KDV of niet

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Funnyfant, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

KDV of thuis en PSZ

1. Toch KDV is goed voor de ontwikkeling van allebei

2. Thuis bij papa en voor zoon PSZ

3. anders nl reactie....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Om te beginnen werk ik zelf in de kinderopvang en ik zie hoe leuk en leerzaam het voor de kindjes is. Ik heb een zoontje van 2.5 en een dochtertje van 5 wk. Mijn zoon gaat nu iedere dinsdag naar het KDV. Ik heb maar opvang nodig voor 14:30-18:00, maar bij het KDV moet je tenminste 2 dagdelen p kind afnemen, dus ik betaal iedere week voor 8:00 - 18:30. Met 1 kind vond ik dat nooiit zo erg. Maar nu heb ik er 2 en in 2012 wordt het allemaal een stuk duurder.. Dit zou betekenen dat ik 2 x 7 uur opvang per week betaal, maar niet nodig heb! Mijn kindjes gaan (mn dochter vanaf januari) maandagmiddag naar mijn ouders, waar ze met hun neefjes en nichtjes van: 8, 6, 2 en 0 samen spelen Op woensdagmiddag ook. En `s donderdags gaan ze naar mn smoeder waar ze een nichtje van 3 hebben om mee te spelen. Contact met kinderen is er voldoende. Een gastouder vind ik daarom ook niets toevoegen dus die optie valt af. Mijn man kan vanaf januari zn uren zo schuiven dat hij die middag thuis kan zijn dus dan hebben we geen kdv meer nodig. Maarrrrrr ik vind het eigenlijk wel heel goed voor hun ontwikkeling... Mn zoontje zou ook naar de PSZ kunnen gaan, maar dan heeft mn dochtertje zo lang niks. Ik ben zelf reuze creatief dus dat bied ik thuis ook veel aan. En de liedjes en spelletjes ook... Wat zal ik doen???? Toch naar het KDV allebei? Of mn zoontje naar de PSZ en verder lekker thuis die dag? HELP!

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hoewel ik ook een voorstander van het kdv ben, denk ik dat het in jouw geval gewoon niet handig is. Het gaat maar om één middag per week. In jouw geval zou ik kiezen voor de psz!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Vanaf volgend jaar krijg je ook maar 140 % van je werktijd vergoed aan kdv-uren, dus ik weet niet of dat nog iets uitmaakt voor jullie? Je mag ze dan bijv. niet meer hele dagen brengen als je maar halve dagen werkt (of je mag ze wel brengen, maar dat deel wordt dat niet vergoed ;)).

Ik zou in jullie geval sowieso voor de PSZ gaan. Dat lijkt me echt veel handiger en ik denk dat je dochtertje tot die tijd genoeg heeft aan jullie en haar neefjes/nichtjes ;).

4. tulip

tulip Niet meer actief

misschien is dit geen optie, maar ik vind sowieso dat ze op nogal veel verschillende plekken zitten:

maandagmiddag: ouders
    dinsdagmiddag: kdv??
    woensdagmiddag: ouders
    donderdag: s ouders.

Ik begreep alleen niet helemaal welke middag je man dan thuis zou zijn??

Ik zou eigenlijk misschien wel voor 1 paar ouders/schoonouders kiezen en dan 2 middagen kdv. Voor je dochtertje nog niet zo zeer om het socializen, want dat is nog niet echt aan de orde, maar dan is ze gewend alvast.

5. Funnyfant

Mijn man is de dinsdagmiddag thuis

6. Funnyfant

Mijn man is de dinsdagmiddag thuis

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou ze lekker thuislaten. Helemaal als ze al heel wat middagen 'weg' zijn is het misschien heel erg lekker om gewoon thuis te zijn en samen met papa wat quality-time: heerlijk toch! Tenzij papa er niet zo'n zin in heeft natuurlijk haha ;)

8. Funnyfant

Hahahahha papa vindt het heerlijk! thanks :)

9. Funnyfant

Zo ik denk dat ik mn dochtertje bij papa houdt en mn zoontje gaat naar het kdv of de psz. We wegen dat nog even af.

Deel Deze Pagina