Hoi, Ik wil bij een gezin 1 dag in de week als gastouder gaan werken. Ze hebben 1 kind die de hele dag naar school gaat, een kind die een dag halve dag naar school gaat en nog een kleine die de hele dag thuis is. Ze boden mij aan om voor een werkdag van 9 uur 50 a 60 te geven. Dat zou betekenen 5,50 a 6,50 per uur. Ik vind dat persoonlijk erg weinig. Ik ben 25 jaar, heb voor kinderopvang geleerd en vind het een hele verantwoordelijke taak. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk om dit werk te doen maar ik zou ook als thuiskapster meer kunnen werken en dan verdien ik meer. Ik heb besloten om een gastouderbureau in te schakelen. Als ik het goed begrijp zou ik een inkomen krijgen per gezin per uur. Het minimale uurloon dat ik hoor te krijgen is in 2016 10,70. Zei zegt dat ik er misschien wel 40% belasting over moet betalen en ik misschien juist wel minder aan over hou dan hun aanbieden. Kan iemand me vertellen hoe dat zit met de belastingdienst, hoeveel belasting moet je afstaan als gastouder? Ik las dat als je inkomen onder de 6000 per jaar is dat je geen belasting hoeft te betalen. Wordt dit berekend per inkomen of per gezamenlijke inkomen? Wat verdienen jullie ongeveer als gastouder bij de vraagouder thuis? Ik hoor het graag. Groetjes
ik werk niet als gastouder bij iemand thuis, maar in mijn Eigen huis. Maar qua belasting lijkt mij dat het hetzelfde geregeld is. Elk jaar wordt er een bedrag vastgesteld wat je belastingvrij mag bij verdienen. Dat ligt idd om en nabij de 6000 euro, maar verschilt per jaar dus wel even nakijken. Van alles wat je BOVEN dat bedrag verdient moet je rekenen dat je ongeveer 1/3 moet afstaan. Die 6000 is overigens per persoon, niet voor jou en je man samen.
Maar rekenen ze alleen mijn inkomen of tellen ze het gezamenlijke inkomen van mijn man en mij bij elkaar op e'n berekenen ze dan de belasting?
Maar dan zou ik 10,70 per uur verdienen zonder er wat belasting over te betalen? Ik verdien geen 6000 per jaar met maar 1 dag in de week. Kan het zowat niet geloven want dan verdien ik wel behoorlijk goed als gastouder. .