Huilen bij oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door vlinder262016, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder262016

20 feb 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik heb een klein meisje van nu 4 maanden oud. Sinds vorige week ben ik weer gaan werken (3 dagen in de week). Op maandag gaat ze naar een vriendin, op dinsdag naar mijn schoonzus en op woensdag naar het kinderdagverblijf.

Nu is mijn dochter erg gehecht aan borstvoeding en is ze heel lang een flesweigeraar geweest. Nu drinkt ze gelukkig bij de oppas en het kinderdagverblijf na veel tegenspurtelen wel wat uit de fles, maar heel weinig. Omdat ze de afgelopen maanden veel bij mij is geweest is ze super eenkennig en huilde ze bij de oppas en het kinderdagverblijf heel veel afgelopen week. Gaat dit over? Ik vind het nu zo moeilijk om haar achter te laten, ook is het niet leuk voor de oppas een huilende baby.

Ze is ook zo aan mij gewend. Als mijn vriend "oppast" en ik ga de deur uit, dan is het het eerste uur drama. Ik vind dit zo hartverscheurend. Niet alleen voor mijn dochter maar ook voor mijn vriend. Heeft iemand hier tips voor? Of herkent iemand dit?

Alvast heel erg bedankt!

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik denk dat dit overgaat. Mijn dl was (en is :)) ook echt een borstverslaafde. Gelukkig nooit flesweigeraar geweest. Maar in eerste instantie ook veel huilen. Kunnen ze haar extra aandacht geven om te laten wennen? En daarnaast moeten vader en dochter echt samen hun weg vinden. Misschien kan hij ( en de oppas/vriendin) haar dragen? (In draagdoek of ergonomische draagzak?)

3. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Herkenbaar! Ik werk gelukkig maar een paar uurtjes buitenshuis, maar genoeg voor mijn zoontje om hard te moeten huilen. Hij kan soms niet willen drinken uit de fles en als ik thuiskom, drinkt hij meteen bij mij en blijkt hij dus wel honger te hebben. Ook kan het zijn dat hij wel uit de fles wil drinken als ik de fles vasthoud.

Wat mijn man doet als hij de fles niet wil: melk met een lepeltje geven. Zoontje vindt het geweldig! Morst wel erg veel. Werkt ook niet altijd, hoor.

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Aaach, ik snap dat de tranen je dan zelf ook hoog zitten! Maar ik denk ook dat het een kwestie van wennen is, dus nog even volhouden ;) Zeker niet hierdoor minder alleen erop uit gaan hoor! Gewoon weer extra veel knuffelen als je er bent!

Betrek je man ook zoveel mogelijk bij de verzorging van je dochtertje, dan kunnen ze elkaar nog wat beter leren kennen. Draagzak vind ik een goed idee. Mijn man vindt het bijvoorbeeld ook leuk om haar in badje te doen of samen te douchen.

Deel Deze Pagina