gastouderbureau of kinderdagverblijf?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dit is voor mij dus de reden waarom ik ons kind nooit bij een gastouder zou willen plaatsen. Je weet het nooit! Natuurlijk komt dat bijna niet voor, maar ik wil het risico niet nemen.

Dientje: ons kindje gaat ongeveer met 4 maanden voor het eerst naar het KDV voor een dag ( van 10.00 tot 17.00 )

2. laury

laury Lid

28 jun 2006
    83
    0
    0
    Onze voorkeur ging ook uit naar een KDV. Hier in de plaats waar we wonen zitten er 3 op loopafstand (is erg handig aangezien ik geen auto heb, dus alles anders op mijn man aankomt).

Helaas is bij alle 3 geen plaats voor mei 2008! En dan ook nog eens niet op dagen dat wij zouden willen. En dat is dus niet erg handig aangezien we ons kindje vanaf 1 november erheen willen brengen. De dagen die wij zouden willen zijn pas vrij vanaf juni.

Inmiddels zijn we gaan kijken bij 2 andere KDV die ook hier zitten (maar niet op loopafstand). De ene viel af omdat ik het een enorme bouwval vond en echt alles was smerig. Wat bij de rest niet zo was. Dus die valt ook al af. De laatste die dus overblijft kan dus nog wel en daar hebben we ons kleintje alvast maar op de inschrijflijst gezet. Nadeel is dus dat het KDV niet of loop en/of fietsafstand zit.

Onze ouders kunnen niet oppassen (tot er ruimte is bij het KDV in de buurt). Helaas is dat dus ook geen optie.

Wij moeten nu dus de keuze maken of wij toch voor een gastouder kiezen of dat wij ons kindje straks naar het KDV brengen en dat wij dus een extra auto moeten kopen.

Het is daarom wel goed dat ik hier de voor- en nadelen van beide opties lees. Ik vind alleen wel dat er door veel mensen heel makkelijk gedacht word over wat het moet worden.....soms heb je geen/weinig keus weten wij inmiddels. En wij maar denken dat we er vroeg bij waren met 13 weken........

Misschien dat we tijdelijk maar naar het KDV ver weg moeten gaan en dan zodra er bij de andere plaats is onze kindje daar maar weg moeten halen en naar het KDV hier in de buurt moeten brengen. Hoe staan jullie daar tegenover? Volgens mij hecht een baby zich toch ook al aan bepaalde ruimtes en gezichten?

groetjes Laury

Deel Deze Pagina