Net mijn zoons opgehaald van de opvang en school, merk ik dat Bram onze zoon van 2 jaar andere kleren aanheeft. Kan gebeuren misschien wel een ongelukje gehad maar dit zijn niet de reserve kleren die ik meegegeven heb. Ik vragen, wat blijkt dat de hele middag door invallers is gedraaid in plaats van de vaste krachten (bleken de vaste wel aanwezig te zijn maar de hele middag een vergadering gehad, 3 uur lang!), bij de overdracht in de middag moest Bram nog aangekleed worden na zijn slaapje. Ze kregen een bak met kleren van een jongetje en die hebben ze, omdat er geen overleg wie wie is, zo aangetrokken bij mijn zoon. Terwijl de bakken waar alle kleding en losse spulletjes worden gelegd als ze gaan slapen onder het bedje staat waar het kindje slaapt! En ze hebben niks in gaten dat de kleren wat kleiner zijn. Bram heeft 92/98 en hij had 80/86 aan. Zijn eigen kleren zijn spoorloos, aan alle ouders gevraagd net door een belletje maar geen een die verkeerde kleren had. Hij heeft dus meer dan 2,5 uur in te kleine kleren gelopen, ik moet er niet aandenken dat hij iets anders van dat jongetje heeft gehad, want mogelijk zien ze Bram aan voor het jongetje wie zijn naam op de bak heeft staan. Een andere moeder, mijn buurvrouw die nu bij mij op de koffie is, die thuis kwam met haar zoontje zag opeens dat haar zoon een meisjes luier en t-shirt aanhad bij het verschonen! Ik denk vast dat er meer ouders zijn die vandaag wat missen of verwisselt bij hun kindje. Ik kan best begrijpen dat er onvals krachten zijn als de vaste juffen moeten vergaderen maar draag dan alles goed over en welke kleding van wie is en wie wie is! Wie heeft ook zoiets meegemaakt en welke foutjes zijn er gemaakt.
Niet zo netjes idd. Wij hebben vergaderingen altijd gewoon in de avonduren, deze oplossing lijkt me een beetje ten koste te gaan van de kinderen. Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een meisjesluier? Niet heel relevant maar ben wel nieuwsgierig nu!
We hebben op de opvang luiers voor jongens kleur wit met een blauw randje en voor de meisjes wit met roze randje. Daarom ook de gezicht van mijn buurvrouw, ook van de t-shirt
Och, helaas is het bij ons ook wel eens gebeurt dat er kleding verwisselt is. Mijn zoon heeft blijkbaar in de slaapzak van een ander kind geslapen. Ik weet niet hoelang, want ik neem de slaapzak niet zo heel vaak mee naar huis (slaapt ook maar 1 daags een klein uurtje). Tja, dat gebeurt. En overleggen gebeurt bij ons ook. soms na werktijd soms zonder. Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig uitmaakt dat hij soms andere kleding aan heeft.
Misschien niet zo'n heel fijn idee, maar ik vind verkeerde dingen toch niet echt schokkend. Hij heeft er toch geen last van gehad?
Tja, toen ik gisteren op het kinderdagverblijf kwam bleek mijn zoontje in ene een koekje gekregen te hebben en waren ze zonder overleg begonnen hem met een normale beker te laten drinken. De overdracht naar de invalkracht was dat hij in het normale programma meedraaide, vandaar. Ik kon me er echt niet druk om maken. Heb wel de medische informatie die ik maandag overgedragen had, vandaag nog maar even heel nadrukkelijk herhaald, voor de zekerheid. Zoon was gisteren heel tevreden met zijn koekje toen ik hem in de kinderwagen naar huis reed, dat koekje heb ik hem lekker laten opeten. Maar op de leeftijd van mijn zoontje kan ik me er echt niet meer druk om maken of hij de kleding van een ander kind aan krijgt. Hij is gezond, hij kan dat echt wel hebben. Kijk, toen er in het ziekenhuis in de week na zijn geboorte ook spullen verwisseld werden (speen bijvoorbeeld), heb ik heel anders gereageerd. Maar zo kwetsbaar is mijn zoontje al lang niet meer, gelukkig.
Ja dat is natuurlijk ook zo dat ze nog op jongere leeftijd voor 2 jaar veel kwetsbaarder zijn dan op latere leeftijd. Voor mezelf vindt ik niet zo'n probleem dat ie andere kleren aanheeft van een ander jongetje en zie er geen problemen in. Maar het feit dat ie niemand van de invals krachten gezien heeft dat ie in te kleine kleren heeft gelopen. Bv een broek die te kort is of een t-shirt die strak om lichaam zit etc. Kijk mijn zoon gaat wel door met of zonder te krappe kleren maar lekker zal het echt niet gezeten hebben. Maar ook niet bij mijn buurvrouw, het moet toch opgevallen zijn dat haar zoontje in een paarse meisjes t-shirt loopt met een wit bloemetje op de voorkant. Er is wel na dit gebeuren en ook klachten van ouders overleg geweest tussen invallers en de vaste krachten, ze blijven wel de vergaderingen overdag houden maar er zal altijd een vaste aanwezig zijn dan bij de invallers. Ook zal de overdracht verbetert worden van vast naar invallers, ben benieuwt.