gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door carla 2028, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    voor de meiden die twijfelen over de kinderopvang, gastouder, of oppa/oma als oppa"s.

ik heb zelf geen kinderen, had ik ze wel dan koos ik toch voor gastouder.
    omdat ik niet zo voor die 2 anderen ben.
    de eerst genoemde vind ik maar niks je kindje zit daar maar tussen nog een heleboel anderen kinderen, weinig aandacht enz.
    het andere (opa oma) ik vind dat opa en oma voor de leuke dingen zijn, oppassen op je kleinkind is ook wel heel leuk, maar daar zijn ze vind ik niet voor, die tijd dat zij dat moesten doen is nu voorbij, nu hoeven zij niet meer op te voeden.
    het laatste beveel ik echt aan want ik ben zelf gastouder en als ik zie hoe fijn de kindjes het vinden. ze krijgen zo veel aandacht, het is veel rustiger voor ze dan in zo"n grote groep te moeten zitten. voor de ouders is het goed betaalbaar.
    alleen maar voordelen.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Ikzelf zit er ook errug aan te denken om dit te gaan doen, alleen heb ik mn diploma mbo spw. Mag ik dan 'gastouderen' zonder buro, dus op eigen initiatief of niet? hoe zit dit? en hoeveel krijg jij per kind? Ik geloof dat 3 e in t uur normaal is?

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Patroeschka: Waarom zou je het willen zonder gastouderbureau? De ouders die hun kindje dan bij je komen brengen kunnen dan geen geld terug krijgen van de belasting en de werkgevers.

Ikzelf kies ook voor gastouderopvang. Ik vind het fijn dat er maar een kleine groep is en echt bij iemand thuis, dus zeg maar het huiskamergevoel. Maar ik vind het ook fijn dat die persoon is aangesloten bij een gastouderbureau. Ik krijg niet alleen geld van de belasting/werkgevers, maar er is ook controle. En als er iets mocht zijn, kun je ook bij het gastouderbueau terecht. Verder zorgen ze ook voor vervangende opvang als je oppasmoeder een keer ziek is of op vakantie gaat.

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Het lijkt mij super hoor gastouderopvang. Maar ik zit met het probleem dat ik vaak onregelmatige dagen heb. Ik heb bv een stuk of 8 keer een cursus per jaar. Mag je dan ook ene gastouder vragen?

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij wel Inky.

Ander voordeel van een gastouders is dat alleen de uren die je je kind breng gerekend worden. Bij een kinderdagverblijf moet je je vakantie gewoon doorbetalen of als je eens een dagje vrij neemt. Met een gastouder betaal je die uren dus niet.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb t er net met mn vriend over gehad, dan wil ik wel graag bv 2 dagen in de week 2 kids opvangen als wij ons kleintje hebben. Maar mn vriend lijkt t maar niks, hij denkt dat ik dan geen aandacht meer heb (ook al zou ik willen) voor onze kleine. Kunnen jullie voor en nadelen verzinnen? Ik heb er hier al een paar:*Je bent thuis bij je kleintje,*Je mag zelf aangeven welke dagen en tijden ed,* t is wit,* Je leert er denk ik ook veel van,*als je een keer ziek bent, zoeken ze vervanging,*en nadelen kan ik zo 1,2,3 niet bedenken...

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ehhh wij moeten onze gastouder wel degelijk de vakanties doorbetalen, of zij nou met vakantie gaat of wij! Verder alleen maar voordelen hoor :D

Tuurlijk is het mogelijk om zelf gastouder te zijn zonder buro, ouders die hun kind bij je brengen hebben dan alleen recht op vergoeding als je zelf als officieel buro bekend bent bij de overheid. Er zijn tegenwoordig ook franchise constructies..

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wendy, dat zal dan denk ik schelen per bureau. Ik ken drie gastpouders en bij hen hoef je niet door te betalen in vakanties e.d.

@Patroeschka: Twee dagen is wel erg weinig. Ik weet van een vriendin dat het best moeilijk is kom klanten te vinden. En als je dan maar twee dagen beschikbaar bent, dan moet dat voor de ouders maar net overeen komen.

Ik denk niet dat je minder aandacht voor je kindje zult hebben. Als je buitenshuis gaat werken, dan heb je zeker minder tijd voor de kleine.

9. Niet meer actief

Ik ben lekker een thuismam en zou iedereen dat aanbevelen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd (finance). Maar je mist zoveel als werkende ouder.. Ontzettend jammer hoor!

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nou ik mis tot nu toch nog helemaal niks
    ligt eraan hoeveel uren je werkt!

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Inky: ben ik helemaal met je eens!
    Ik ga dalijk weer werken, 2 avonden in de week, 6 uurtjes per keer. Denk dat wat ik dan mis wel heel erg meevalt hoor!

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hier wordt het waarschijnlijk opa en oma. Krijg ruzie met oma als ik voor een andere oplossing ga hahahaha!

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Moet wel zeggen dat het wel moet klikken met het kind en de ouders. Mijn oudste heeft ook een tijd bij een gastouder gezeten, nu is mijn oudste best hyper en ik kreeg de indruk dat mijn zoon beetje teveel was daar en nu zit hij op de bso (buiten schoolse opvang) en hij heeft het super naar zijn zin.
    Maar dit was allemaal toen mijn oudste naar de basisschool ging, daarvoor deed mijn moeder 1 dag oppassen en nu doet ze het weer voor 2 dagen en straks gaat Alyssa 1 dag naar de creche.

14. crazymama22

14 sep 2006
    6
    0
    0
    mama
    den bosch
    ik moet binnenkort weer aan het werk van de gemeente om te beginnen 20 uur in de week,hun willen dan dat ik mijn kind naar een kdv stuur,ik zie dat helemaal niet zitten voor 20 uur in de week,ik wil nu gaan proberen om een hoop uren in te vullen als gastouder bij mijn eigen thuis zodat ik me zoontje ook thuis heb,alleen zit ik ermee dat ik mijn dochter ook op moet halen van school,
    en als ik echt 20 uur moet gaan werken gaat me zoontje 2 dagen naar het kdv en de andere 2 dagen wil ik een gastouder bij mij in huis zodat me zoon toch in zijn eigen huisje is.alleen dan niet met mama.
    enals ik zelf gastouder word dan doe ik dat via kanteel kinderopvang.

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik geloof niet dat een gastouder bij jou thuis gaat zitten, maar kan het mis hebben!??

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja dat kan in overleg.

Ik ben ook gastouder sinds de geboorte van mijn zoon. En ik vind het super! ik werkte hiervoor in een kinderdag verblijf en daarvoor was ik kraamverzorgster.
    Dus alle dingen die ik heb gedaan kan ik nu ook weer gebruiken. Ik vind het echt lekker om thuis te zijn en toch te werken. Ik vang kindjes ook thuis op dus ik ga niet naar iemand anders.

Deel Deze Pagina