gastouder - slaapzak wassen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MadeInUSA, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Dit weekend trof ik ineens de slaapzak van dochterlief voor bij de gastouder aan in de auto (die heeft ze een week of twee geleden meegekregen toen het kouder werd). Manlief vertelde dat ze die hadden meegegeven, omdat hij wekelijks gewassen moet worden. Dochterlief doet meestal overdag 1 dutje van ongeveer 2 uurtjes, dus slaapt wekelijks 8 uur in dat slaapzakje. Mij lijkt het dan wat overdreven om het elke week te wassen, maar ik weet ook dat het de algemene GGD-regels voor beddengoed zijn. Ik vraag me dan vervolgens af waarom zij het niet met de rest mee wassen, het is speciaal voor daar aangeschaft.

Hoe gaat dat bij jullie? Krijgen jullie het ook elke week mee? Of wast de gastouder het? Of hebben de kindjes sowieso al een slaapzak van de gastouder? of...

2. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn gastkindjes nemen hun eigen slaapzak mee. Meestal grbruiken ze die diebweek thuis ook dus wordt ook thuis gewassen

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik deed het ongeveer zoals tuc. Wij hadden altijd twee slaapzakjes. Ik waste er één op een dag dat hij niet bij de gastouder was. Dan sliep hij er twee keer in bij de gastouder (terwijl ik de andere gewon thuis gebruikte). Zodra de 'thuisslaapzak' in de was moest, gebruikte ik de 'gastouderslaapzak' thuis. En dan waste ik de andere en gaf die weer mee naar de gastouder.

Nu krijgt hij elke keer een ledikantdeken mee. En die was ik als het mij uitkomt. Niet per se wekelijks hoor, voor die twee dutjes.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier zit die standaard in de tas. Komt elke keer mee naar huis. Was het slaapzakje meestal 1x om de 2 weken. Dochter gaat wel maar 2 dagen/week naar de onthaalmoeder.

5. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.186
    170
    63
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf als gastouder en ik heb voor alle kindjes een eigen slaapzak of beddengoed. Dit gaat gewoon allemaal 1x per week in de was. Het is van mezelf, dus logisch dat ik het zelf was natuurlijk. Maar ook al zouden ouders slaapzakjes van hun kinderen meegeven om hier te gebruiken dan zou ik die ook gewoon mee wassen.

6. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    Ik ben ook gastouder. Ouders geven zelf beddengoed mee en dat blijft hier. Ik was het ook zelf mee kleine moeite toch

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    ik heb om die reden voor elk kind eigen beddengoed en een eigen slaapzak, van mij dus. Veel handiger en er kan niets vergeten worden.
    En ik was het dus zelf :D

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Onze gastouder doet het ook wassen, en gebruikt haar eigen slaapzakjes. Deze zijn kindgebonden.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier heeft onze gastouder voor ieder kindje een eigen slaapzak en/ of beddengoed. Hoef dat niet vanuit huis mee te geven

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Onze gastouder heeft eigen spul maar ik heb ook al een deken en extra slaapzak meegegeven en die wast zij gewoon

11. Koon

Koon Niet meer actief

Wij geven zelf een slaapzakje mee naar de go en dat komt iedere dag weer mee naar huis.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik krijg de slaapzak altijd weer mee na iedere dag. Ik was het wekelijks, ongeacht hoe vaak ze er in slaapt. Met mijn avonddiensten slaapt ze er bij de go niet in. Ik verschoon mijn pyjama ook elke week (is iets anders natuurlijk) maar mijn gevoel zegt het zo... :)

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij geven elke keer de slaapzak mee en wassen hem thuis.

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben gastouder en heb alles voor de kindjes zelf.
    Toen mijn eigen kids nog naar een gastouder gingen werd alles gewoon daar gewassen.

Je hoeft het niet te wassen als jij dat niet nodig vind, dan geef je het gewoon weer mee.
    Of wat al eerder gezegd is, je gebruikt hem gewoon thuis en dan 1 van thuis weer naar de oppas.

15. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kind gaat naar een kdv, maar neemt ook zijn eigen slaapzak mee. Die blijft daar liggen en die was ik hooguit eens per zes weken (hij is daar 2 dgn, elke dag 1 dutje)
    Mmm... das dan dus wel weinig msschien

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb hier slaapzakjes voor de kinderen (ben zelf gastouder), die was ik inderdaad regelmatig (niet wekelijks, want ik heb erg flexibele contracten, dus ik was ze meestal na een keer of 4). Als mensen ze zelf meenemen, dan nemen ze ze vaak gewoon weer mee naar huis (zit dan in de tas). Dan mag je wat mij betreft zelf weten hoe vaak je hem wast! Ik draag er bijvoorbeeld ook geen zorg voor of kinderen schone kleren aan hebben op de opvang, ouders zorgen voor hun eigen dingen neem ik aan!

Je kunt het ff met haar afspreken. Bijvoorbeeld dat je hem elk weekend mee naar huis neemt, en dan kun je zelf bepalen of hij gewassen moet worden of niet. Persoonlijk zou ik hem als gastouder, als ouders hier een slaapzak laten liggen, inderdaad bij m'n eigen was in gooien als ouders dat goed vinden, maar goed, dat is haar keuze dan denk ik!

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heb ik een slaapzak meegegeven en die wast zij ook. Die blijft daar ook. Net zoals een knuffel en een speen en ik ga ervan uit dat die 'schoon' blijven.
    Hier wast ze zelfs de rompers mee met poepongelukjes of de kleding van de oudste als ze een ongelukje heeft gehad. Ik mag het dan nat mee nemen maar meestal blijft het daar voor de volgende dag als reserve.

18. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Zo gaat het hier ook bij mijn gastouder.

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij geven hem mee, gewoon degene waar hij in de nacht in geslapen heeft. Die was ik om de 5 dagen ofzo? Ik vind het fijn om zelf de was te kunnen doen, ook al zou ik mijn gastouder dat wel toevertrouwen.

Deel Deze Pagina