gastouder

Discussie in 'De lounge' gestart door zomaar, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    hoe kan je het beste een gastouderburo zoeken?

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    gouden gids of ff google

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    humanitas is best wel groot. En regio bedrijven kan je idd beste even google.

Hop majanneke zit ik nu ook bij die is ook wel goed!

4. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ja ik had al gegoogeld maar dan komt er zoveel. Moet een buro ergens bij staan aangesloten kan je je gewoon bij ieder buro inschrijven?

5. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ik zit ook bij Hop Marjanneke, en ben er eigenlijk NIET over te spreken. Gemaakte afspraken worden niet nagekomen, steeds wisselend contactpersoon met ook steeds weer een ander verhaal. En als klap op de vuurpijl moest mijn vraagouder zelf vervangende oppas zoeken omdat zij geen zin had om rond te bellen!
    Maar goed het wisseld vast wel waar je zit,,

6. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ik zou een beetje in de buurt kijken bij verschillende gastouderbureaus. En dan kijken wat je het meest aanspreekt..
    Al vind ik dat we maar weinig met het bureau van doen hebben.

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    up

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Moet je als gastouder nog speciale "diploma's" hebben? En wordt je huis gecontroleerd op kindvriendelijkheid etc ?

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Je hoef geen diploma's te hebben.
    Maar idd ze komen bij je thuis of je wel genoeg speelgoed enzo heb en al je stopcontacten wel beveilig zijn enzo rookmelder.
    En daarna als dat goed gekeurd is mag je beginnen.
    Oja bewijs van goed gedrag heb je ook nog nodig.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    geen diploma, ik blijf het belachelijk vinden. :(

mijn kind dus nooit naar een gastouder.

11. Niet meer actief

Hoezo, heb je als échte moeder dan wel een diploma nodig om een kind op te voeden?

12. Niet meer actief

wij hadden juist dat we de oppas altijd achteraf betaalde, want het kwam vaker voor dat de oppas ineens niet meer kwam, of geen zin meer had, dus zei ik altijd bvan te voren: als je niet 24 uur van te voren afzegt krijg je niks betaald, en dat werktte toen heel goed.
    Ik zou dus nooit borg betalen, want stel de oppas wil ineens niet meer ben jij wel je geld kwijt.

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Precies!

Ik heb toch het liefste een 'moeder' die op mijn zoontje past als een griet van 23 die er 4 jaar voor geleerd heeft maar zelf geen kinderen heeft!

(Al zou ik het helemaal geen slecht idee vinden als toekomstige ouders een opvoed/verzorgingscurus zouden krijgen).

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Niet alle gastouders zijn zelf moeder.

En nee, ik vertrouw mijn kind niet zomaar bij elke andere "moeder"

Wie zegt dat die vrouw of man haar eigen kinderen wel goed behandelt,

Hoor vaak genoeg op het nieuws erge dingen die ook "moeders" hun kinderen aandoen,

15. Niet meer actief

ik ken iemand die gastouder is, en op 5 kleine kindjes let, maar wel zes jaar voor moord heeft vastgezeten.
    Hoe dat kan?
    Na zoveel jaar vrij te zijn krijgt men een goed-gedrag-formuliertje mee en kan men weer werken.
    Persoonlijk zou ik het best wel erg vinden als mn kindje daar zat, maar goed die ouders weten dat natuurlijk niet.
    Wil maar zeggen, ook gastouders kunnen een zwaar verleden hebben.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  17. Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar een diploma geeft toch ook geen garanties? In dit soort gevallen is het (helaas) toch meestal echt een kwestie van vertrouwen en intuïtie zeg maar. Garanties heb je niet en daarom is t ook super moeilijk om je kindje uit handen te geven.

Ik stond ook wel eens verbaasd hoor over vraagouders, die namen dan contact met mij op en vroegen per wanneer ik beschikbaar was en wilden zonder kennismaking hun kind bij mij onderbrengen. Daar ging ik zelf dus nooit mee accoord, ik wilde altijd eerst een gesprekje bij hun thuis en eentje bij mij zelf thuis, om de mensen te leren kennen en de kinderen vooral! Duidelijke afspraken maken, weten waar je aan toe bent, dat is voor beide partijen belangrijk.

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben gestopt als gastouder. Vond het teveel nadelen hebben (geen pensioen, zelf belasting betalen en zo nog een aantal dingen)

Ik heb trouwens wel mijn SPW diploma maar je hoeft hier inderdaad geen diploma voor te hebben.

19. Niet meer actief

@ stef: ik zie dat jij 20 bent.. hoe oud moet je bij jou gastouder bureau zijn? hier in de buurt zat één maar ik moest 21 zijn

20. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    @lauraatje: Ze kijken daar niet echt na omdat je ook zelf een kindje heb dus dan heb je als het goed is goeie moederinstinct.

En als je geen kindje heb dan willen ze meestal dat er nog even gewacht wordt.
    Ik zou wel als ik jou was bij meerdere bedrijven inschrijven. Hoe sneller je werk heb natuurlijk.

Deel Deze Pagina