Gastouderbureau probleem

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Zonnebloem92, 30 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Onze gastouder heeft eind september opgezegd en per 1 november hebben wij deze gastouder niet meer. Ik heb toen direct contact gezocht met het gastouderbureau, voicemail ingesproken en gemaild. Uiteindelijk kreeg ik weken later pas een mail terug wat wij nu precies zochten en voor hoeveel uur. Ondertussen hebben wij allang een nieuwe gastouder via een ander bureau, maar nu krijg ik ineens 2 facturen van november en december met bemiddelingskosten van het oude gastouderbureau. Dat kan toch niet? Ze kunnen toch geen bemiddelingskosten vragen terwijl wij geen gastouder meer bij hun hebben en ze ons ook niet hebben geprobeerd te helpen aan een nieuwe?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nee dat lijkt me niet. Je hebt het toch zwart op wit dat je opgezegd hebt. Meestal is dat een maand van te voren wat ingaat op de eerste van de maand.

Dus stel 15 september opgezegd, is eigenlijk 1 oktober, loopt het contact op 31 oktober af en ben je 1 november van je contract verlost.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #3 Zonnebloem92, 30 dec 2017
    Laatst bewerkt: 30 dec 2017
    Wij hebben niet opgezegd, onze gastouder is ermee gestopt en heeft opgezegd.
    Aangezien wij nu geen gastouder meer bij hun hebben en ook niet geholpen hebben met het zoeken naar een nieuwe, vind ik niet dat zij ons iets te vorderen hebben. Wij hebben ook wel eens een maand niks afgenomen bij onze gastouder en toen wel de bemiddelingskosten betaald... vind ik ook logisch, maar niet als je geen gastouder hebt.

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dat klinkt logisch maar ik denk det je pech hebt. Jij hebt namelijk een contract met het GB, niet met je GO. De GO heeft haar contract opgezegd bij het GB, jullie blijven daar dan gewoon ingeschreven staan totdat je zelf weer op zegt. :(

Maar je geeft aan dat je gemaild hebt toch destijds? Wat heb je in dat mailtje precies gezegd?

Ik zou sowieso even vandaag nog een mail eruit knallen naar het GB dat je opzegt. Dan loopt alleen januari nog door, anders als je later bent, zit je ook nog aan februari vast. Of heb je inmiddels schriftelijk opgezegd?

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja maar ik vind ingeschreven staan wel wat anders dan bemiddelingskosten betalen voor niéts.
    Onze gastouder heeft op de laatste dag van september opgezegd waarop ik direct contact heb proberen te zoeken met het gastouderbureau (eerst telefonisch, daarna per mail omdat er niet werd opgenomen en niet werd terug gebeld) dat onze gastouder heeft opgezegd en de vraag of zij nog een gastouder in de omgeving hebben?
    Nu zou ik dus ook gelijk op de laatste dag van september op moeten zeggen om geen factuur te krijgen van november, dat slaat natuurlijk nergens op.
    Wij waren in de veronderstelling dat ze ons zouden helpen bij het zoeken naar een andere gastouder, ik kreeg na 3 weken een reactie per mail wat wij zochten en voor hoeveel uur, heb toen gemaild dat wij ondertussen al iemand hadden gevonden, vervolgens niets meer gehoord.
    Ik heb mijn vorige gastouder een berichtje gestuurd en bij haar klopte het ook niet, ze stond nog gewoon als gastouder en kreeg steeds mails om de uren van de kids door te geven. Ze hebben daar de administratie niet echt op orde.

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hoe krom het ook is en hoe ik je verhaal ook snap, Ballon heeft gelijk.

Je hebt een contract met je gastouder en daarnaast een contract met het GOB. Die staan los van elkaar.
    Je hebt niet opgezegd bij GOB dus factureren ze hun kosten gewoon door!

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik ben het absoluut met je eens hoor @Zonnebloem92 ! Jet GOB laat hier zeker dingen liggen en dit is gewoon flauw, maar wel zoals het gaat helaas :(

Voor morgen dus nog even officieel opzeggen. Dan heb je dat gehad. Vervolgens even het verhaal uitleggen, hopelijk heb je een beetje een menselijk bureau en willen ze een compromis sluiten.

Hou er ook rekening mee dat je deze 2 maanden niet terug krijgt van de BD aan toeslag, omdat je geen opvang meer bij hen af neemt ( ik neem aan dat zij de bemiddelskosten ook spreiden over het uurtarief ivm KOT? )

Deel Deze Pagina