nacht/ ochtend diensten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door beverly, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Wie weet vanaf wanneer je die diensten kan stoppen.
    Ik ga pas half februari naar de vk voor een echo maar ik weet niet of ik ze trek tot die tijd.
    Maar volgens mij moet je bewijs hebben als je ze wil wijzigen in dagdiensten.
    Iemand die dit wel weet?

2. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Kun je het niet gewoon vragen aan je leidinggevende? Ik heb aangegeven dat ik vanwege mijn veranderde slaapritme het liefst late diensten en weekenddiensten draai, en we hebben samen naar het rooster gekeken. Zonder zwangerschapsverklaring ofzo. Ik wil er wel eentje hebben voor als we straks mijn verlof gaan inplannen, maar tot die tijd probeer ik gewoon in overleg met mijn leidinggevende en mijn roosterplanner een rooster te maken dat ik volhoud. Kijk, als ik me ziek moet melden omdat ik het niet trek, dan zijn we allemaal nog veel verder van huis.

Belle, houdt het simpel.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
  4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Klopt, in principe hoef je vanaf het moment dat je zwanger bent geen nachtdiensten meer te werken, en vanaf de 13 weken geen onregelmatige diensten meer. (De wet heeft het niet specifiek over avonddiensten.) Als jij het prettig vind om bijv alleen late diensten te werken, kan dat dus.

5. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    dankjewel dames ik ga er eens achteraan.

Deel Deze Pagina