wie o wie

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

is er binnen haar relatie verliefd geweest op een ander? hoe ging je hiermee om en op wie is je keuze uiteindelijk gevallen?

we hadden daar gisteren een "discussie" over op het werk en de een vond dat not done en de ander vond tsjah dat moet kunnen....
    ik heb er nog geen mening over eingelijk, heb het nog nooit meegemaakt dus vroeg ik me af wat jullie ervan vinden.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee niet voorgekomen, persoonlijk (misschien zeg ik nu iets raars hoor in de ogen van sommigen) vind ik dat je al 'te ver' bent gegaan wanneer je serieus op iemand anders verliefd bent geworden. Als je soms ook hoort wat men allemaal bespreekt op de werkvloer met een collega van het andere geslacht bijv, vind dat soms te ver gaan. Snap best dat je soms iemand voorbij ziet komen waarvan je denk 'wow wat een stuk' maar verliefd worden lijkt me toch alweer een flinke stap verder.

3. lennylenn

hmmm daar zit wel wat in inderdaad..zo hadden we het niet bekeken dat verliefd zijn eingelijk al een stapje te ver is......maar dat valt toch niet te voorkomen? of zeg ik n iets heel raars...

4. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Zelfs flirten zou ik ook niet doen, vind ik persoonlijk niet netjes tegen mijn man. Ik weet van hem ook dat hij niet vreemd zou gaan, hij zou eerst de relatie breken. Maar als ik er achter kom dat hij zou flirten, zou ik me niet fijn voelen. Heeft hij zo'n gevoel dan nodig, kan hij dat niet bij mij doen? Mist hij die verliefdheid bij mij? Dat gevoel wil ik hem ook niet aandoen.

Nee, in onze relatie besteden wij aandacht aan elkaar. Vreemdgaan, zoenen, flirten enz hoort er niet bij!!

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

Tja aan gevoelens doe je niet veel.
    Ik denk dat het je overkomt.
    En het is aan jou wat je dan doet met die gevoelens.
    Ik heb dus 2 vriendinnen die verliefd werden en er dus te ver mee zijn gegaan.
    Uiteindelijk bleven ze beiden bij hun partner.
    Het lijkt mij ook dat je dan iets mis in je eigen relatie als je verliefd wordt op een ander.
    Ik ben zelf 9,5 jaar samen met me man en tuurlijk hebben wij dip momenten gehad in onze relatie maar ik ben nooit verliefd geworden op een andere man.
    Stond er ook totaal niet voor open.
    Ik denk dat je bij jezelf echt te rade moet gaan wat er mis zit in je relatie als je voor een ander valt.

6. lennylenn

hahahahhet gaat niet over mezelf hoor hahahaahhaaa. ik ben niet verliefd op een ander maar dat is bij iemand in het verleden gebeurd en ja zij is er heel ver in meegegaan...zo ver dat ze zelf een kind van hem heeft maar niet (meer) samen met hem is

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

persoonlijk vind ik het echt not done,

ik vind dat je dan tever bent gegaan...

ik denk dat je echt al wel merkt wanneer je "open" begint te staan voor een nieuwe liefde..... en als je het dan nog zover laat komen dat je verliefd word... nee dat gaat te ver,

ik snap best dat men soms denkt verliefd te zijn op een ander omdat zijn/haar eigen relatie in een sleur zit... maar dat vind ik ook eigen schuld.... PRAAT met elkaar.... kijk naar wat je kunt doen om je relatie op te bouwen....

in mijn ogen geef je je eigen relatie geen kans meer wanneer je verliefd word op een ander.... dan ben je echt al te ver.

maar dat is mijn mening.

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Sorry meid begreep ook idd dat het niet over jou ging maar schreef het even op die manier.
    Wist het even niet anders te formulieren ;)

9. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Ik denk dat wanneer je verliefd wordt op een ander, dit niet zo heel veel met je relatie te maken heeft. Helaas is verliefdheid voor het grootste deel een nogal ingewikkeld en biologisch gebeuren....
    Of je er open voor staat om er iets mee te doen, is naar mijn idee juist weer een heel ander verhaal.
    Ik zou het ontzettend kut vinden als het mijn man (of mijzelf!) zou overkomen verliefd te worden op een ander. De verliefdheid op zichzelf hoeft echter niet te betekenen dat je niet meer van de ander houdt. Ik denk dat wanneer erover gepraat wordt samen, en je besluit er samen voor te knokken er al heel wat gewonnen is.
    Heb het in hele naaste omgeving meegemaakt (mijn ouders) en gezien hoe dit proces verlopen is. Ze zijn nu nog steeds bij elkaar en gelukkiger dan ooit, juist omdat ze vreselijk open en eerlijk zijn geweest naar elkaar.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Maar er zit mi wel een wezelijkverschil tussen flirten en flirten; je kunt zover gaan dat je iemande helemaal gek maakt en echt he idee geeft meer te willen,dat vind ik dus veeel te extreem. Maar je kunt ook een blik of glimlach met een charmante man in de supermarkt wisselen,dat vind ik redelijk normaal. Iedereen voelt zich gevleid als er een leuke man naar je lacht of doet.

11. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt te zeggen. Maar ik glimlach sowieso niet zo vaak naar andere mensen. Misschien omdat mijn neutrale gezicht niet op "glimlach-modus" staat. Dus als ik dan eens glimlach, moet ik er nog enigszins moeite voor doen ook :D

Persoonlijk voel ik mij niet geroepen om naar andere mannen een blik te werpen of om er naar te lachen. Want waarom doe je dat wél naar een charmante man, maar niet naar een gewone vrouw of naar een oud mannetje. Je doet dat juist (denk ik) naar die charmante man omdat je iets van hem wil, een blik of glimlach terug.

Ik heb die behoefte niet en snap ook niet heel erg goed waarom anderen die wel hebben, maar misschien begrijp ik het later in deze topic dan wel ;)

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik hou heel veel van mijn vriend en ruil hem echt niet in voor een f andere knapperd.Maar mijn ego is wel dusdanig zo dat ik het leuk vind als ik merk dat een knappe man mij ook aantrekkelijk vind.

13. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Maar stel dat iemand met jouw vriend flirt he, als jij naast hem loopt. Dan zou hij dat leuk kunnen vinden, maar denk jij dan niet van; "Heej, ik loop ernaast hoor". Ik vind dat dus niet netjes van diegene die flirt, naar de partner toe die naast het "slachtoffer" loopt.. Sorry, weet het ff niet duidelijker uit te leggen :)

14. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Ik heb het met mijn ex meegemaakt. De ruimte om verliefd te worden op een ander zou er niet moeten zijn in een goede relatie. Ik heb het toen laten gebeuren omdat ik niet gelukkig was. Overigens niets gedaan met die persoon in kwestie, maar ik voelde dat ik te kort kwam in mijn relatie. Mijn ex was geen zuivere koffie. Kap er dan mee, zou je zeggen, maar het houden van was er wel.
    Het was dan ook geen goede relatie.
    Ik kan met zekerheid zeggen dat ik mijn man nooit zal bedriegen en ook niet zover zou gaan als in mijn vorige relatie. Je hebt altijd keuzes. Als iets niet goed genoeg is, kap er dan mee.

15. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Het zou mijn verhaal kunnen zijn :p. Ben na 3 jaar nog altijd stapelgek op mijn man en kan me niet voorstellen dat ik ooit verliefd zou worden op een ander. Terwijl ik dat bij mijn ex dus wel had zoals precies hierboven beschreven.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ben tijdens mijn relatie met mijn ex verliefd geweest op een ander. Ik stond er niet open voor maar het gebeurde wel. Ik heb er alleen niks mee gedaan, dat zou ik niet kunnen. Maar het was voor mij wel een teken aan de wand. Onze relatie was idd niet heel goed, en toen ik later weer op een ander verliefd werd was dat voor mij een teken dat ik niet verder kon gaan in die relatie met mijn ex.

17. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Ik hou van mijn lief, hij is de liefde van mijn leven. Dat wil niet zeggen dat mijn interesse nooit gewekt zal worden door een andere man. En wie weet word ik ooit nog wel eens verliefd op een ander. Nu heel hard roepen dat dat niet mogelijk is vind ik wat onzinnig. Ik heb geen glazen bol.
    Ik kan mijn lief niet beloven dat het nooit zal beloven, net zoals ik hem niet kan beloven dat ik nooit bij hem weg zal gaan. Dat vind ik te heftige uitspraken en ik wil geen dingen beloven waarvan ik niet zeker weet of ik ze waar kan maken.
    Wat ik wel kan beloven is dat ik nooit tegen mijn lief zal liegen, hem altijd met respect zal behandelen en geen verhouding met een ander zou beginnen.

In mijn vorige relatie ben ik verliefd geworden op een ander. Mijn ex trouwens ook. We hebben keihard gevochten om het anders te laten zijn. Maar toen ik met de jongen op wie ik verliefd was stond te zoenen, wist ik dat de relatie met mijn ex voorbij was.
    Ik hoop het niet meer mee te maken, maar het uitsluiten kan ik niet...

18. lennylenn

en is die man van toen met wie je had gezoend ook de man die je nu hebt?

19. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Lennylenn: Nee, ik bleek een plaatje van hem in mijn hoofd te hebben van hem wat niet juist was. En hij bleek ook totaal niet zo gek op mij te zijn.
    Overigens ben ik wel met Eerised eens dat het voor mij een duidelijk teken was dat de relatie met mijn ex niet meer liep.

Deel Deze Pagina