Gastouder worden/zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi allemaal,

Vanaf begin augustus word ik gastouder. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere gastouders.
    Hoe werkt het precies met belastingaangifte? Klopt het dat je door de heffingskortingen niet veel inkomstenbelasting hoeft te betalen? Hoe zit het met spullen die je aanschaft voor het gastouderschap? Zulke dingen. Ik ben namelijk wat dat betreft echt een uilskuiken.
    Het gastouderschap zelf daar maak ik me niet zo druk om, meer om al het geregel er om heen.
    Dus hebben jullie nog tips of adviezen?
    En hoe vinden jullie het om gastouder te zijn?

Groetjes

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik lees mee! pas al wel op maar word ivm mijn huidige zwangerschap pas in januari officieel gastouder en heb precies dezelfde vragen!

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O leuk! Hoeveel kindjes wil jij op gaan vangen?

4. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik ben gastouder sinds januari 2010 en ben er nog steeds heel blij mee. Ik werk bij de gezinnen aan huis en die vrijheid die je hebt heerlijk. Ik krijg mijn salaris wel bruto dus moet er wel altijd rekening mee houden dat ik het jaar erop aan de belasting moet betalen.

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Een deel van je inkomsten apart zetten voor de belasting. Alle bonnetjes bewaren en uitgaves bijhouden in Exel. En 1 keer per jaar belastingaangifte doen.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het klopt dat je veel heffingskorting kan krijgen. Ik zou als ik jou was een afspraak maken met een accountant die de jaarrekening voor je op kan maken. Wel zo handig en de kosten hiervan haal je er vaak uit.

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Bedankt voor de reacties tot nu toe.
    We hebben al een accountant, omdat we ook al een eigen bedrijfje hebben in textiel bedrukken. Dus dan zou dan mooi in 1x meegenomen kunnen worden, door hem.
    En moet ik die bonnetjes e.d. wel gewoon zelf indienen? Zo ja, is dat lastig/ingewikkeld?

@Girl1988: Moet jij altijd veel terugbetalen aan de belasting?

8. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
  9. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    De bonnetjes hoef je niet in te dienen maar bewaren als bewijs. Het enige wat je moet opgeven is het totaal van de bonnen en alle extra uitgaves zoals eten etc.

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    zijn de aankopen ook aftrekbaar dan..? Ik heb bijvoorbeeld een bolderwagen gekocht en een park a kid om onze open keuken af te schermen e.d. Is dat allemaal aftrekbaar?

@Gewoonlinda: Ik ga 3 kindjes opvangen en heb dan 3 kindjes van onszelf dus totaal 6 kindjes. Lijkt me supergezellig!

Deel Deze Pagina