Hallo, ik krijg nu voor de 2e x betaald door het UWV. Ik heb sinds kort een ww uitkering. Hoeveel dagen duurt het ongeveer als je je werkbriefje hebt ingestuurd dat je betaald krijgt? Ik moest hem de 12e insturen. Alvast bedankt !
hoi mami87, Als je een werkbriefje ontvangt staat daar een duidelijke / uiterlijke datum op dat het briefje op de post moet.... b.v. op het briefje staat de 12de dan moet hij ook de 12de op de post, niet eerder en absoluut niet later! Dit heeft temaken met je sollicitatie periode die je moet invullen en over het tijdvlak dat je geld / loon krijgt. Stel je stuurt hem de 8ste op dan zijn er in fijte nog 4 dagen over die je niet hebt gesolliciteerd.... is belachelijk maar zo streng zijn ze. Vanaf de 12de duurt het dan ongeveer 1 werkweek dat je het loon kan verwachten dat is dan ongeveer 5 a 6 dagen ( of ik moet het nu echt mis hebben, dan val me maar in de rede ) Bel anders eens even met de uitkeringsinstantie, die kunnen je wel antwoord geen. succes
maar nog ff een vraagje he, ik heb gesolliciteerd maar daar is niks uitgekomen de laatste maand ( niet gek met 7 mnd zwangerschap ) dan kun je toch niets invullen ?
Hoi mami87, Ja, je moet bij iedere sollicitatie die je doet elke week, even voor je zelf bijhouden naar wie / bedrijf je gesolliciteerd hebt, waar dat bedrijf gevestigd is en het telefoonnummer ( als je dat weet eventueel ) schrijf ook even op of je schriftelijk, telefonisch of via het internet hebt gesolliciteerd..... cwi net of werk.nl is ook een geldige sollicitatie hoor! Bewaar daarom altijd even je sollicitatie´s van werk.nl in je mailbox voor mochten er vragen komen ( maar dat betwijfel ik ) Je hoeft er maar 4 op te schrijven over die weken dat je loon behoort te ontvangen d.w.z de periode die het uwv aangeeft. Al heb je 100 sollicitatie´s de deur uit gedaan, je hoeft er maar 4 te vermelden, ik zou dan de meest recente opschrijven als ik jou was. Ik hoop dat je er iets mee kan! Veel succes
Oh sorry, heb nog iets vergeten! Je hebt gesolliciteerd punt! Of er nu een gesprek uit voort vloeit dat ligt aan het bedrijf / deels ook aan jou ( ligt eraan hoe graag je die baan wilt ) Ik snap ook dat het moeilijk is voor je om nu met een 7 maanden buikje aan de slag te gaan. Maakt niet uit of er een positief of negatief antwoordt uit komt vanuit een bedrijf, je vult dan gewoon in dat je gesolliciteerd hebt en bij de vraag of er iets uit gekomen is zet je gewoon een vraagtekentje..... als ze op dat briefje zien dat jij de 11de gesolliciteerd hebt dan kunnen ze wel op hun 10 vingers nagaan dat je nooit zo snel een reactie krijgt! Ook al kun je alleen maar een vraagteken invullen, dit zal dan geen invloed hebben op je uitkering. Lastig hé die ambtelijke molen.... heb vertrouwen! succes
haha ja inderdaad ingewikkeld ! Ik heb net even gebeld naar t UWV. Ik heb gewoon mijn werkbriefje ingevuld zonder mijn sollicitaties te noteren, maar de mevrouw zei dat het goed was en dat het geld al overgemaakt is. dus t zal wel goed zijn zo