Wie heeft er ervaring met een gastouder / oppasmoeder in plaats van kinderopvang? Mijn vriend lijkt het wel wat, hij heeft een wisselende dag in de week dat hij vrij is en het zou mooi zijn dat hij die dag gewoon bij de kleine kan zijn. Maar ik vind het een beetje een eng idee... wie kent goede bureau's en wil ervaringen uitwisselen?
zelf nog geen ervaring mee, maar de meeste gastouders zijn in dienst van een gastouderbureau of een organisatie die ook kinderdagverblijven enzo heeft.. ze worden dus gewoon gescreend en moeten vaak een verklaring van goed gedrag overhandigen. mijn tante werkt als gastouders dus bij ons was de keuze heel simpel, vind het heerlijk dat mijn kindje straks niet gelijk naar een groot kdv hoeft! ik weet niet waar je woont, maar regio tilburg/eindhoven/waalre is kinderstad een goede organisatie.
Milou gaat 2 dagen naar een gastouder en 1 dag komt opa of oma bij ons thuis oppassen. We hebben contact opgenomen met een gastouderbureau. Deze hebben na een intakegesprek een aantal profielen van gastouders bij ons in de buurt opgestuurd. Wij zijn bij 2 gastouders gaan kijken, maar de 1e was echt niet naar onze zin. Bij de 2e gastouder voelde wij ons meteen op ons gemak. De klik was er gewoon meteen. Ik kan me voorstellen dat het raar is. Ik werk in het onderwijs bij de kleuters, dus ik krijg ook vaak nieuwe kindjes in mijn groep. Dan moet je ook een band opbouwen met zowel kind als ouder. Dus voor mij is het niet zo raar. Wij hebben dat gevoel dan ook helemaal niet gehad. We hebben duidelijke afspraken gemaakt en heel goed contact. Ik zou je aanraden eens te informeren bij een gastouderbureau. En als je je niet zeker voelt.. niet doen. Wij vonden een gastouder wel fijner dan een kdv omdat er flexibeler met de tijden en dagen kan worden omgegaan. Veel succes en geniet van je zwangerschap! Anouk
Mijn zoontje gaat 2 keer per week naar een gastouder. Niks engs aan hoor. De bemiddeling ging via een gastouderbureau, en de gastouders worden van te voren erg goed gescreend voordat ze überhaupt aan het werk mogen. Je krijgt een gesprek met een aantal mogelijke gastouders en pikt er 1 uit. Succes.
dat flexibele trekt me wel heel erg.. ik zie bij een vriendin van mij hoe moeilijk ze daar op het kdv doen als ze iets wil omwisselen... denk dat we toch maar eens moeten kijken... Woon zelf in Borculo.. dus weet niet of hier veel keuze is! ga weer naar bed, heb griepje!
Beterschap! Ook wij maken 3 dagen per week gebruik van een gastmoeder. Gaat via een gastouderbureau, ik ben bij een paar thuis geweest maar met deze is de beste klik. Mijn dochter vindt het prachtig. Ze krijgt veel persoonlijke aandacht, de andere kindjes zijn gek op haar. Het is echt een huiselijke omgeving, ze draait gewoon mee in het gezin en dat vond ik een fijne gedachte. Daarbij is mijn gastmoeder behoorlijk flexibel en ook dat is fijn. Als ik een keer wat later ben is dat geen probleem.