Bijzonder cadeau

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Willemijntje19, 5 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft een jaar op een dagcentrum gezeten op een groep voor kinderen met een achterstand en/of ASS. We zijn daar zo enorm fijn ontvangen en dochter heeft er zó enorm veel geleerd. Nu mag ze na de kerstvakantie starten op speciaal basisonderwijs, wat betekent dat we afscheid moeten gaan nemen van het dagcentrum. Nu wil ik graag een mooi cadeau geven, net even iets anders dan een standaard bosje bloemen of bonbons.

zelf had ik het idee om een houten regenboog van Grimm’s te geven, de middelgrote die is qua prijs zo’n beetje wat ik van plan was om er aan uit te geven. En dan mooi in cellofaan inpakken en een gedicht erbij over een regenboog, omdat er op het dagcentrum gebruik wordt gemaakt van kleuren om de verschillende groepen aan te duiden. Alleen nu vraag ik mij af.. is zo’n regenboog niet te kinderachtig voor op zo’n groep van kinderen tussen de 3 en 5 jaar?
    Zelf vind ik zo’n regenboog altijd wel mooi staan en mijn kinderen spelen er thuis ook mee…maar ik wil ook niet iets geven wat eigenlijk niet passend is.

Wat vinden jullie?
    En andere ideetjes zijn ook welkom!
    Bedankt!!

flipflop vindt dit leuk.
  2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat een cadeau uit je hart altijd goed is :) die regenboog is mooi en is juist voor die leeftijdsgroep goed als bed, autobaan, bouwwerk dus mooi. Ik zou er mss voor de leidsters nog wel een klein doosje chocola bij doen.

Vero0504 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    De regenboog van Grimm is zeker niet te kinderachtig voor (de meeste) kindjes van 3-5 hoor!
    Juist niet. Ideale leeftijd om daarmee te spelen vind ik.

Zelf heb ik voor het afscheid van de PSZ (voor kindjes van 2 en 3 dus) binnenkort twee boekjes klaarliggen over een muisje die in het ene boek z'n mama en in het andere boek z'n papa zo erg mist (en de rode draad is natuurlijk dat dat missen helemaal niet erg is, maar dat het óók op de PSZ/ KDV/ GO/ etc. leuk kan zijn).

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Zulke boekjes erbij is ook erg leuk!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Fijn te horen! En idd, voor de leidsters doe ik er idd ook nog een kleinigheidje/iets lekkers bij :)

6. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Is een heel leuk en nuttig cadeau! De regenboog is zelfs ideaal voor deze leeftijdsgroep.

7. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    fijn te horen :)

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik was trouwens laatst bij een vriendin van me met haar dochtertje even oud als de mijne (bijna 4) en die had er ook één staan.
    Toen vroeg ik me serieus nog af of ik 'm alsnog zou kopen voor onze kindjes, terwijl de jongste dus al bijna 4 wordt en de oudste al 5,5 is.
    Buurmeisje van net 5 heeft 'm trouwens ook al een poos.
    Die regenboog is echt zo leuk voor zóveel doeleinden!
    Mijn dochter ging de kleinste tegenover de grootste leggen, de één na kleinste tegenover de één na grootste enzovoorts.
    Ook als racebaan voor autootjes ontzettend leuk.
    Of husselen en dan op volgorde van groot naar klein leggen bijvoorbeeld.
    Zoveel mogelijkheden en dan zijn dit nog maar 3 voorbeelden :)

Athina en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  9. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb jaren geleden als afscheidskado voor psz een leesplankje gemaakt (diamond painting) voor de juffen omdat de juffen aan de basis van zijn ontwikkeling stonden en heel veel bereikt hadden bij hem.Net als dat het leesplankje aan de basis stond van het huidige onderwijs.Het heeft een mooi plekje gekregen ,verder mijn zoon iets lekkers laten trakteren.De psz was destijds echt een warm bad voor mijn zoon,de juffen voelden hem zo goed aan waardoor hij mega stappen maakten daar.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Super leuk!! Ik heb net opgezocht wat je er mee kan maar het is zo veelzijdig!
    Misschien anders een collage maken met foto's met de mogelijkheden.

hummeltje5 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  11. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    ahh wat een leuke voorbeelden zeg!
    Het is idd een super veelzijdig speelgoed. Hier thuis spelen onze kinderen er ook mee. Ook wel icm met playmobil oid.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ah wat een prachtig cadeau! Dat is echt mooi om te geven en te krijgen. En herkenbaar, wij zeggen ook altijd dat het dagcentrum waar mijn dochter nu nog op zit echt een warm bad was. Zo vertrouwd en ze heeft er zó veel geleerd. Bedankt voor het delen van je idee!

sannever vindt dit leuk.
  13. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ahh leuk om te horen! Bedankt! En die collage dat is een heel leuk idee, dat ga ik zeker doen!! :) Bedankt voor de tip!

owly vindt dit leuk.
  14. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Het lijkt me een fantastisch kado. Niet meer twijfelen, gewoon doen!

Willemijntje19 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Superleuk cadeau!
    Mijn 4- en 6-jarige spelen er ook nog volop mee. De jongste maakt bijv een parcours voor z’n auto’s en mijn dochter speelt vaak zeemeermin (legt ze ze uit als een staart). Kleuren, tellen, bouwen, het kan allemaal.:)

16. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Supertof cadeau! Wat fijn voor je dochter en jullie dat ze een fijne plek heeft gehad

owly en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  17. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Fijn om te horen :)

18. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Heel fijn om dit te lezen! Mijn twijfel is nu weg :)

hummeltje5, owly en Eppo82 vinden dit leuk.
  19. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Het was idd een hele fijne tijd waar dochter en wij veel aan gehad hebben :)

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina