Ik wil volgend jaar mijn zoontje 2 ochtenden naar de psz laten gaan zodat hij lekker met andere kinderen kan spelen. Wij zijn 2 verdiener en hebben dan geen recht op kinderopvangtoeslag omdat dat niet geld voor de psz. Het zou dan bijna 2000! euro per jaar gaan kosten. Klopt dit? Wie heeft dit ook? GROEP 1 U bent tweeverdiener of alleenstaande verdienende ouder waardoor het peuterarrangement automatisch onder de Wet Kinderopvang valt. U betaalt maandelijks rechtstreeks de facturen aan NulVier s-Hertogenbosch en vraagt een tegemoetkoming kinderopvang aan via de Wet Kinderopvang. De vergoeding wordt maandelijks door de belastingdienst aan u uitbetaald. Voor meer informatie verwijzen we u naar: Toeslagen. Geen kinderopvangtoeslag U komt niet in aanmerking voor kinderopvangtoeslag als uw kind wordt opgevangen door vrienden en familie, naar de peuterspeelzaal of naar de tussenschoolse opvang gaat.
Wij gebruiken geen psz maar kdv voor onze jongste. Daar betalen wij bijna 1400 euro per maand voor (4 dagen in de week). En voor haar krijgen wij sinds dit jaar geen kinderopvangtoeslag meer, omdat wij te veel verdienen. Maar misschien is het voor jullie handiger om voor een kdv te kiezen in plaats van een psz? Op steeds meer kdv's kun je ook voor alleen de ochtend kiezen, als je hele dagen te veel vindt.
Maar er is toch een aanzienlijk verschil tussen een psz en een kdv? Kdv is toch gewoon opvang van 0-4 jaar en psz is meer gericht als voorbereiding op de basisschool?
Kdv bereidt peuters heel goed voor op de basisschool, in mijn ervaring. Ze doen heel wat meer dan 'gewoon opvang', wat dat ook mag zijn.
Dus het valt onder de kinderopvangwet. Als een peuterspeelzaal daar niet onder valt en dus 20 a 40 euro p.m. kost kan je daar geen kinderopvang over krijgen omdat het dan een peuterspeelzaal is die niet onder de kinderopvang valt. Niet alle peuterspeelzalen in ned. vallen onder de kinderopvangwet. Jullie keuze wel en dus kun je gewoon uitrekenen wat je aan toeslag terug krijgt.
Hoi mimi83 Bedankt dat je dat even opgehelderd hebt. Ik snapte het niet helemaal maar nu wel. Ik had nog even uitgerekend wat we terug krijgen aan toeslag en dat is 45 euro per maand. Dan moeten we nog 115 euro zelf betalen maar ja alles wat we terug krijgen is meegenomen. Het is natuurlijk ook inkomensafhankelijk.
Voor hoeveel dagen/uur is dit? Ik vind het eigenlijk best meevallen, als je kijkt per week is het maar 38 euro. Jaarbedragen zien er altijd erg imposant uit natuurlijk.
Dat is voor 2x 3,5 uur per week volgens mij. Dus 7 uurtjes. Het kost 160 euro per maand en je krijgt iedere maand een acceptgiro van 160 euro. Ook in de vakantie. Dus je betaald 1912 euro per jaar en dat is voor 40 weken. We krijgen 45 euro per maand terug. Ik vind het vrij prijzig omdat ik het niet als opvang gebruik. Maar puur voor mijn zoontje zodat hij lekker kan spelen/leren.
Hier is het 120 euro in de maand voor 2 dagdelen 1 van kwartvoor 9 tot kwartvoor 12 en dan 1 van kwart over 1 tot kwart over 3 Dus totaal 5 uurtjes. Geen recht op belasting daar vallen ze niet onder.
Heb je geen binnenspeeltuin in de buurt (Een Ballorig oid.) Als je daar een abonnement op neemt een stuk voordeliger. Maarja dan moet je daar dus wel willen zitten elke keer..
ik werk zelf op een kdv. wij hebben een speciale peutergroep. dit is vanaf 3 jaar bij ons. zij bereiden de kinderen goed voor. Ze leren erg veel.
Huh?? Enig idee wat ze op de psz allemaal doen?? Of wacht... Jullie hebben vast een heeeeeele bijzondere ballorig
@edelweiss ; krijg je ook geen subsidie van de gemeente? Dat krijg je hier wel als je niet werkt. Ik wil hem inderdaad op de psz hebben want daar leren ze een heleboel. Ik weet niet hoe duur het vroeger was maar vind de prijs nu toch aanzienlijk.