Ervaringen gastouder aan huis

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tupp, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het allemaal goed gaat hebben wij straks twee baby's en een peuter in huis. En aangezien we nu af en toe met één kind al gigantische stressochtenden hebben om hem op tijd kant en klaar te hebben om hem naar de gasouder te brengen... Ik vraag me serieus af hoe vroeg we dan ons bed uit moeten komen.

Nu zat ik dus te denken aan een gastouder aan huis. Ik heb er al het één en ander over gelezen, maar ik ben op zoek naar ervaringen.

- Ik weet dat ze minstens het minimumloon krijgen. Is dat ook wat jullie ervoor betalen of heb je meer afgesproken? En wat betaal je dan per uur?

- Hoe is het geregeld met vakanties? Wij werken in het onderwijs en zijn dus in principe 12 weken per jaar vrij of heel flexibel. Betaal je de vakanties door of maak je andere afspraken?

- Was er bij jullie voldoende aanbod van gastouders-aan-huis zodat je kon kiezen?

- Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken als we een gastouder aan huis gaan zoeken?

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoi,

wij hebben nu sinds 4 maanden een go aan huis en dit bevalt super!Idd veel meer relaxt.Je gaat gewoon zonder al die tassen/mc's/broodtrommeltjes de deur uit.Zaaaaaaalig!
    Ze krijgt via het buro €5,- per uur.Dit hebben we samen in de intake afgesproken,want het buro had geen vaste prijzen voor go's aan huis.
    Ik werk zelf ook in het onderwijs en de vakanties gaan in overleg.Als ik niet afneem,dan krijgt zij niet betaald en dat vind ik niet fair.Dus afgelopen vakantie heeft zij 3 weken gewerkt en 3 weken vrij gehad.Enige nadeel is dat ik dus nu niet alleen thuis kan zijn en dat mis ik wel.Ik ben dus de deur uit gegaan....sporten/sociale contacten/shoppen...ach,heb me wel vermaakt.Maar voor deze regeling vond ik het heerlijk om soms een dag helemaal alleen thuis te zijn.Go is een schat en kan het enorm goed met haar vinden,maar een hele dag samen met de kids vond ik geen ideale situatie.
    Verder kun je vooral afgaan op de "klik".Deze go was de 3e waarmee we een intake hadden en we wisten het direct.We zitten dan ook enorm op 1 lijn.Wij hadden een aanbod van 3,dus dat is niet heel veel.

Ik heb ervaring met kdv,go bij henzelf thuis en nu dus go aan huis en ik wil nooit meer wat anders!!!En ook niet iemand anders!!!

Succes en als je iets wil weten,dan hoor ik het wel.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt alvast voor je reactie! We zijn nu echt nog even informatie en vooral ervaringen aan het verzamelen. Onze zoon zit nu bij een geweldige gastouder. We zouden het echt jammer vinden om hem daar weg te halen.
    Bovendien vind ik het een groot voordeel, dat hij daar ook met amdere kindjes speelt. Dat zou natuurlijk ook wegvallen. (Dat is wel op te lossen door hem naar de psz te laten gaan.)

Maar het lijkt me met drie kinderen wel financieel voordelig. En belangrijker nog; het gemak dat je er vooral 's ochtends van hebt! We hebben heus ook wel rustige ochtende hoor. Maar soms hebben we met één kind al zo verschrikkelijk veel drukte en hectiek, dat ik het zweet al op mijn rug heb staan voor ik op school ben. Hoe moet dat straks met drie? Haha.

4. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    er bestaan regels over go aan huis. Idd minimum loon en doorbetaalde vakantie dagen en feestdagen.
    @suuszwanger heeft jouw GOV-bureau dat goed geregeld? Anders zit jij straks met de prolemen.

Zelf geen ervaring mee, maar schoonzus heeft voor de 3 een go aan huis. Ze brengt inmiddels 's ochtends de oudste naar school en 2 dagen per week de middelste naar psz. Schoonzus is helemaal blij met haar. Voor haar was het voornamelijk het financiele deel (3 x 5.50 per uur of eenmaal 10.50 per uur), maar achteraf baalt ze dat ze dit pas bij de derde gedaan heeft en niet al na de tweede. Het geeft haar rust. Voor mij is het niet rendabel met één kind, maar bij een tweede... zij heeft me overtuigd!

Deel Deze Pagina