Dames wie kan mij helpen. Ik heb mijn keelamandelen helemaal opgezet en er zitten witte bultjes op. De klieren in mijn hals zijn verschikkelijk opgezet! Heb pijn bij slikken door de amandelen en pijn met het bewegen van mijn hoofd door de opgezette klieren. Iemand tips hoe ik dit kan verminderen? Heb de ha al gebeld maar kan pas morgen terecht. En aangezien ik maagpijn krijg van antibiotica verwacht ik er niet veel van wat hun voor me kunnen doen. Iemand een idee?
Kamillethee werkt verlichtend, en koude dingen. Voor de pijn kun je paracetamol nemen of diclofenac (al zul je dat wegens maagklachten waarschijnlijk niet mogen). Als je geen antibiotica mag hebben, dan is het toch een kwestie van uitzieken. Of misschien een ander soort antibiotica?
Veel ijs eten, Wat je hebt is namelijk Angina ( weet niet of je het zo goed schrijft ) Maar dit heb ik zelf een paar keer per jaar gehad en ging echt alleen maar weg met een AB. Door het ijs word de zwelling wat minder en met een pijnstiller de pijn maar zou toch snel naar de ha gaan voor een kuurtje.. Als je eenmaal de kuur hebt gehad is het meestal met een dag of 3 minder.
klinkt idd als angina. Gaat wrs echt niet over zonder AB. Dus, vnadaag naar de HA, en indien die idd AB voorschrijft er iets voor je maag bijvragen. Kan nl van een vervelende bacterie komen waar je ook andere klachten van kunt krijgen. Ik heb ook nog wel staan spoelen met waterstofperoxide (laag geconcentreerd, van de drogist) of zoutoplossingen etc, maar als het idd een bacteriele infectie is, en zo klinkt het wel, gaat het daarmee niet over! Die witte puntjes zijn nl pusbultjes, klinkt vies, I know... sterkte!!