Wat ik me afvroeg is hoe jullie dat gaan doen met opvang of ouders ofzo.. Ik wil 3 dagen gaan werken als de kleine er is. Maar we zitten nog te denken hoe we het moeten gaan doen.. Misschien dat mijn moeder wil oppassen maar ok geen 3 keer in de week. Een opcang is handig maar wel erg duur. Als het goed is krijg je een deel terug van je werkgever en van de overheid. Maar wat kost het dan nog als je bijv de kleine 2 dagen naar de opvang wilt doen. Of bijv 2 delen van de dag want mijn vriend werkt in ploegen.. Hoe regelen jullie dit allemaal?
ik werk nu week op week af in de nachtdienst. straks wijzig ik mijn contract in 4 nachten werken en 10 dagen vrij, mijn man is in de morgen altijd thuis dus dan hoeft het maar 3 middagen in de 14 dagen naar de kinderopvang. wij vinden dit een mooie oplossing want familie woont net te ver en we willen hun niet verplichten om op te passen. en het is niet verkeerd om met andere kinderen in contact te komen. mbt kosten valt dit voor ons erg mee omdat beide werkgever er aan mee betalen.
Hier gaat de kleine (als ik weer aan het werk ga dat is nog even de vraag aangezien ik gezondheidsproblemen heb na een ongeval) naar de opa of oma voor oppas. Mijn vader en schoonmoeder hebben het beide zelf aangeboden. Als ik ga werken zal dat ws niet meer als 3 ochtendjes zijn in de week....
wij doen Jonathan sinds deze week (is goed gegaan gelukkig!!) 2 hele dagen naar een gastouder. gastouderopvang is goedkoper dan kinderdagverblijf. we zijn ruim 340 euro per maand kwijt maar krijgen van Belastingdienst en mijn werkgever maandelijk een bedrag terug en dan betalen we zelf iets tussen de 80-100 euro per maand. vind ik reuze meevallen. ik weet het bedrag nog niet precies omdat we dat pas eind deze maand moeten betalen en terug krijgen van werkgever en Belastingdienst. het hangt af van jullie inkomen en of je werkgever(s) mee betalen. werkgever van mijn man betaalt niet mee dus krijgen we dat weer extra van de Belastingdienst. dag, Lijn
Ik kies voor een gastouder. Bij een kinderdagverblijf moet je vaste dagen afspreken. Als je moeder dan ineens een extra dat wil oppassen, moet je het kinderdagverblijf gewoon door betalen. Ook als je zelf een dag vrij neemt ofzo. Bovendien mogen ze daar niet naar toe als ze ziek zijn. Bij een gastouder meestal wel.
Ik ga drie dagen werken. Mijn ouders passen dan een dag op en die andere twee dagen gaat het naar een kinderdagverblijf. Mijn man hoopt over een klein tijdje een andere baan te vinden. Hij hoopt dan vier dagen te kunnen gaan werken. Als dat kan, hoeft ons kindje natuurlijk maar een dag naar het KDV.
Ik werk 3 dagen en op die dagen gaat Lotte naar een gastouder, daar ging ze voor het eerst heen toen ze 2 maanden oud was en gaat perfect. We zijn super tevreden. Qua kosten hangt het ook af van het buro waar de gastouder voor werkt. Wij betalen nl. 120 euro per maand aan burokosten (doen ze geen ruk voor behalve 1 x per maand een factuur sturen ) en de gastouder krijgt 3,65 euro per uur. Wij krijgen allebei een werkgeversbijdrage van 1/6 deel alleen door ons inkomen geen tegemoetkoming van de Belastingdienst. Wij zijn per maand zeker tussen de 400-500 euro kwijt aan eigen kosten!
Er ligt eraan wat voor werk mijn man krijgt, maar tot nu toe zit het er als volgt uit: ik ga 3 dgn werken. 1 dag oppas door mijn moeder 1 dag oppas door mijn zusje + zwager 1 dag of door man of anders nog een dag door zusje. Dus zoals het er nu naaruit ziet hoeft ons kindje zo niet naar het kinderdagverblijf.
Nu werk ik tot januari 2 dagen (ouderschapsverlof opgenomen) en mijn moeder past 2 dagen op en straks ga ik weer 3 dagen werken en dan gaat Alyssa 1 dag naar kinderopvang. Tegenwoordig is de opvang niet zo duur meer, wij krijgen best veel terug van de belasting en ook van mijn werkgever.
hmm had ik maar ouders die ff oppaste.. Grr, wij zijn er dus nog niet overuit. Ik weet werkelijk niet wat ik moet doen dus dat moet ik nog ff allemaal uitzoeken. Eerst maar eens op gesprek gaan voor reintergratie he
Ik werk tot nu toe al 4 dagen in de week. Ben dus al 1 dag vrij. Schoonmoeder heeft al gezegd, dat zij ook wel 1 dag wil. hoeven we nog maar voor 1 dag een opvang te vinden. Of we dan voor een gastoudergezin of kinderopvang kiezen weten we nog niet.