Eind van dit jaar is m'n ouderschapsverlof op en moet ik een halve dag extra gaan werken. Ik wil dit invullen door om de week een hele dag extra te werken. Ook omdat ik nogal veel reistijd heb is een halve dag werken niet efficiënt. Ons Kdv/Bso biedt volgens hun voorwaarden flexibele opvang aan. Ik heb in juni al aangegeven dat ik januari een flexibele dag nodig heb. Op dat moment was er geen plek. Nu is het oktober en ik heb net gebeld en er is nog steeds geen plek en voor zover ze nu weten in januari ook niet. Verder ben ik hartstikke tevreden met deze Kdv/Bso het is ook de enige Bso die opvang doet voor onze school. Wat zouden jullie doen? Voor die flexibele dag een GO zoeken ? Lijkt me dat ze daar niet lekker aan wennen om de week een dag... Helemaal van Kdv/Bso halen en go zoeken? Maar ik was zo tevreden.... We hebben geen opa's en oma's die op kunnen passen helaas.
Wat naar zeg, het lijkt me toch dat een kindje dat al op de bso zit voorrang heeft op nieuw startende kinderen. Ik zou nogmaals aangeven dat je een plek nodig hebt in januari. Dat is nog 3 maanden en vragen of zij anders een alternatief weten? Heb je het officieel aangegeven in juni? Sowieso niet alleen bellen maar mailen lijkt me beter.
Wat lastig! iets waar ik ook straks bang voor ben. het was rustig maar de groepen worden voller en straks heb ik ook extra flexible opvang nodig. Hebben ze geen meerdere vestigingen van het zelfde bedrijf? dat is hier wel en zou in nood kunnen. Blijft wel een omschakeling voor je kinderen. Als er echt geen mogekijkheid is zou ik toch voor een go gaan.. en dan al op korte termijn ( zodat ze kunnen wennen) met vastlegging voor de extra dagen die je straks hebt. Je hebt de opvang n wel nodig.
Als een kdv een kindje krijgt wat Om de week enkel op dinsdag komt en de andere dinsdag dus niet dan kunnen ze dsar niet expliciet plek vrij houden. Er wordt maar betaald voor 1dag maar de andere week is kindje die dag er niet en is een plek vrije. Kost kdv geld....
Onwijs vervelend zeg! Op het kdv van ons mannetje trekt het momenteel ook weer erg aan, maar wat mij dan tegen de borst stuit is dat er bijvoorbeeld twee kindjes in de groep zitten die maar een halve dag komen en die daardoor toch twee hele plekken bezet houden. Toevallig weet ik dat die ouders de psz te duur vinden en daarom gekozen hebben voor kdv, want dat is alles inclusief. Krijgen de kinderen ook nog een warme maaltijd voordat ze worden opgehaald. Je mag er in principe niks van vinden, maar toch.....
Beetje raar om dat die ouders kwaad te nemen. Als het kdv ermee akkoord gaat heb je daar verder niets van te vinden. Mijn kind gaat ook een halve dag. Het kdv wou het eerst ook niet hebben, omdat hij dan met een halve dag een hele dag bezet houdt, maar uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan. En ik vind eigenlijk niet dat ik daarmee oneerlijk ben tegenover andere ouders.
Ja en dus? Hebben zij dan geen/minder recht dan? Als de kdv goedkoper is zou ik en velen anderen het ook gedaan hebben. Zou me ook weinig interesseren wat een ander daarvan vindt.
Nou,wat flexibel zeg! Zit zelf bij een flexibel kdv en kan via internet tot 19:00 doorgeven of mijn kind de volgende dag komt. Elke dag van de week. En gewoon per kwartier betalen. De ene keer breng ik hem om 6:45,de andere keer 9:00. Sta elke keer vol verbazing over de soms strenge regels.
Ik vraag me wel af hoe een kdv dat doet. Het is vooral vanwege het personeel dat ze graag op tijd weten hoeveel kinderen er zijn. Ik vind jouw kdv wel heel flexibel. Superfijn hoor! Maar ben heel benieuwd hoe ze dat doen.
Wij zijn, nu bijna een jaar geleden, ook gewisseld van KDV omdat we niet van dag konden ruilen. Ik moest op andere dagen gaan werken en dat betekende dat we i.p.v. de dinsdag, nu de donderdag op het kdv wilde hebben. Ik gaf het 2 maanden van te voren aan. De eigenaresse heeft geprobeerd of andere mensen met ons wilde ruilen maar helaas. Toen onze zoon ruim 1.5 jaar was zijn we dus overgestapt naar een ander kdv. Is eigenlijk probleemloos gegaan. Eerste 3x gehuild bij het wegbrengen, daarna nooit meer. Nu zit hij op een agrarisch kdv en heeft het super naar zijn zin!! Wil meestal niet naar huis en vraagt op "thuis" dagen wel eens wanneer hij weer mag gaan. 2 maanden nadat we overgestapt waren belde de eigenaresse van het oude KDV dat er nu wel plek was op de donderdag, maar wij wilde niet meer terug Over het eerste KDV waren we prima tevreden maar over het 2e KDV zijn we heel enthousiast! Ok het is 5min verder rijden, maar dat is peanuts! Dus wisselen kan ook positief uitvallen
Wat een vreemde redenatie van je! Mijn dochtertje gaat twee keer een ochtendje naar het kdv. Voorheen ging ze anderhalve dag met de middelste. Maar omdat die naar school is, gaat zij een middag naar opa en oma ivm bezuinigingen. Ik kan dan slapen vanuit mijn nachtdiensten. Ik heb geen hele dag nodig. Daarbij zit de peutergroep bij de kinderopvang bij ons, dus tellen ze alle kinderen mee, ook de peuterspeelzaal groep. Ze houden toch geen plekken bezet! Ze hebben die opvang gevraagd, betalen die klaar! Wat een rare gedachte .