gastouder Rotterdam

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door pregnantje, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Mijn man en ik willen voor werk naar Rotterdam verhuizen, maar kennen daar praktisch niemand. Natuurlijk willen we wel een betrouwbare oppas/gastouder. We besparen liefst niet op oppas natuurlijk, maar hebben het aan de andere kant niet breed.

We wonen er nog niet, maar het kan zijn dat we er in januari al wonen en dan moet ineens alles geregeld zijn!

Kan iemand een goed gastouderbureau aanraden?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier 2 huizen verder woont een gastouder.... Geen idee of ze plek heeft echter :)

En het is ook beetje afhankelijk van waar je gaat wonen lijkt me?

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Rotterdam is groot, kan je een regio/wijk noemen?

4. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    We hebben nog geen zekerheid over de woning, maar ik meen dat die waar we zijn gaan kijken in Hillegenbergs-Zuid was. In die hoek zoeken we dus ongeveer. Maar ik begrijp dat er daar ook mindere wijken aan grenzen...

5. Saskia78

Hmm dan valt het met het letten op de centjes ook wel mee als je daar kunt wonen :)

Hilligersberg is 1 van de duurdere wijken van de stad.

Ben wel benieuwd waar jullie zijn geweest.
    Heb er zelf gewoond maar inmiddels zeer tevreden aan de andere kant van de stad :)

6. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Nou, we wonen er wel heel klein hoor! Maar we zijn gewend op 40m2 te wonen, dus dan liever klein in een goede wijk dan groot in een slechte. Maar omdat we daar willen wonen, moeten we éxtra op de centjes letten!

7. Saskia78

Mja wij wonen nu in een heel slecht bekend staande wijk..
    Maar het bevalt ons er echt heel goed.
    Beter dan hilligersberg eigenlijk.
    Al woonde ik daar tissen de bergse plassen en de rotte in.
    Dat was wel echt heerlijk.

Nu ook bij een groot park en winkelcentrum en kinderboerderij op loopafstand.
    Alleen het gehalte gekleurde vriendinnetjes is hier wat hoger.
    En soms willen vriendinnetjes blijven eten... Dat kan dan niet omdat ik meer dan genoeg eten heb... Maar er spekjes of halfom gehakt doorheen zit.

Ik vond hilligersberg zo afstandelijk... Hier is er meer veel meer interactie. (En ik ben echt geen dikke vriendjes met al m'n buren maaf vind het wel fijn dat mensen gewoon gedag zeggen.

Waar ga je wonen? Richting kleiweg?
    Dan kan ik wel even informeren bij vriendin die daar in de buurt woont.

8. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ok, ja dat is dan wel jammer aan de wijk als dat zo is. Maar het is wel erg dicht bij het werk van mijn man, en dat is weer een voordeel :)

De woning is wel te klein voor een gezin eigenlijk, dus na een jaar willen we verder gaan kijken. Dat is vanuit Rotterdam zelf makkelijker dan vanuit Brabant, waar we nu wonen, omdat we dan meer bezichtigingen bij kunnen wonen. Nu was het geluk hebben als we konden komen kijken, en dan maar hopen op niet te veel kandidaten.

Waar het precies is, moet ik nog even kijken! Zet ik ook liever niet openbaar.

9. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Jaaaa, het is zeker!! Vanaf januari wonen wij in Rotterdam, Hilligersberg-Zuid!!

Alle tips zijn welkom.

Saskia78: ik stuur je even een pb'tje!

Deel Deze Pagina