Ik ben samen met mijn vriendin bezig om een gastouderbureau op te starten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ben namelijk wel benieuwd naar ervaringen van andere.. Wij zijn beide al gastouder dus daar hebben we ervaring mee, het gaat hier echt om een eigen bureau. (gastouders met ouders koppelen) Alvast bedankt
Ik weet niet of je hier iets mee kunt.. Maar probeer ervoor te zorgen dat je een breed soort aantal gastouders hebt. Dus dat je jong en oud hebt, voor vaste en flexibele oppas. wij hebben een jonge gastouder (26 jr), zin we heel blij me. Terwijl mijn zus geen goed gevoel bij haar had en zij hebben voor een ouder iemand gekozen..
Ik denk dat je iig moet zorgen dat je voldoende verschillende gastouders hebt. Goed uitrekenen/bekijken hoe je het beste kunt concurreren met andere gob's. En wat je bv aan extra's kunt bieden aan je go's wat ook weer nieuwe ouders trekt. Wat door mij en mijn vraagouders erg gewaardeerd wordt is dat ons gob heel erg betrokken heeft...ze heeft meer dan 100 kinderen, maar kent ze allemaal bij naam en weet wie bij welke go geplaatst is. Ze is actief betrokken bij de opvang en helpt waar nodig. Vraagt regelmatig hoe het gaat, soms per mail en belt ook wel eens even gezellig aan als ze toevallig in de buurt is.