Gastouder slaapt slecht, afgebeld?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lumiere, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Wat lastig allemaal. Hoe lang zit je al bij deze gastouder? twee keer afmelden in een korte tijd is veel maar als het een jaar is geweest vind ik het wel weer meevallen.
    Wij hebben ook een gastouder en de dagen dat zij zich ziek heeft gemeld zijn op een hand te tellen in 3 jaar tijd. Het lijkt me overigens best lastig als gastouder want je weet dat ouders een groot probleem hebben als je je ziek meldt. Wij hebben ook geen alternatieven behalve onze avond oppas die soms dan wel een paar uurtjes kan oppassen. Wij hebben best flexibel werk dus in geval van ziekte Wat toevallig laatst nog eens was werkt de één van 6:30 's ochtends tot begin middag en de ander van begin middag tot 's avonds laat en dan hoeven we ieder maar een uur of twee vrij te nemen. Is dit nog een optie voor jouw werk ?je vertelde dat hij vanaf november naar de peuterspeelzaal gaat, heb je dan nog opvang daarna nodig en heb je dat met haar al afgestemd?
    Oh ja onze gastouder zit trouwens bij bureau 4 kids. Dit is een van de goedkopere bureaus maar zij doen dan ook relatief weinig qua interactie/inmenging. Zijn overigens wel altijd beschikbaar voor als er een probleem ofzo is.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dank je :D

Ik heb de bemiddelaar een mail gestuurd dat we teleurgesteld zijn dat ze niets meer heeft laten horen, niet eens even informeren of het allemaal goedgekomen is. Ze sliep nog toen de gastouder haar om 7u belde dat ze zich ziek meldde, en toen ze wakker was, was het voor mij al te laat om in gesprek te gaan over vervangende opvang die dag.

Kreeg gisteren een tamelijk nietszeggende slappe mail terug waarin ze alle verantwoordelijkheid afschuift op de gastouder zelf en dat ik me vast niet bewust was van "alles dat ze hieraan heeft bijgedragen". Maar idd wel dat ze vergeten was nog even te evalueren of het was goedgekomen. Ik wist zo gauw even niet hoe te reageren dus heb niets meer teruggestuurd.

Gastouder zelf, tja, ik blijf erbij dat ik slaaptekort geen reden vind tot ziekmelden, niet als het een of twee nachten slecht is gegaan. Het is natuurlijk anders als het maanden aaneengesloten is. We zitten alles bij elkaar een half jaar bij haar. Nov 2015 begonnen, toen een week afgebeld ivm overlijden. Maart-juli zwangerschapsverlof (we wisten dat ze zwanger was toen we bij haar startten) en nu dus dit.

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Tja als het een overlijden is binnen de eerste kring zoals ouder of broer/zus kan ik me voorstellen dat ze er even niet is. Een week is dan niet extreem, in een cao krijg je dan ook meerdere dagen ook om dingen te regelen. Slecht slapen is geen echte reden mijns inziens maar als ze volgende keer zegt dat ze ziek is, kun je ook niet beoordelen of ze in staat is tot werken of niet.
    Hier 6 jaar gebruik gemaakt ve gastouder en in die periode ik denk een keer of 6-10 momenten gehad dat gastouder niet kon vanwege ziekte of begrafenissen. Ziekte soms ook s ochtends nog afgebeld. Tja dat is wat er bij komt t bij een gastouder, dan kan dat gebeuren. Je hebt in een cao altijd nog zoiets als calamiteitenverlof wat daarvoor in te zetten is gelukkig.

Deel Deze Pagina