Zijn er mensen die gastouder zijn [geweest]? Ik wil graag een centje bijverdienen ,hoeft niet veel te zijn maar ik wil weten of het zwaar is.ik heb zelf 2 kinderen van 3eneenhalf en anderhalf. Wij willen ook nog wel een derde maar in de tussentijd wil ik dus iets doen.Wat vinden jullie?? GRoetjes Linda
ja leuk heb er ook naar geinformeerd maar het verdient niet zo veel... hoe meer kids er bij hoe meer geld, dat wel... ik wilde er maar 1 bij omdat ik ook nog wel weg wil met de kids. het lijkt mij een leuk bijbaantje voor iets extra''s ne je kids hebben en extra vriendje erbij
Ik ben gastouder. Ik vind het erg leuk vooral de combi die ik heb ik werk ook in een dierenartspraktijk. Heb 5 jaar lang op 4 kinderen gepast uit 1 gezin (begonnen met 2 en zijn er 2 bij gekomen) en pas nu op 2 kinderen van 5 en 8. Of het zwaar is vind ik moelijk te zeggen want dat is maar net wat je gewend bent. Suc6!
Ik heb het een maand of 6 gedaan ik kreeg 143 euro voor 1 dag in de week. Ik weet niet of het slecht verdient? Ik werkte er gewoon nog naast.
okee nog ff met mijn moppie overleggen en dan ga ik me vanavond maar inschrijven!!Het grote voordeel is dat ik evengoed mijn eigen kinderen kan verzorgen.Ik ben niet zo van de kinderdagverblijven.ze gaan straks al zo lang naar school!Bedankt voor de reacties!!Groetjes Linda
ik ben ook gastouder. Werk 2 middagen in de week er verdien daaraan ongeveer 250 euro. (pas op 2 kindjes)
Ik heb het ongeveer 1 jaar gedaan met succes! Alleen toen onze 2e zoontje kwam ben ik ermee gestopt omdat je maar maxi 4 kindjes mag hebben en het hier eigelijk ook niet zo goed loopt qua opvang. Ik had 4 dagen in de week soms 2 kindjes soms 3 en verdiende rond de 1200 euro per maand. prima inkomen lijkt mijn. Maar in 2010 gaan er strenge regels in en moet je een diploma hebben enzo.
het is vanaf januari de eis dat je een helpende niveau 2 opleiding hebt. Of zorgervaring en een kinder ehbo diploma
Weet je toevallig ook waarom dat ingesteld gaat worden? Kinder EHBO kan ik me nog iets bij voorstellen. Wat wordt er precies met zorgervaring bedoelt? Waarom zou een gastouder een helpende niveau 2 opleiding moeten hebben? Wat zou daar de meerwaarde van zijn?
Klopt ik moet dat nu dus ook! En mijn moeder die al ruim 20 jaar gastouder is ook echt belachelijk EHBO diploma heb ik inmiddels. En aangezien ik al gastouder ben kom ik ook in aanmerking voor een EVC procedure. De overheid wil dat gastouders over een goede opleiding beschikken en ze willen de niet officiele gastouderbureau's weg hebben.
Maar daar drijven ze toch weer de kosten mee omhoog? Dan kunnen weer meer vrouwen niet gaan werken omdat de kosten voor opvang te hoog zijn. Ja, dat wil je hebben....
joh ik vind het ook echt nergens op slaan. Sowieso weet ik zkr dat er hierdoor heel veel gastouders stoppen maar ik heb ook het idee dat dat is wat ze willen. Uiteindelijk alleen maar buitenschoolse opvang. Erg jammer want ik vind het fijne aan gastouder dat de kinderen in een huiselijke omgeving zitten. Terwijl met BSO ze voor hun gevoel misschien erg lang op school zitten. Voordat er reacties komen, niets mis met BSO hoor
Maar het fijne van gastouders is toch de flexibiliteit? Dat heb je op KDV´s echt niet hoor. Tenzij ze daar 24uurs opvang gaan instellen.
Ze willen dat niet zomaar jan en alleman kinderen kan gaan opvangen om wat bij te verdienen. Het moeten mensen zijn die echt goed voor de kids kunnen zorgen. Het gastouderbureau bood mij voor 500 euro de mogelijkheid om de opleiding te gaan doen. Maar na wat info inwinnen heb ik (2jaar ervaring en een eigen kind) genoeg aan de EHBO diploma. Was ook niet van plan 500 euro voor die opleiding neer te gaan leggen aangezien ik volgend jaar september bijna exact dezelfde opleiding(+nog wat aanvullingen) ga doen om kraamverzorgende te worden.En dan kost het me waarschijnlijk niks
Ik ben gestopt met gastouderbureau omdat ik een curcus moest gaan volgen en dat vertik ik omdat mensen die een kindje krijgen ook geen curcus hoeven te doen. Ik ga als het kindje van onze vrienden geboren is een dagje oppassen maar gewoon zo als wij een kindje mogen krijgen gaan hun ook een dagje oppassen. En we geven elkaar af en toe iets leuks (bosje bloemen of zo)} en dan is het ook goed.
Klopt dat vind ik ook! En als ze een beetje ziek zijn kan je ze wel brengen en op een kdv moeten ze met een ontstoken oogje al thuisblijven.
Ben wel benieuwd bij welk gastouderbureau je zit? Iedereen krijgt namelijk op dit moment te horen dat je het eerst zelf moet betalen en het is nog afwachten hoeveel er vergoed gaat worden. En ik heb al 7 jaar ervaring en ook een eigen kind, en mn moeder is al ruim 20 jaar gastouder en 3 eigen kids en we moeten toch echt een opleiding doen hoor. Of een evc procedure maar dat is nog niet helemaal duidelijk, het is sowieso een examen. En de kassiersfunctie wordt nu ook overgenomen door het gastouderbureau, dus het zijn niet de ouders meer die mij gaan betalen.
Dat is niet wat ze mij verteld hebben... Zou behoorlijk kl*t* zijn als het niet klopt. Dan zit ik in Januari zonder werk want ik ga de opleiding zowieso in september '10 doen... Ik werd overigens al door het bureau betaald...
misschien heb ik je dan verkeerd begrepen. Mensen die al een dergelijke opleiding hebben die hoeven dat idd niet te doen. Je moet de keuze voor 1 januari 2010 doorgeven anders schrijven ze je uit. Maar jij gaat dus een opleiding in 2010 doen dus misschien dat je daarom deze opleiding niet hoeft te doen.