1e Gesprek met vraagouders....

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Gerdatje, Dec 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Help!!! Ik heb volgende week dinsdag mijn eerst gesprek met vraagouders. Die hun zoontje misschien bij mij willen onder brengen.

Hoe pak ik dit aan?
    Wat kan ik aan hun vragen.
    En welke vragen kan ik terug verwachten.

Thanks.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Je kan ze alles vragen wat je wilt weten natuurlijk.. Maak een lijstje van tevoren. Het belangrijkste is dat het goed voelt...

Wat wij hebben gevraagd:
    - uurprijs
    - hoe zit het met ziekte en vakantie van zowel het kind als van haar
    - hoeveel kinderen heeft ze op een dag
    - wat doet ze met de kinderen (uitstapjes, wat voor speelgoed heeft ze, laat ze ze veel computeren/tv kijken of niet)
    - hoe gaat het met voeding (flesvoeding maar ook hapjes)
    - is ze flexibel in dagen en uren (is het mogelijk een keer eerder te brengen, langer te blijven, of een andere dag)..

Dat soort dingen hebben wij gevraagd... Gewoon wat je belangrijk vind, en als het goed voelt dan komt een gesprek ook vanzelf goed op gang :)

Wij hebben een hele fijne gastouder gevonden!

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik wil als gastouder graag weten wat hun manier van opvoeden is: zijn ze bijvoorbeeld consequent of mag het kindje veel zelf bepalen.

Wat verwachten zij van mij als gastouder.

Hoe ziet hun dagschema eruit. Wat vindt het kindje leuk om te doen. Doen zij aan voorlezen. Mag het kindje (als het daar de leeftijd voor heeft) soms televisie kijken.

En waar ik ook altijd nieuwsgierig naar ben is hun reden om te kiezen voor een gastouder.

Verder vertel ik over mijn eigen dagschema.

Hopelijk heb je hier iets aan.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Dankt. Ik heb nu al een kindje aangeboden gekregen. Moet 20 dec. mijn proefe doen voor de opleiding gastouder.

Nu komt het probleem. Ik zou kunnen beginnen per 1 feb. 2013.
    Alleen dan ik ben waarschijnlijk dus nog niet off. gastouder.
    Het GGD is dan nog niet geweest.

Maar de ouders willen dan al wel opvang van mij afnemen.
    Hoe kan ik dit doen? Zo betalen kunnen ze niet...

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat lijkt mij wel een (groot) probleem, vooral vanwege de kinderopvangtoeslag... Weten de ouders al dat je dan nog geen officieel gastouder bent? Voor mij zou dat een reden zijn om naar een andere gastouder te (moeten) zoeken.

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ja dit weten ze.

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Is het niet nog steeds zo dat je al wel aangemeld kan worden bij de gemeente door je GOB en dat je dan in geschreven wordt in het landelijk register kinderopvang, hier gaat max. 10 weken overheen. En dat daarna de GGD langs komt.

Toen ik 2 jaar geleden begon als gastouder was ik al wel ingeschreven in het LRK, maar was de GGD nog niet langs geweest. Je hebt/had toen kader A en B. Ene is puur en alleen je papieren en het andere is met controle GGD erbij.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Nee, het kan pas als het GGD is langs geweest. Dan hebben de ouders het belasting voordeel. Eerder niet.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,213
    10,838
    113
    Hier hetzelfde, onze Gastouder wacht ook nog op de hele papierwinkel (gob belde haar op of ze de papieren nog ging sturen, terwijl ze die al 4 weken hadden maar dus niks mee gedaan). Wij geven nu een onkostenvergoeding ( ;) ) ter hoogte van wat we zelf ook ongeveer moeten toeleggen bij officiële opvang.

Share This Page