Gastouderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Fruitmoes, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Hallo dames,

Ik ben op zoek naar gastouderopvang, maar hoe vind je een goede gastouder? Vooral ook, omdat die wet veranderd is zie ik door de bomen het bos niet meer. Hoe vind ik een goede gastouder (betrouwbaar gastouderbureau) en waar moet ik naar vragen bij een gastouder (bureau)
    Ik wou dat dat Landelijk Register Kinderopvang al klaar was.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

je zou je eens kunnen orienteren op www.flexmoeders.nl
    daar staat veel info, je kunt het beste een afspraak met een gastouder maken en dan een eerste indruk vormen, vragen stellen, normen en waarden vergelijken, huis schoon en kindveilig?
    dat soort dingen, het is denk ik ook meer een gevoel dat je krijgt bij iemand, succes! hopelijk vindt je iemand in je buurt die geschikt is.

3. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    Ik heb verschillende gastouder bureaus bekeken en vergeleken ook qua prijs etc.
    ik heb toen contact opgenomen met het gastouder bureau en deze zoeken dan voor jou een gastouder die past bij jouw wensen zij zorgen dan ook voor een kennismakingsgesprek op dat moment moet je gewoon op je gevoel afgaan en zover ik weet laat een gastouder bureau niet iemand voor zich werken die niet de juiste papieren heeft.
    (ben nu zelf bezig met EHBO voor gastouders zodat ik zelf gastouder kan worden)

veel succes:)

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb mijn gastouder gevonden via een gastouderbureau; deze organisatie regelt naast gastouderopvang ook een KDV en naschoolse opvang. BIj hen moeten alle gastouders voldoen aan de nieuwe eisen die er aan het gastouderschap gesteld worden. Wanneer de gastouder niet beschikt over de juiste papieren moeten ze deze nog gaan halen.

Vooraf krijg je bij dit gastouder bureau een lijst, waarop je alle bijzonderheden van je kindje kan vermelden. Deze lijst wordt tijdens een kennismakingsgesprek met d egastouder besproken. Hierbij is ook altijd een medewerkster van het gastouderbureau aanwezig. Verder is er 2 maal per jaar een voortgangsgesprek en controleren zij of het huis van de gastouder voldoet aan de eisen van hygiëne en veiligheid

Deel Deze Pagina