kinderdagverblijf - veel naar buiten?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Agter, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Gaan jullie kindjes op het kinderdagverblijf veel en vaak naar buiten?
    Ik vind het namelijk nogal tegenvallen. Dochter zit wel in de babygroep, maar dat zou geen bezwaar moeten zijn.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

doen mijn kinderen nog op het kinderdagverblijf zaten, de jongste is net 4, gingen ze elke dag naar buiten. Ze hadden een speelplaatsje waar ze (met baby's in de buggy) naar buiten gingen. Met oudere kindjes gingen ze wel eens eentjes voeren of de speeltuin.

3. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    In de zomerdag kunnen ze natuurlijk meer naar buiten dan nu, maar hier gaan ook met de kleintjes elke dag naar buiten als het weer het enigszins toe laat. Ze zetten ze dan in bolderkar, worden lekker toegestopt en hup lekker een rondje buiten rijden.

Toen er zo veel sneeuw lag, moest ik er ook echt aan denken om voor allebei de sneeuwlaarsjes mee te geven. Met de kleintjes die kunnen lopen zijn lekker de sneeuw in geweest.

Voor de oudere kinderen geldt ook zo veel mogelijk naar buiten, kunnen ze ten minste lekker de energie kwijt. Als het echt heel slecht weer is, gaan ze als alternatief extra binnen "sporten", maar liever dus naar buiten.

4. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    O ja, en met de oudere kindjes gaan ze regelmatig ook de wijk in. Even naar het park of de kinderboerderij. Bij het kinderdagverblijf zelfs is een grote tuin waar ze lekker vrij kunnen rondrennen.

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier gaan ze alleen niet naar buiten bij regen, of bij gladheid.
    Ook toen mijn dochter nog een baby was ging ze vaak naar buiten, zittend in een kinderwagen of bij mooi weer liggend op een kleedje. Zo trof ik haar geregeld aan als ik haar kwam ophalen.

6. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Nou, volgens mij zit ze hier de hele dag binnen.
    Ik ga het eens navragen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier gaan ze veel naar buiten en met de baby's ook maar dan moet de temperatuur wel ok zijn.. baby's koelen zo snel af. Maar.. de grotere kinderen (lopers) worden dan alsnog mee genomen door de andere groepen.

Op een dag als vandaag gaan ze zeker 2-3 x naar buiten.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Toen ze op de babygroep zat, kwam ze minder buiten dan nu. Ook logisch, ze zijn met 2 leidsters en allemaal kinderen met een ander slaap en etensritme. Daarnaast nog eens het probleem dat ze niet alleen met kinderen op stap mogen of achter mogen blijven. Dus de keren dat alles wakker was en ze konden wandelen, zijn op 1 hand te tellen. Wel hebben ze hier an de babygroep een klein tuintje waar ze met mooi weer in mogen. De deur staat dan open.maar goed, dan moet het wl wat warmer en droger zijn. Soms nemen ze de wat grotere kinderen mee naar het grote pleintjeen de babys die wakker zijn,in de wagen. En dan babyfoon mee voor de kids die slapen.

Die van mij liep al voor het jaar dus die ging regelmatig met de verticale groepen mee buiten spelen. In deze groep spelen ze een paar x per dag op het plein. Iig meer buiten dn op babygroep.

9. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Zwaar ingepakt gaan ze gewoon mee hoor. Jasjes, sjaaltjes aan en mutsjes op, lekker dicht tegen elkaar aan en dan nog dekentjes er over heen. Echt te schattig!

Dan gaan ook geen uren lopen hoor.

Gelukkig hebben ze hier extra personeel voor die aan het begin van de dag met de kinderen gaan wandelen. Ik heb wel eens gehad dat ik met mijn dochter binnen kwam en dan het jasje mocht aan laten, hup meteen de bolderkar in.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op haar oude kinderdagverblijf zat ze op de babygroep en die gingen vrijwel nooit naar buiten helaas! ze zaten op de 1e verdieping en hadden alleen maar een klein pleintje beneden en het was allemaal te veel gedoe om naar buiten te gaan. Heb het toen ook aangegeven dat ik daar niet blij mee was, en toen mocht ze met de dreumesgroep naar buiten, maar dat ging alleen als ze maar 1x per dag sliep en daar was ze eigenlijk nog niet aan toe toen.
    We zijn van kinderdagverblijf gewisseld en hebben ook opgelet hoe de tuin zich verhoudt tot de binnenkant zeg maar. Nu een heel mooi kinderdagverblijf met alle groepen in de lengte naast elkaar en ook direct openslaande deuren naar buiten toe. heerlijk, zeker in de zomer. mooie grote tuin eromheen en ze gaan ook bijna elke dag naar buiten (ook de babygroep). Heel wat anders dus.

11. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Er zijn kinderdagverblijven bij waar baby's niet mee naar buiten gaan wegens de kou in de winter en het warme weer de zomer. Ook vinden sommige kinderdagverblijven het praktisch niet te doen en onverantwoord.

Bij ons op het werk gaan de baby's gewoon mee naar buiten is even goed plannen maar prima te doen en door goede planning wanneer je nasr buiten gaat ook verantwoord, ze genieten er echt van.

Heb voor ons meisje daarom ook een opvang uitgezocht die bewust met baby's naar buiten gaat.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    op mijn werk streven we ernaar om minimaal 1x per dag naar buiten te gaan, t ligt aan de kou(de)(wind) of de baby's dan wel of niet mee gaan.

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    We gaan het binnenkort maar eens aankaarten, dat ze echt wel wat vaker naar buiten mag.

14. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik vind het ook belangrijk dat mijn kind dadelijk veel naar buiten gaat. Werk zelf op een agrarisch kinderdagverblijf en bij ons gaan alle kinderen iedere dag naar buiten. Behalve als het heel koud of echt slecht weer is. Ze slapen ook buiten het hele jaar door. Daarom ook gezocht naar een kinderdagverblijf waar ons kind buiten kan slapen en veel mee naar buiten gaat. Vind het wel heel belangrijk.

Ik zou het ook gewoon aankaarten. Je kind kan met een andere groep mee of ze zouden een andere oplossing kunnen vinden.
    Ik heb op meerdere kinderdagverblijven gewerkt waar de kinderen weinig naar buiten gingen of als de leidsters geen zin hadden dan gingen ze niet.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De kinderen die kunnen lopen gaan iedere dag naar buiten, tenzij het de hele regent of glad is. Ook al is het in de herfst/winter maar 10 minuten om even een frisse neus te halen.

Baby's gaan *mits de temperaturen goed zijn* ook iedere dag naar buiten. Apart gedeelte waar ze lekker kunnen liggen/kruipen/ontdekken.

16. adi

adi Niet meer actief

hier hetzelfde.

Agter, wat is het beleid van je kinderdagverblijf hierover? Bij ons is duidelijk in het beleid opgenomen dat alle kinderen minstens 1x per dag naar buiten gaat, tenzij het regent of echt heel koud is.
    ze hebben een eigen grote speeltuin, apart voor babygroepen en apart voor peuters/bso.

toen ze baby waren gingen ze vaak in de kinderwagen in de tuin slapen met een leidster ernaast, of lekker wandelen, even in het zandbakje zitten ed

nu leven ze in de zomer buiten (incl eten), en gaan met dit weer ook elke dag, mits het weer het toelaat.

Deel Deze Pagina