Gastouder

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Tese, Nov 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Om de kosten te drukken wil mn man een gastouder ipv dat de kinders naar het kdv gaan en naar de bso straks. Volgens zijn berekening gaat dat ons 150€ per maand schelen. Hij heeft ook al iemand gevonden en die zou dan bij ons thuis komen. Ik kan mn vinger er nog niet op leggen precies maar ik ben een beetje terughoudend.

Kunnen jullie misschien ervaringen delen?
    Voor en nadelen geven? Tips?

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'oppas en kinderopvang'

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,102
    2,594
    113
    Limburg
    Mijn zoontje gaat naar een gastouder sinds ik weer werk.
    Eigenlijk heb ik niet echt nadelen, alleen maar voordelen, maar ik heb dan ook een supergastouder getroffen.

Voordelen vind ik:
    Je betaald per uur, wat bij veel kinderdagverblijven niet gaat.
    Uurtarief is lager
    Huiselijke sfeer, minder kinderen dus meer aandacht (als het weer het toelaat gaat ze elke dag met Ryan naar buiten, lekker wandelen, vind ik heel fijn)
    Veel flexibeler (onze gastouder in elk geval)
    Kinderdagverblijf vangt vaak pas op vanaf een uur of 7/8, wij moeten vaak al om 6 uur weg en de gastouder vindt het geen probleem om zo vroeg al op te vangen gelukkig.

Enige nadeel zou misschien zijn dat er minder contact is met andere kinderen, maar daarvoor breng ik hem als hij een jaar of 2 is naar de peuterspeelzaal.

Mijn zoontje voelt zich echt thuis bij haar. Ze komt hem ook wel eens ophalen en dan staat hij al helemaal te stralen in de box als hij haar ziet:)

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Als de gastouder bij je thuis komt krijg je maar een vergoeding over 3 dagen per week. Ze mag maar 3 dagen per week komen dan geloof ik.

5. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    En ik dacht dat het minimum uurtarief voor een gastouder bij jou thuis 10+ euro is.

Share This Page