Gastouder.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door soovi, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Gister heb ik te horen gekregen dat mijn zoontje voorlopig niet meer naar het kinderdagverblijf mag en dat het ook daarna niet verstandig is. Dat het beter voor hem is om een kleinschaligere omgeving te zoeken waar hij opgevangen wordt. Dit ivm besmettingsgevaar en ook omdat er dan meer stabiliteit is omdat hij dan ook opgevangen kan worden als hij tijdelijk weer zware medicijnen krijgt.
    Dus ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie aan jullie gastouders zijn gekomen. Opa en oma zijn geen optie, ik vind dat opa en oma gewoon opa en oma moeten kunnen zijn. Daarnaast werken mijn ouders allebei en willen de ouders van mijn ex-vriend hier niet op komen passen en wil ik niet dat hij iedere keer ruim een half uur in de auto moet zitten.
    Dus gastouder, hoe kom je er aan. Via welk bureau regel je het en wat zijn de subsidies.

2. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    de subsidies zijn nu nog het zelfde als bij het kdv. Maar vanaf volgend jaar ga je een euro per uur zelf betalen.
    Zelf ben ik via via aan mn gastouder gekomen, vraag maar es rond in je kennissen kring ze kennen er vast wel 1.
    Er zijn verschillende goede gastouder buro's weet niet waar je woont maar in de achterhoek hebben we Juut en Co, anders even googllen.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Je moet in 2010 sowieso een gastouder via een gastouderburo hebben als je in aanmerking wilt komen voor tegemoetkoming van de belastingdienst.
    Zelf zit ik bij Kroostopvang, in de bollenstreek (omgeving Sassenheim).
    Even Google-en, dan vind je er wel één.

4. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    ik ben zelf ook gastouder en ken veel mensen, ik welke omgeving zoek je ongeveer?
    misschien kan ik je helpen?

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    reageer hier even mee;
    ben ook op zoek naar een gastouder, in brabant (omgeving helmond/eindhoven)

Toevallig contacten Liane? :)

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij zijn ook op zoek naar een go, want bij het kdv zijn lange wachttijden.

Wij hebben ons gewoon ingeschreven bij een gob en hun zorgen voor gastouders. Je kunt trouwens ook je eigen gastouders aandragen, maar dat hoeft dus niet.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ja ik weet hoe een gob werkt, maar dan moeten er wel gastouders zijn die kunnen voldoen aan de dagen/tijden die wij willen. En aangezien ik onregelmatig werk en dat nogal lastig gaat, vandaar mn reactie hier.

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

ik woon ongeveer 30 minuten van helmond af.
    of is dat te ver?
    onregelmatig is hier geen probleem.

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Euhh..niet als je de goede kant van helmond af woont, hihi; wij wonen in Gemert.
    Maar we zijn op zoek naar iemand die bij ons thuis komt als gastouder, i.v.m. maar 1 auto hebben we geen mogelijkheid om de kinderen te brengen/halen.
    En dat is het probleem een beetje bij bijna alle gastouders; ze kunnen niet bij ons thuis, omdat ze thuis de opvang doen.
    En diegene die bij ons thuis wel kunnen, willen liever wat meer uur. Het gaat bij mij gemiddeld maar om ongeveer 12 uur per week. (op dit moment dus af en toe op de maandagen, dinsdagen en vrijdagen, maar kan nog zijn dat het minder dagen worden..)

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ja, de meeste gastouders willen in hun eigen huis kinderen opvangen (zo ook ik)
    dat wordt dan idd wat lastiger zoeken.
    ik woon iig wel aan de goede kant van helmond ;)
    gemert is nog iets dichterbij ons.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    yep, ik weet 't.
    Maar dit is voor ons niet te doen, tenzij het op loopafstand van ons huis is.. aangezien we maar 1 auto hebben en mijn vriend de kinderen moet ophalen na zijn werk.. zonder auto. (die komt met het openbaar vervoer naar huis)

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    succes met jullie zoektocht!

en die ;) , uit mijn vorige berichtje moet een ;) zijn.

(had ik verkeerd ingetypt, en ik vind die ;) zo lullig staan)

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha oh had het niet lullig opgepakt hooor ;)

14. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik heb mijn gastouder gevonden via flexmoeders.nl kan je zo op postcode zoeken!! ideaal ze woont 5 min bij ons vandaan ( op fiets )

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ja sta ik ook al ingeschreven en kijk er regelmatig op..helaas nog zonder succes.

16. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Kijk eens op de site van Kinderopvang Online (www.kol.nl), hier kun je op postcode / woonplaats zoeken naar opvangmogelijkheden bij jou in de buurt. Er staan KDV's en GOB's tussen.
    Wanneer je kiest voor een gastouder, let dan goed op dat het GOB voldoet aan de nieuwe eisen uit de wet Kinderopvang en ook dat de gastouder reeds voldoet aan die eisen. Als dat niet zo is, heb je namelijk geen recht op kinderopvangtoeslag (de teruggave).

Succes!

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    heb even gekeken, dankje :)
    Helaas had ik alle gob's hier in de buurt en ook die in heel nederland zitten al benaderd, maar zonder succes. Mgoed, we wachten wel af!
    kdv hebben we helaas niets aan..

De nieuwe regelgeving weet ik inderdaad alles van, dus daar let ik op :)

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mrnosey is ook een gob

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ik weet 't, daar sta ik ook al 2 maanden ofzo ingeschreven, helaas zonder succes.
    Maar heb binnenkort vanuit gastouderbureau nederland een gesprek met een evt. geschikte gastouder.....dus hopelijk is ons probleem opgelost dan!! :)

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    super, veel succes!

Deel Deze Pagina