Hoe weet je of je teveel of weinig toeslag hebt gehad?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Taby, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

Mijn onderwerp zegt het eigenlijk al.
    Wanneer laat de belastingdienst weten of dat je teveel of te weinig toeslag hebt gehad voor het KDV?
    Laten ze dit zelf weten of moet je hier zelf achteraan?
    We krijgen nu in 2010 per maand ook meer toeslag dan in 2009, dus hebben we in 2009 dan te weinig terug gekregen of krijgen we nu teveel terug?
    Wil het graag goed geregeld hebben, maar ben helemaal niet zo thuis in dat wereldje.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Waarschijnlijk is de prijs van je KDV ook omhoog gegaan. Het maximale uurbedrag waarover je toeslag krijgt is, gaat elk jaar omhoog, dus dan ontvang je ook een klein beetje meer. Misschien zit het verschil daarin?

Je krijgt vanzelf een jaaropgave van je KDV en een brief van de belastingdienst dat je die moet opsturen. Tenminste zo was het afgelopen jaar bij ons.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb een gastouder, maar werkt volgens mij het zelfde.

Ik heb vandaag een jaaropgaaf van het GOB gehad, met daarop precies de kosten die ik gemaakt heb voor de kinderopvang. Die heb ik vergeleken met de kosten die ik vantevoren had opgegeven en voila, het klopt. Ik ga er dus maar vanuit dat het bij de BD ook zal kloppen, maar wacht hun bericht nog maar even af :)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het gaat er ook oa om of jouw vooraf opgegeven jaarinkomen klopt achteraf. Dat moet je doorgeven als je je jaarlijkse aangifte gaat doen en oa aan de hand daarvan rekent de belastingdienst alle bedragen van de toeslagen weer opnieuw uit en checkt hiermee of je te veel of te weinig hebt gehad. Ze checken steekproefsgewijs ook nog of jouw opgegeven inkomen klopt.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Heb je gelijk in Merijn, maar dat vond ik eigenlijk al vanzelfsprekend :)

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Dus eerst maar even de jaaropgave afwachten dan.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    heeft iemand al de definitieve aanslag voor de kinderopvangtoeslag voor 2008 gehad?
    Ik heb toen alles in gestuurd maar niks meer gehoord. Laats nog gebeld maar dat was normaal en kon nog komen de komende maanden maar ze kon niet zeggen wanneer.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb die ook nog niet binnen.
    Echt belachelijk, aangezien 2009 inmiddels ook al voorbij is.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb ook geen definitieve voor 2008. Inderdaad belachelijk dat die er nog niet is.

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb afgelopen vrijdag net de definitieve aanslag voor 2008 binnen.
    dus voor jullie zal die er ook wel snel aankomen denk ik

11. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    ik heb hem voor de zomer al gehad, en een flink bedrag terug gekregen :D

Deel Deze Pagina