Na een lang gesprek gisteren hebben wij besloten om ook eens open te staan voor gastouderopvang ipv het huidige kinderdagverblijf van onze zoon. Er zitten gewoon zoveel voordelen aan een gastouder voor ons dat het eigenlijk stom zou zijn om het niet te doen. Maar hoe pak je zoiets aan? Aan de hand waarvan kun je bijvoorbeeld gastouderbureau's vergelijken? En is het aan te raden om zelf een gastouder te vinden of om dit via een bureau te doen? Als ik naar de tarieven kijk zie ik dat er best wel verschil in zit qua hoogte, zijn er speciale dingen waar ik op moet letten?
Yummy, Je woont in Eindhoven, toch? (welk deel?) Weet je al zeker dat je een gastouder zoekt? Wij hebben ook lang gezocht, maar eindelijk gevonden. Ook omdat wij echt gebonden zijn aan een flexibele gastouder. We zijn erg tevreden over haar.. Als je meer wilt weten, mag je me gerust een PB'tje sturen.
Na een lang gesprek gisteren hebben wij besloten om ook eens open te staan voor gastouderopvang ipv het huidige kinderdagverblijf van onze zoon. Er zitten gewoon zoveel voordelen aan een gastouder voor ons dat het eigenlijk stom zou zijn om het niet te doen. Maar hoe pak je zoiets aan? Aan de hand waarvan kun je bijvoorbeeld gastouderbureau's vergelijken? En is het aan te raden om zelf een gastouder te vinden of om dit via een bureau te doen? Je kunt zelf zoeken, maar dat is een onbegonnen zaak.. Vaak weet je niet waar je zoeken moet. En je betaald uiteindelijk toch bemiddelingskosten voor een bureau. Vaak zijn er nu bureau's die 'stunten' met de bemiddelingskosten. C.lick bijvoorbeeld vraagt alleen al eenmalige inschijfkosten van 158. Na deze betaling betaal je maandelijk nog bureau kosten. Bij andere bureau's betaald je geen inschrijfkosten, weinig bureaukosten etc omdat zij voornamelijk via internet werken. Wel voeren zij als elk bureau de controles uit, die uitgevoerd moeten worden! Als ik naar de tarieven kijk zie ik dat er best wel verschil in zit qua hoogte, zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? Ja, je eigen gevoel. Als je gevoel niet goed is bij een bureau of gastouder; niet doen.
onze dochter gaat nu nog naar een gastouder, maar gaat binnenkort naar een kdv. Bij ons scheelt het niet veel met kosten of ze naar een go gaat of naar een kdv. Daarbij zit bij kdv ook eten/drinken/luiers/fruit in, en dat is bij onze go niet zo. zelf zoeken is lastig, ik zou een bureau vragen om mee te helpen. Kijk ook eens in plaatselijke krantjes, en via via kun je soms ook wel aan een go komen.
Wij hebben ook een tijdje getwijfeld om over te stappen naar een GO omdat ons KDV stopte met de vrijdag. Maar we waren alleen aan de kosten die we aan de GO moesten betalen netto (dus na aftrek opvangtoeslag (deze is overigens een stuk lager bij een GO (nl max 5,09) als bij een KDV (nl max 6,36)))voor een GO 45 euro pm duurder uit voor 1 dag, daarbij zit nu bij het KDV inderdaad eten,drinken en luiers bij het bedrag in begrepen en bij de GO kwam dat er nog bovenop. Dus dat zou ons per maand uitendelijk behoorlijk veel schelen. Dus wij hebben het niet gedaan en zijn op een andere dag naar het KDV gegaan
Hoi, Nee we wonen in Drenthe. Hebben altijd in de omgeving Eindhoven/Den Bosch gewoond maar nu dus in het noorden We verhuizen volgend jaar wel terug, maar voor nu zoeken we dus iets in het noorden. Hier vandaag alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en besloten dat we toch voor een kdv kiezen. Dit topic kan dus dicht!