3 kids:Nanny/gastouder aan huis, tips/kosten?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by bunchy, Dec 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,682
    515
    113
    Met nr drie in aantocht denken we aan gastouder/nanny aan huis.
    Van 08-18u voor 1 dag.
    Oudste is 4,5, nr 2 2,5 en nr 3 in aantocht :)
    Nu gaan ze twee dg naar bso/KDV.
    Vinden het logistiek veel gedoe net drie kids en verschil locaties. Oudste is daarbij geen fan van bso maar dochter is wel grote fan van KDV dus willen we haar niet ontnemen. Vandaar de gedachte een dag nanny en een dag KDV/bso.

Wat gaat ons dit kosten? Zijn we voordeliger uit denken jullie?
    En hier regelen we dit?
    Zag op nanny&co dat ze bemiddelingsvoorstel vragen plus 2,50 per uur er bovenop. Best veel geld.
    Betrouwbare bureaus? Gaat om Utrecht eo

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Staat toevallig deze maand een artikel over in de Ouders van Nu! Met drie gezinnen met een nanny aan huis...

Niks over geld, wel over hoe het werkt...

3. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,284
    11,896
    113
    Wellicht kan je via je eigen kinderopvangorganisatie wel een gastouder aan huis krijgen. Veel kinderopvangorganisaties bieden ook gastouderopvang, al dan niet aan huis.
    Ik zou daar eens navraag doen.

4. henriette

henriette Actief lid

Oct 12, 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je hèbt ook gastouders die het bij hun eigen thuis doen en dan ook voorschoolse en naschoolse opvang regelen

5. tuc

tuc Niet meer actief

Wat de prijzen precies zijn zou ik niet weten, maar er zijn genoeg gob's die gastouders hebben die aan huis komen. Je bent dan wel meer kwijt dan wanneer jij je kindjes naar de go brengt.

6. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,682
    515
    113
    Nee wil een nanny thuis.. Anders heeft het weinig meerwaarde voor ons..

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Genoeg gastouders die bij jullie thuis kunnen komen volgens mij? Ik heb ook een tijd bij ouders thuis gewerkt, het is waarschijnlijk voordeliger voor jullie, omdat je enkel de uren betaalt die je afneemt. Bovendien scheelt het heel veel gedoe smorgens en savonds met ophalen/wegbrengen etc. Ik zou gewoon bij een gastouderbureau navraag doen!

8. adi

adi Niet meer actief

Een nanny is toch iemand die bij je komt wonen? Waarom wil je dat als je haar maar 1 dag (of twee dagen) per week nodig hebt?
    Iemand die een hele dag bij je thuis komt oppassen heet een go aan huis.

Als je een echte nanny in huis wilt kun je je aanmelden bij nanny bureau's, of wellicht een aupair bureau's. Twee kennissen van me hebben een aupair, 1 komt uit Zuid Afrika en de 2de uit Wales. Ze krijgen telkens een half jaar aanstelling en hebben 2 dagen + 1 avond per week vrij.

9. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,682
    515
    113
    Nee, nanny is niet zelfde als aupair! Go is Volgens mij
    Zelfde als nanny.. Nanny alleen meer opleiding en kan ook wat huishoudelijk werk doen evt...
    Toch?

10. Mylala

Mylala Lid

Dec 1, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een nanny aan huis voor mijn 2 kinderen.
    En echt, ik raad het je aan! Zo fijn om niet meer te hoeven 'slepen' met de kinderen! Ik betaal €10 per uur, plus €75 euro aan bureaukosten per maand. Voor 3 kinderen zou het €12 per uur zijn. Als ik jou was zou ik zeker een nanny zoeken, want het is heerlijk voor jezelf maar ook voor de kinderen. Geen heen en weer gesleep meer dus veel meer duidelijkheid. Ik woon in het noorden van het land dus mijn nannybureau is niet in jou woonplaats werkzaam, maar er zijn bij jou vast ook genoeg.

11. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,682
    515
    113

Dank!
    Wat is volgens jou verschil tussen go en nanny? En krijg je net zoveel terug van belastingdienst?

12. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het even opgezocht, maar de opleidingseisen zijn mbo-2 en een ehbo diploma.
    Ik weet niet of dat verschilt met een go.

Maar uit je verhaal begrijp ik nu wat je verwacht.
    Wij hebben dan 3 kinderen van dezelfde leeftijd en hadden destijds 1,5dag oppas aan huis en 1,5dag kinderdagverblijf.
    Ook omdat we de kinderen niet tot hun 4de thuis wilden houden. Wat zijn jullie van plan met de jongste kinderen? Op andere dagen naar psz of op nanny dagen?

13. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,682
    515
    113
    1dag KDV /bso en 1 dag nanny thuis.
    Ik twee dg thuis en man 1 dag..

14. Mylala

Mylala Lid

Dec 1, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik krijg net zoveel terug van de belastingdienst. Qua kosten is dat voor ons gelijk. Voor 3 kinderen kan het volgens mij zelfs nog goedkoper zijn dan dat je de kinderen naar een gastouder toe brengt.

Het grootste verschil zit voor mij in het feit dat ik de kinderen niet weg hoef te brengen en ze in hun eigen veilige omgeving zijn. Die van mij zijn nogal slaapkoppen, en 9 van de 10 keer liggen ze net in de pyama op de bank wakker te worden wanneer ik naar m'n werk ga. Soms ligt er zelfs nog wel 1 te slapen als ik weg ga.
    Ze kunnen verder ook hun eigen ritme aanhouden. Bij een gastouder zijn er vaak meerdere kindjes die weer een ander ritme hebben qua slapen of van en naar school gaan. Bij onze eerste gastouder moesten de kinderen bijvoorbeeld mee naar zwemles van haar eigen dochter.

En daarnaast heben wij het gewoon ontzettend getroffen met onze nanny. Ze is ontzettend lief en de kinderen zijn gek op haar. Ik kan echt met een gerust hart naar mijn werk gaan.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zelfde eis als bij gastouder :)
    Ik zou vooral even vergelijken: er zijn een hoop gastouders die ook aan huis komen, (dat is meestal de groep die zelf geen kinderen heeft, maar soms ook gastouders die hun eigen kind dan meenemen naar jouw huis (met toestemming dan uiteraard).
    Prijzen die ik daarvoor zie, liggen tussen de 12 en 15 euro per uur, dacht ik. Daar krijg je dan de bureaukosten nog overheen. Dat laatste is weer nodig om recht te hebben/houden op kinderopvangtoeslag.
    Gastouder doet in principe geen huishoudelijk werk, buiten natuurlijk gewoon opruimen van het eten, enz.

Share This Page