Gastouder worden na bevalling bij oppaskinderen

Discussion in 'Weer aan het werk' started by LieveMamaTrix, Jun 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Hoi dames,

Ik ben op het moment 8 weken zwanger. Ik heb momenteel geen baan en zal thuismoeder gaan worden als de kleine er is.
    Wel pas ik regelmatig op. Ik ben er niet zo heel lang geleden achter gekomen dat de moeder van de oppaskids ook weer in verwachting is.
    Ontzettend leuk voor ons beiden natuurlijk, maar :'oeps... ons 'plan' valt nu wel in duigen'.
    Met andere woorden, zij hadden me waarschijnlijk bij de komst van de derde willen vragen of ik een vaste oppas/nanny zou willen worden.
    Maar nu ikzelf zwanger ben dachten ze denk ik dat dit misschien wat lastig zou worden.

Nu twijfel ik zelf heel erg of ik ze wil gaan voorstellen misschien een gastouder/au-pair constructie te bedenken, waarbij ik hun uit de brand kan helpen straks en wellicht mijn eigen kindje mee kan nemen. Voordeel is natuurlijk dat ik wat centjes kan verdienen.
    Mijn twijfel ligt vooral bij het feit dat ik het misschien lastig ga vinden om ook voor de andere kindjes te zorgen terwijl ik zelf net mama ben geworden.
    In een 'normale' situatie, in het geval dat ik geen thuisblijfmama zou zijn geworden, zou ik natuurlijk ook aan de slag gaan en wellicht mijn eigen kindje naar het kdv brengen. Dus voor het 'werk'-gedeelte ben ik niet echt bang ( hoewel ik het natuurlijk heerlijk vind om ook thuisblijfmama te zijn ), meer voor het moeder-oergevoel om ook voor andere kindjes ( + hun pasgeborene ) te zorgen terwijl ik ook mijn eigen kleine meebreng.

Hoe denken jullie erover? Het zal natuurlijk pas ingaan, als ze dit een puik plan vinden, na ons beiden zwangerschapsverlof, dus wellicht dat ik er na een paar weken ook anders over denk...

Wat zouden jullie doen? Het zijn echt fantastische mensen, waar ik ook nu met veel plezier heenga. De kids zijn ook echt een feest.
    De zorg zou straks dan zijn voor een 3-jarige, een 1,5/2 jarige en twee kids van een paar maanden oud. En ik gok op een dag of 3 in de week....

Help me out! :)

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Misschien handig om te vermelden. Ik ben zelf pedagoog, maar jarenlang in de kinderopvang gewerkt op de babygroep ( dagelijks 9 baby's ), dus genoeg ervaring met kinderen en vooral ook meerdere kleine kinderen.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,751
    646
    113
    Gelderland
    Heerlijk toch, je eigen kind mee kunnen nemen naar 'je werk', lijkt mij allemaal geen probleem en ik neem aan dat je het niet 60 uur per week gaat doen, zodat er ook nog genoeg tijd over blijft om heerlijk alleen met je eigen kleintje te zijn!

Share This Page