De stagiaire op het kdv waar mijn zoontje naartoe gaat is vrijdag voor het laatst. Is het gebruikelijk een klein cadeautje te geven of niet?
Wat jij wit. Bij ons kregen de vaste leidster niet eens altijd wat. Sommige ouders doen het we anderen niet. Ligt er ook ee beeje aan hoelang ze er is geweest en wat je van haar vind. Maar alleen al een tekening, schilderwerkje oid is super leuk he..!
Wat jij wilt. Een klein doosje chocola is zo gehaald maar wat hierboven wordt gezegd; ook een tekening is al heel leuk toch?! Het gaat om het gebaar Hier wel gedaan omdat mn dochter erg gesteld was op de stagiaire. Vond het erg jammer dat ze ineens weg ging.
Heb in de jaren dat wij bij het kdv zijn....al bijna 6 jaar....veel stagaires zien komen en gaan. Ik geef niks...tenzij mijn dochter die specifiek wil. Ook veel vaste medewerkers zien komen en gaan en soms weer terug komen. Dan maak of koop ik alleen wat als ze bij een van mijn dochters op de groep zaten. Ben er op den duur een beetje klaar mee...dan die weg..dan die weg...dan die weer terug...mensen zoveel jaar in dienst etc etc.
Ik ben zo vreselijk-niet-attent, dat ik er niet eens over na zou denken of dat gebruikelijk is.... Dus, nee, ik zou het niet doen.
Mijn ervaring is dat sommige ouders het wel doen, maar het merendeel niet (vaak wel mondeling bedankje en succes wensen). Op mijn eindstage heb ik wel het een en ander gekregen, maar daar was ik ook een half jaar 4 dagen aanwezig en draaide net als een gewone leidster mee. Van sommige kindjes die erg op mij gesteld waren (volgens de ouders) heb ik ook wel knutselwerkjes gehad met foto. Ik vond dat erg leuk .
Vorig jaar zat mijn oudste zoon nog op het KDV. Daar was een stagiaire waar hij echt helemaal verliefd op was. Toen zij wegging hebben we een lekkere reep chocola voor haar gekocht en hij heeft er een tekening bij gemaakt.
Ik zou het wel oen werk zelf ook op een kdv en een tekening of kaartjr is super leuk om uit waardering te krijgen het hoeft niks te kosten.