hoi allen, op het moment werk ik full time in een supermarkt maar mijn passie ligt bij het verzorgen en vermaken van kinderen en ik zou dus heel graag gastouder worden of in een creche gaan werken. nu heb ik geen diploma verzorgende maar een diploma kantoor administratie. Ik heb via een site een cursus gevonden: MBO-2 Helpende Zorg en Welzijn ik vroeg mij af wat er allemaal in die cursus voorkomt en verwacht dat een ervaren moeder van 2 die cursus makkelijk doorkomt... ook staat er op hun site dat je (als je zelf kinderen hebt) minstens 20uur oppaservaring moet hebben... nu blijft mijn kleine nichtje wel eens bij ons logeren! telt dit mee? en hoe controleren ze dit? ook dit: Er zullen op het moment van het werkplekbezoek één of meerdere gastkinderen aanwezig moeten zijn. Eigen kinderen zijn hierbij niet toegestaan... dus als mijn nichtje dan bij me is dan is het wel goed? hoelang duurt zo'n cursus? alvast bedankt! Sharon
Alle regels weet ik niet precies van gastouder, zelf werk ik in de kinderopvang. Maar wat ik wel hoorde is dat de regels voor gastouders ook steeds strenger worden en je er een niveau 3 diploma voor moet hebben geloof ik. Misschien even googlen? Voorwaarden gastouder? Onderstaad is een forum voor gastouders, daar kan je ook wel een hoop info op vinden denk ik! Gastouder Forum • Forumoverzicht Succes iig
Wat grappig, ik zit daar ook over na te denken aangezien de kans aanwezig is dat ik binnenkort mijn baan kwijt ben. Zit heel breed te oriënteren nu en moest ook aan jou denken in de supermarkt, maar lijkt me toch niets voor mij. Op de site van een gastouderbureau hier in Roosendaal zag ik dat je versneld een cursus kan doen. Dat van het oppassen vond ik wel vreemd, hoe controleren ze dat? En moet je persé een box in huis enzo, vroeg ik me ook af.
heb het gisteren eens allemaal bekeken, maar ik zie er vanaf bij het ROC kan je versnelde cursus doen van 10 weken, 1 volledige dag of 2 avonden dan moet je een volle week stage lopen je kinder ehbo halen examen doen die 2 weken in beslag nemen dan komt er iemand van de GGD kijken of alles wel geschikt is dan komt er nog iemand aantal uren meekijken of jij wel goed met de kids bent dan voor iedereen boven de 18 een bewijs van goed gedrag ik heb 4 kinderen.. dan heb ik weinig zin dat er nog iemand uren komt meekijken of ik het wel of niet goed doe.. vind het teveel rompslomp om een paar uur een extra kindje op te vangen
Voor een paar uurtjes is het wel veel rompslomp. Maar als ik het zou doen zou het voor ongeveer 2 kinderen 3 dagen per week zijn. Maar ik weet het ook nog niet hoor. Ik weet ook niet of er veel vraag is naar gastouders hier in de buurt.