Wanneer nemen ze contact op?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by banjabes, Jan 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hoi hoi,

Even een vraagje: Over een maandje gaat onze meid dan echt naar het KDV. Het contract is getekend en nu is het wachten tot het desbetreffende verblijf contact met ons op neemt. Wat is hierbij normaal? Je krijgt natuurlijk nog een gesprek, maar van tevoren mag je kleintje ook komen wennen. Hebben ze nog alle tijd of moet ik maar even contact opnemen?

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Normaal gesproken heb je eerst een gesprek met de leidinggevende en kennis maken met de leidsters op de groep..rondleiding dus. Deze heb jij dus waarschijnlijk al gehad??

dan heb je een gesprek over het wenschema op welke dagen en tijden ze kan gaan wennen op de groep...Dit word meestal verspreid over een aantal dagen. 1ste dag even kort, en dan steeds langer totdat ze de laaste wendag de hele dag mag blijven.

Als hun er niet mee komen en ze begint er al bijna op t kdv kan je zelf even contact opnemen en vragen over het wennen.

Succes!

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Dank je voor je reactie.
    Ik heb met het kinderdagverblijf zelf nog geen contact gehad. Moest me inschrijven bij de stichting en die gaan dan voor je kijken wanneer je kindje geplaatst kan worden. Zodra je allebei accoord gaat, dan wordt er een contract getekend en dan nemen hun contact op met het KDV. Die nemen (als het goed is) contact op met jou. Dan pas krijg je een kennismakingsgesprek.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    OOOO, ik dacht dat het al zover was en dat je wilde weten wanneer je kindje kon gaan wennen.. Heb ik t verkeerd begrepen :p

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Niemand verder????:(

6. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Het wisselt per KDV. Op de babygroep gingen bij ons de kindjes 2 weken voordat ze 'echt' kwamen, wennen. Er werd dan een week daarvoor of zo gebeld om wenafspraken te maken. De eerste keer was dan meestal een keertje kijken op de groep, kennismaking met leidsters en groepshulp en zo. Dan een keer 2 uurtjes, een ochtend en een hele dag (vaak wel wat korter van 9 tot 15.00u of zo). We hielden wel rekening met wat ouders zelf wilden en de drukte op de groep. Als je wilt weten waar je aan toe bent kun je gewoon zelf bellen naar het KDV, ze zullen dan vast graag uitleggen wat de bedoeling is.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het hoofdkantoor bellen om wat duidelijkheid te krijgen!
    Is overal anders denk ik. Vragen staan vrij!

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik zei dus precies hetzelfde als Towser, dus had ik t toch goed uitgelegd :)

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik hoop van de week te horen of ze echt 1 febr. open gaan..
    Dan moet gijs er ook meteen naar toe.. zonder "wennen" Maar ik werk maar 3 uurtjes dus dat valt ook wel weer mee..

Ik moet ook ff wennen aan t ( zo stel ik me t voor) heen en weer rennen in een verzorgingshuis ( ben 6 jaar thuiszorg gewend) en vind t na die 3 uur vast wel weer genoeg en ga dan lekker naar huis met mn manneke, waar papa ook is ( bedrijf aan huis)

10. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Meestal bellen wij enkele weken van te voren. Als je twee weken ervoor nog niet gebeld bent, zou ik zelf even bellen. Misschien ben je er dan tussendoor geglipt? en zou wel een fijn gevoel hebben als je eerst rustig kennis hebt gemaakt enz...
    Succes!

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ga volgende week maandag even bellen als ik dan nog niets heb gehoord. Ik wil niet te snel bellen namelijk. Werk zelf in het onderwijs en ik weet hoe vervelend het staat als ouders gelijk heel opdringerig bellen;)! Dan is het 2 en een halve week van tevoren en dan vind ik het wel 'tijd' worden!

Bedankt voor jullie mailtjes!

Liefs Banjabes

Share This Page