De procedure van de aanstelling die ik op dit moment is begin dit jaar nogal rommelig verlopen. In de loop van de zomer ben ik erachter gekomen dat gelijkwaardige collega's hoger ingeschaald waren (2 tredes in dezelfde schaal), en dit heb ik gemeld bij P&O, natuurlijk. Die hebben dit toen ook erkend, en zo krijg ik 2 tredes verschil in salaris over 11 maanden meegestort bij mijn nieuwe salaris in december (door trage procedures heb ik dus tot nu toe steeds mijn oude salaris gekregen, daarnaast ben ik in november gepromoveerd en zit ik per half november sowieso een schaal hoger). Het gaat bruto om ongeveer 2000 euro verschil over die periode Dat betekent automatisch dat we teveel kdv toeslag hebben gehad over dit jaar als je zou herberekenen wat ik dus eigenlijk met terugwerkende kracht verdiende. Vraag nu dus: hoe ga ik dat wijzigen bij de belasting, laat ik het gewoon volgen uit de aangifte die hoger zal zijn dan dus ingeschat (en dus minder recht op toeslag)? Of moet ik zelf ergens iets gaan wijzigen? Met de promotie heb ik ook daadwerkelijk opslag - een schaal omhoog, dat kan ik makkelijk wijzigen en zal ik ook doen zodra ik mijn nieuwe salarisstrook heb. Advies graag!
dat kan niet zwart zeker nee hoor, dat snap ik wel, geen idee eigenlijk hoe je dat moet oplossen. Het enige lijkt mij kijken wat je te veel hebt gehad en dan alvast geld apart leggen.
je kan het gewoon bij de jaarlijkse aangifte doen.. Maar ook een wijziging inkomsten doen,. wat je zelf wilt,verwacht je geld terug is het misschien lekker om het bij je jaaraangifte te doen, dan word het verrekend.
je kan natuurlijk ook alvast op toeslagen.nl een proefberekening doen hoeveel verschil erin zit. ik denk nl. niet zoveel, maar dan weet je gelijk wat je ongeveer(kan altijd iets meer/minder zijn) apart moet houden evt.
Nee, het zal geen enorme sloot zijn, ik hou er vast nog genoeg van over Wel jammer dat het natuurlijk gewoon bruto is en hardstikke zichtbaar op mijn eindopgave Maar ach, het is gewoon eerlijk = eerlijk, meer verdiend betekent minder toeslag, helaas Gewoon laten verrekenen met de jaarlijkse aangifte - leek mij ook het handigst, dan krijgen we wel een rekening en zullen ze het wel inhouden op de toeslag die we krijgen ofzo. En wat er over is gaat lekker op de spaarrekening, met de eindejaarsuitkering (die ook een stuk hoger is dan ik zelf had berekend ) erbij. Toch ook wel leuk, meevallers die je niet kon uitgeven ondertussen!
kan je baas het anders niet in januari overmaken? dan zou je dit jaar niks terug hoeven te betalen, maar wel je inkomen over 2012 hoger moeten inschatten
Dat pakt juist onvoordelig uit, want over 2012 gaat de toeslag sowieso iets omlaag en zouden we zelfs met hetzelfde salaris minder toeslag (die berekening hebben we namelijk al, scheelt een paar tientjes hoor, maar toch).
Wij hebben ook weleens onze inkomens te laag ingeschat (of eigenlijk te lui geweest om het aan te passen ). Dan kregen we keurig een rekening van de belastingdienst om de toeslag terug te betalen. Ze vergeten je echt niet . En ik denk dat een stijging van 2000 euro redelijk meevalt voor wat je aan kot moet terug betalen. Je kan het berekenen op toeslagen.nl.
Je kan de kinderopvangtoeslag niet wijzigen d.m.v. je jaarlijkse belastingaangifte. Je moet in 2012 gewoon aangifte doen over 2011. Aan de hand van de definitieve aanslag stelt de belastingdienst je recht op de kinderopvangtoeslag 2011 definitief vast. Eind 2012 ontvang je dan een definitieve beslissing daarvan (met daarop dus een bedrag dat je moet terugbetalen).
Ja dat is lastig met de toeslagen.. Als er ineens een meevaller is dan kun je gelijk inleveren. Wij hadden dit vorig jaar met een gouden handdruk in december.. Dus even 2000 euro terugbetalen