Gastouderbureau waar op letten?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by aardbei1707, Mar 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    681
    113
    Wij overwegen om vanaf januari 2016 onze 2 kindjes naar een gastouder te brengen. Nu heb ik er al 1 op het oog die hier vlakbij woont en ook mijn dochter wilt ophalen van de psz en straks van school.

Ze is aangesloten bij een gastouderbureau maar waar moet ik nu op letten. Er zijn hier meerdere gastouderbureaus dus lastig. Zit er veel verschil in prijs?

Ook bij de gastouder zelf wat vinden jullie belangrijk? Ik ben erg benieuwd!

2. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Gastouderbureau's kunnen behoorlijk verschillen in prijzen, vergelijken kan dus zeker geen kwaad.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    vergelijken kan absoluut geen kwaad nee.
    De tarieven kunnen onderling flink verschillen.
    Zo zijn er bureau's die hun bemiddelingskosten per afgenomen uur verrekenen. Maar ook bureaus die een vast bedrag per maand rekenen (dus ook wanneer je bijv van de zomervakantie 3 weken niet afneemt, betaal je het bureau wel)
    Deze bureau's zijn gunstig als je veel opvang afneemt. Gemiddeld zitten bureaukosten rond de 1,10 per uur.
    Als jij 80 uur per maand afneemt betaal je dus 88 euro bureau kosten. Dan is een bureau dat 50euro per maand vraagt weer voordeliger.
    Maar als je bijvoorbeeld flexibel minder of standaard minder dan 50 uur afneemt dan ben je met een bureau met uurkosten voordeliger uit.

Daarnaast zijn er ook bureaus die de gastouders vrij laten in het bepalen van hun tarieven. Ik heb 1 bureau die het tarief voor mij bepaald (5,03 p.k.p.u) en 1 bureau waar ik zelf bepaal en waar ik dus een tariefstijging heb ingevoerd om de kosten voor al mijn vraagouders gelijk te houden.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    681
    113
    Oke dank je wel!

Share This Page