Hoi, welke mamas hebben een kind/eren die naar een kinderdagverblijf gaan? vond je het niet moeilijk je kleine achter te laten in het begin? mn kleine gaat volgende maand, en ik vind het nu al eng. .
Ik vond het niet eng. Een beetje vreemd, vooral de eerste dag, maar verder nergens last van. Ik heb dan ook een heel goed gevoel bij mijn kinderdagverblijf. En ik had veel zin om weer te gaan werken. Bram heeft het er prima naar zijn zin, dat is ook wel prettig.
Bedankt voor je antw! Dat is zeker fijn als je er een goed gevoel bij hebt..en je kleine er erg naar haar/zijn zin heeft.. Ik ben benieuwd.
Ik vond t ook niet eng, maar wél moeilijk.. en ik vind werken nog steeds n must/noodzaak.. en Justin op n kdv gooien ook. T zal allemaal wel 'goed voor de sociale contacten zijn' maar die kan hij straks ook op doen op n creché. Zo zie ik t. ps Ben je al met r aan t wennen geweest? eerst bijvoorbeeld n uurtje, dan 2 en dan n halve dag?
hoi meid, bedankt voor je antw! ja zo wil ik het ook doen..eerst wil ik part time gaan werken, 4 uurtjes per dag ofzo..later als we gewend zijn , wil ik wel fulltime gaan werken..
Hai ik vond het heel erg moelijk.om terence los te laten. Ik vond het thuis al moeilijk om even met mijn hubby de stad in te gaan en terence even bij opa en oma. we wisten niet hoe snel we terug moesten komen.(wel 3 uren weggebleven hoor) Ik werk nu 3 dagen in de week waarvan 6 uren per dag en terence zit daar 10 uren per dag ik baal er echt van dat het zo gaat.(vanaf September) papa is nou elke dag om 4 uur klaar dus dan kan hij terence ophalen, terence zit daar dus van kwart over 7 tot 4 uur. Iedereen zegt dat het goed is de kdv voor hem , vind ik ook. Het liefst blijf ik lekker thuis bij hem, en breng ik hem af en toe naar de peuterspeelzaal. Zodat hij tog leert communiceren met anderen en leert spelen enzzzz. Ik mis hem elke x weer. soms moet ik hem wakker maken sóchtends om daar heen te brengen kusje geven en zelf naar t werk. ff Doorheen bijten meid. komt wel goed. ik breng hem nu met veel gerusterder hart dan eerst. het gaat wel wennen.maar blijft moelijk vind ik.
ach hartverscheurend.. verhaal.. Ik ben ook zon iemand die mn kind moeilijk los kan laten. Precies, we moeten er gewoon aan wennen, dat het er bij hoort. Bedankt voor je reactie meid! x
De 1e keer vond ik moeilijk (het wennen). Nu niet meer. Jarissa heeft het erg naar haar zin en ze wordt uitstekend verzorgd. En ik voel me veel prettiger als ik werk.
Mijn kleine is de afgelopen 2 wkn gaan wennen en ik moet zeggen dat de eerste 2 dgn er moeilijk waren,had zin om haar te zien,knufffelen en weer op te halen want stel je voor dat ze aan het huilen was en niemand bij haar was.(hele domme & rare vragen) maar het moest eenmaal gebeuren voor als ik weer ging werken. En nu breng ik haar met plezier want ze heeft het daar naar haar zin dat zie ik als ik haar ga ophalen. En de leidster zouden mij bellen als ze huilde en ze heeft helemaal niet gehuild 2 wkn wennen. Succes met jouw kleine.
hahaha sinds wanneer 'gooien' we een kind op het kdv Patroes. Ik heb er totaal geen moeite mee gehad, ik wist al voor de zwangerschap dat ik gewoon fulltime moest blijven werken. Laura heeft het heel erg nar haar zin en komt er dus al vanaf week 12. vond het de eerste dag natuurlijk wel wennen maar moet zeggen dat het de volgende dag een stuk beter was! Wennen heb ik ook niet gedaan, vond dat een beetje 'onzin' eigenlijk op die leeftijd, ze was er gewoon gelijk de hele dag . Vind het wel jammer dat sommige altijd zo naar doen over het kinderdagverblijf, ik ben blij dat het er is en dat mijn dochter het er zo erg naar haar zin heeft liefs Es Verder heeft ze wel veel aan de sociale kontakten hoor, ze groeit tenminste niet alleen op, ze moet nu al delen en op haar beurt wachten. En daarvoor hoef je niet te wchten tot
Elena gaat al sinds ze 12 weken oud is en het gaat heel erg goed! Ik heb er eigenlijk bijna geen moeite mee gehad. Alleen de eerste keer was wel ff wennen, maar ik vond het eignelijk ook wel heerlijk om ff een paar uurtjes voor mezelf te hebben. IK heb in ieder geval ervaren dat de klik heel belangrijk is. De klik met het kdv, met de leidsters. En hun houding tegenover jou. En dat was bij ons super. Ik had die klik gelijk de eerste keer dat ik er was. De leidsters zijn super, staan open voor je, je mag zovaak bellen en vragen wat je wilt, en ze zijn heel lief voor de kindjes. Elena is ook een heerlijk meisje die het lekker naar haar zin heeft en lekker wordt vertroeteld daar, dat voelt ook goed. Laatst had ik haar bij de leidster afgegeven en wilde ik wegrijden, zag ik de leidster heel lief knuffelen met Elena. Dat voelt dan gewoon ook goed. Ik zou een wendag proberen als ik jou was. De wendag is niet zo zeer voor het kind, maar meer voor de ouders, vind ik. Ik heb wendagen gehad voordat ik weer moest beginnen met werken en dat vond ik fijn.
Ik vond het in het begin helemaal niet leuk... Zouden ze wel goed op mijn kleine meisje passen, en zou het allemaal wel goed gaan? Inmiddels gaat ze al een half jaar naar het KDV, en ze vindt het práchtig! De andere kindjes gaan zo leuk met elkaar om, en de leidsters zijn hartstikke lief. Nu gaat het dus prima, maar in het begin was het zeer zeker wennen (voor mij althans ) Veel succes!
Ik vond het de eerste dagen wel wennen, maar nooit erg moeilijk. Hij doet het tot nu toe erg goed op de creche en ik voel mezelf veel beter als ik blijf werken en als ik mezelf goed voel ben ik ook een leukere moeder.