Mijn vriendin wil gastouder worden en ik wil graag dat zij op mijn kindje past. Een andere vriendin ziet het ook wel zitten om bij haar de kleine onder te brengen. We hebben al wat afspraken gemaakt en wat bureau's aangeschreven (we hebben dus geen matching nodig). Maar we weten niet zo goed welk tarief we af moeten spreken. Ik wil mijn vriendin natuurlijk niet te kort doen, maar ik wil ook niet meer dan een gebruikelijk tarief betalen. Is 4,50 een goed tarief? Of is 5 euro per uur realistischer? En als het bijvoorbeeld 5 euro zou worden, is dat dan een tarief inclusief luiers en fruit? Ze zou dan twee oppaskindjes hebben en twee eigen kindjes.
heeft je vriendin al de papieren die ze nodig heeft? En de leeftijd van de kinderen? Want je mag er maar 2 beneden de 1 hebben. uurtarief van 4,50 is wel prima, zou het dan wel excl luiers doen en evt incl fruit.
Hier in de regio is 5 euro p uur incl brood, fruit, melk, sap en tussendoortjes normaal, dus excl luiers en flesvoeding. Vergeet niet dat je vriendin ook belasting moet afdragen, er gaat dus van elke 5 euro zeker 2 euro naar de belasting. Als je in aanmerking wilt komen voor kot moet ze officieel gerigistreerd staan bij het lrkp en dus gediplomeerd zijn.
Bedankt voor jullie reacties! Het tarief zal dan tussen 4,50 en 5,00 euro normaal zijn, en sowieso zonder luiers en billendoekjes. Ze heeft inderdaad gelukkig al haar papieren en het aantal kindjes onder 1 jaar zit ook goed. Misschien mooi als ik met haar 5,00 euro inclusief fruit en brood afspreek. Als blijkt dat ze echt niet uitkomt voor dit bedrag kan ik alsnog zelf fruit etcetera meegeven.
Dat lijkt me een prima tarief hoor. Bedenk wel dat er voor jullie nog bemiddelingskosten bij komen die je aan het bureau moet betalen. Verdiep je hiervoor even in verschillende bureaus, want er zijn grote prijsverschillen. Gaat je vriendin eigenlijk alleen jullie kinderen opvangen of wil ze echt nog meer kinderen opvangen? Anders verdient ze niet echt veel waarschijnlijk. Maar goed, misschien is dat ook niet nodig
Onze vorige gastouder kreeg 4,50. Luiers, fruit en brood gaf ik mee. Begeleidingskosten waren 92 euro voor 2 kids.
Ik vraag 5,25 per uur, incl eten en drinken, excl luiers en FV. Ik denk wel dat het voor haar belangrijk is om het zelf te beslissen. Als ze eventueel nog meer kindjes wil gaan opvangen, zou het raar zijn als ze die wel meer wil laten betalen, dus ik zou haar gewoon zelf een goed bedrag laten vaststellen. Voor jou komen er inderdaad nog bureaukosten bij, meestal ongeveer een euro per uur.
Huidige gastouder krijgt 4,39. Ik geef alleen luiers en doekjes mee. Ik betaal uiteindelijk 5,17 per uur. In 2014 wordt het 5,37 en krijgt de gastouder ook 20 cent meer.