groepsgrootte peuterspeelzaal

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Cookie, Aug 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    De groep van onze oudste zoon start in september met 18 kinderen en twee leidsters. Terwijl er volgens de wet maar 16 kinderen in een groep mogen zitten! De leidsters zijn het hier zelf ook niet mee eens, maar het wordt zo bepaald door de directie.
    Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

2. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    bezwaar aantekenen. die max. groepsgrootte is er niet voor niets. het zou alleen kunnen betekenen dat je zoontje dan wat langer moet wachten voor hij kan starten. (of een ander kind) Hier wordt wel echt aan de max. groepsgrootte gehouden.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    De GGD tippen! Die controleren of de psz/kdv/bso de wet naleven. En je kan de oudercommissie ook officieel bezwaar laten maken.

4. tulip

tulip Niet meer actief

hoeveel kinderen er in een groep mogen zitten, is niet door de wet bepaald, maar wel hoeveel kinderen per leidster en per vierkante meter. Als dat bewust overschreden wordt zou ik sowieso mijn kindje daar niet brengen en ik zou idd even melding maken. Ik weet niet of je als particulier de ggd kan tippen, maar ik denk het wel.
    Valt de psz niet onder een stichting, meestal wel. Dan kun je het daar misschien wegleggen.

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    je hebt alle goede tips gehad.
    Ik zou het niet laten gebeuren en een klacht in hebebn gediend. Je zoontje kan zo minder aandacht krijgen. En waarschijnlijk gaat het ook ten koste van de veiligheid.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,128
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zeker een klacht indienen. Naar de leidsters zelf wordt vaak niet geluisterd. Een bestuur is vaak toch eerder geneigd om te proberen ouders (klanten!) tevreden te houden dan personeel.

7. zeker achteraan hier laatst ook gedaan een aantal kindjes kregen gewoon geen aandacht en andere die kregen veel meer ..
    Nu is de groep verdeelt en gaat iris dus naar een andere groep met wel ene normaal aantal kinderen

8. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens verleggen met een andere ouder wat wij aan deze situatie gaan doen.

Share This Page