat ook om belastingtoeslagen en bij zo'n eenmanszaak weet je het maar nooit.. en wat vinden jullie ervan dat ze zomaar 45euro per maand zakt? is dat niet wat wanhopig of is het juist heel interessant en kan ik er nog wel meer afpraten...
    jullie mening graag, liefs loes

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het raar dat ze gaat onderhandelen over de prijs. En zou dat niet vertrouwen. Overigens zoveel doet het gob niet hoor wat betreft toeslagen dat regel je gewoon zelf met de belastingdienst. En het inspectierapport van de ggd kun je ook gewoon opzoeken en zolang ze goed gekeurd zijn is het goed en dat geldt ook voor je gastouder. Ook zou je zelf een goedkoop gob kunnen zoeken, voor je gastouder maakt het niet uit (krijg er ook weleens 1 doordat de vraagouders dat gob al hebben).

3. Noekie84

Noekie84 Lid

17 feb 2012
    21
    0
    0
    Eigenaar Gastouderbureau (www.Gastouderbureau-Okid
    Heemskerk
    Je moet even de inspectierapporten opzoeken in google, dat geeft al een heel goed beeld. Ze staan tegenwoordig ook in het landelijk register genoemd (meestal).

In google: inspectierapport + naam gob intypen, dan ben je er al snel meestal. Of via www.landelijkregsiterkinderopvang.nl op naam gob zoeken, dan heb je meestal de nieuwste rapporten.

Nadeel van grote bureaus vind ik dat je nooit de juist persoon aan de lijn hebt, altijd gedoe, veel te veel personeel, onpersoonlijk, etc. Een klein bureau is vaak erg persoonlijk, je hebt altijd contact met dezelfde persoon, wat ik bijvoorbeeld erg prettig vind. Ik heb met beide soorten bureaus gewerkt als gastouder (ben ik inmiddels niet meer) en ik vind een kleine toch wel veel prettiger werken.

Wel vind ik het vreemd dat ze meteen met korting gaat gooien. Heb je gezegd dat je een ander bureau voor 80 had gevonden? Want dan wil je gewoon graag een klant binnenhalen en is het weer fijn dat ze minder wil bieden. Maarja, waarom zou ze ineens minder bieden?

Ik ben zelf eigenaar van een gastouderbureau (eenmanszaak ook) en ik ga mensen niet zomaar korting geven. Ik vraag een bedrag waar ik de service die ik bied kan verlenen. Een korting zou natuurlijk kunnen in bijzondere gevallen, maar niet zomaar zonder reden. Dan ga je als klant toch ook denken van, de rest betaalt dus teveel want voor minder kan het ook?

Even ter vergelijking (heel wat anders hoor), maar mijn vriend en ik gingen naar een klein winkeltje waar ze o.a. stofzuigers verkopers, die hadden we namelijk nodig. We keken wat rond, hij vertelde wat over de verschillende en we hadden nog niks gezegd over een prijs of wat dan ook, maar meteen zei die "er kan wel 20 vanaf hoor". Toen hadden we beide zoiets van, ehhhh dus ze zijn gewoon te duur geprijsd ofzo? Waarom smijten met korting zonder enige aanleiding? Ja, daar krijg je gewoon een vreemd gevoel bij...

Denk er even goed over na en vooral: lees de contracten goed door! Bij sommigen zit je met boetes als je wilt stoppen, of allerlei andere regelingen waar je niet op zit te wachten. En kijk wat ze doen voor het geld dat ze vragen. Een bureau dat 100 euro vraagt een verder niets doet is duur, maar een bureau dat 120 euro vraagt, maar dan ook alles regelt, cursussen, vervanging, alles erop en eraan, dan is het alweer anders.

4. Noekie84

Noekie84 Lid

17 feb 2012
    21
    0
    0
    Eigenaar Gastouderbureau (www.Gastouderbureau-Okid
    Heemskerk
    Voor de gastouder kan het wel uitmaken, tenzij ze sowieso al via beide bureaus kinderen opvangt. Het ene bureau vergoed misschien wel cursussen en de andere niet. Dus in dat opzicht zijn er voor de gastouder wel verschillen.

5. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ja ik had inderdaad gezegt dat het bij het andere gob 80 euro kost per maand en dat dat dus goedkoper is, maar dat ik persoonlijk contact ook wel erg belangrijk vind en dat ik er dus nog het weekend over wil nadenken. Toen begon zij uitzich direct met dat er met de prijs nog wel wat te doen was en zakte dus van 120euro naar 75 euro. Vond dat wel een beetje apart. Maar aan de andere kant snap ik ook dat ze klanten wil binnenhalen en ik had zelf al een gastouder gevonden en heb dus zelf al het voorwerk al gedaan;)
    Ga zeker die rapporten even opzoeken! thx voor de tip!

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mag je niet zelf een GOB uitkiezen? Ik ben kortgeleden ook overgestapt naar een gastouder en heb zelf een GOB in de arm genomen (in overleg met de GO). Degene waar zij al mee werkte, zijn vèèl duurder dan het GOB dat ik nu heb gevonden. Dit GOB vraagt nl maar 25 euro bemiddelingskosten per maand, per gezin!!

7. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Ik heb, als gastouder, heel slechte ervaring met kleine gastouderbureuas. Ik zie het GOB puur als noodzaak om de officiële zaakjes te regelen. Ik had een klein gastouderbureau die zich overal mee bemoeide en mij op een gegeven moment twee keer per week ging bellen. Dat vond ik echt te gek. Het andere gastouderbureau wat ik had, Mr. Nosey, vond ik echt geweldig. Professioneel, weten waar ze het over hebben en bemoeien zich alleen met de noodzakelijke dingen. Wel kon ik altijd bij ze terecht met vragen. Super service! Over de prijzen kan ik weinig zeggen, omdat ik dat niet hoefde te betalen natuurlijk. Succes met je keuze!

Deel Deze Pagina