Ik moet even wat kwijt. Ties gaat nu sinds een paar maandjes 1 dag in de week naar het KDV. En elke keer als ik daar kom is er weer wat raars. Zo komt het zeer regelmatig voor (ok, is niet zo heel erg maar toch) dat ze net op het moment dat ik hem op kom halen, met hem naar buiten willen, en dat hij gewoon een echte meidenjas aan heeft, en hun stug zeggen dat ze dachten dat hij van hem was terwijl er bloemetjes op staan en franjes noem maar op. Ok, dan 9 van de 10 keer heeft hij een broek aan die niet van hem is. Altijd als ik hem kom halen ligt alles in zijn mandje, behalve zijn speen, die ligt altijd in 1 van de bedjes daar waar dus ook andere kindjes slapen. Vandaag kwam ik hem halen en toen zat hij nota bene in zijn romper! Ok, hij had nog wel zijn broek aan maar het is verdorie toch geen zomer?!?!? Ok, hij had een warme trui aan, gek he, maar er zat ook een dunnere trui in zijn manje! Ook gebeurd het vaak dat er wel 15 kinderen op zijn groep zitten (combi groep van 0 tot 4 jaar) en dat er de meeste tijd maar 1 leidster is. Kan nog wel een paar dingen opnoemen, maar ligt het nou aan mij of klopt er hier iets niet? Ties is voorderest wel vrolijk enzo als hij daar vandaan komt, totaal niet chago, slaapt volgens hun lekker en eet goed, maar vind sommige dingen toch echt vreemd, mee eens?
Ja vind het niet echt een goede vibe.. Misschien een x een gesprek aangaan met hun? Je hart luchten. P.s. volgens mij hoort dit bij oppas & kinderopvang..
He hoi Ja, ik vind het ook raar. Ik kom ook wel eens rare dingen tegen bij ons KDV, maar Lynn heeft altijd wel haar eigen kleertjes aan, met de speen zijn ze zeer zorgvuldig en ze kleden haar gelukkig wel fatsoenlijk aan. Ik zou het ook bespreekbaar maken! Wellicht dat ze wat tijdgebrek hebben en dat daarom hij in andermans jas zit of onvoldoende is aangekleed? Kan me er niets anders bij voorstellen! Is het je ook bij andere kindjes opgevallen, zo ver dat dat kan? Gewoon wat van zeggen hoor, is wel het beste, kom je snel genoeg erachter of ze voldoende aandacht kunnen bieden of dat je wellicht dan naar een andere oplossing moet zoeken voor je kind.
hmmm als ik je verhaal zo leest, denk ik dat toch een beetje chaostisch aan toe gaat in kdv. Net wat Josianne zegt; is een gesprekje aangaan met de leidinggevende niet zo slecht. Het kan toch nooit de bedoeling zijn om zo slordig om te gaan met spulletjes van de kindjes. Gelukkig dat je kindje nog vrolijk is en niet van slag is, dus daarmee zit het nog goed op het kdv. Even een vraag: wordt het kdv gerund door 1 persoon met een paar leidsters? Ik heb ooit in de kinderopvang gewerkt. Nu moet ik zeggen toen ik er werkte, was de regel volgens de wet op 12 kindertjes minstens 2 leidsters of 1 leidster met groepshulp en stagiair. Dus 15 kindertjes met 1 leidster, dat klopt al niet...
En oja... Mijn dochter is ook altijd vrolijk. Dit is voor mij een belangrijke graadmeter of ze het naar de zin heeft of niet. En dat IK dan wat moeite heb met wat dingen (zoals dat zij altijd in de wipper lijkt te zitten als ik haar ophaal, etc) probeer ik voor mezelf mee te leven.... Het is nou eenmaal wel zo dat ze daar meer kindjes hebben en niet alle aandacht en tijd aan die van mij kunnen besteden...helaas maar waar
Ja, absoluut bespreekbaar maken, want anders ga je er steeds met een rottig gevoel naartoe. Ik vind het heeeel erg belangrijk dat ik vertrouwen heb in het kdv en als ik Lize steeds in 'verkeerde' of te weinig kleding zou aantreffen zou ik wat argwanend worden en denken: wat doen ze als ik er niet ben? Zo te horen heb je er al geen goed gevoel bij, je hoeft het allemaal niet ok te vinden. Gewoon zo snel mogelijk vragen of je iets kunt bespreken! succes! Amber
Ik vind het ook maar raar klinken, erg chaotisch. En ook smerig dat zijn speen gewoon in andere bedjes ligt. Fijn als er eentje spruw heeft ofzo.
Ik zou ook eens een goed gesprek aangaan. Gewoon aangeven dat er dingen zijn die je dwars zitten en dat je er een naar gevoel bij krijgt. Als ik dit zo lees ben ik heel erg blij met mijn kdv want daar gaan ze echt super om met alles. En 1 leidster op zoveel kindjes is echt veeeeel te weinig. Je betaalt genoeg dus je mag ook verwachten dat ze zich aan de landelijke/wettelijke protocollen houden hoor!
Hier gaat Jasmijn naar een gastouder. We hebben nooit zoiets raars meegemaakt. De gastouder zorgt juist heel erg dat Jasmijn niets te kort komt! Ik vind het een beetje vreemd dat hij andere kleertjes aan heeft. Het is toch niet altijd noodzakelijk dat hij zijn kleding overdag uit moet doen? Of slaapt hij ook in pyama overdag? Nou ja dan nog moeten ze er wel op letten dat hij gewoon zijn eigen kleren weer krijgt. Het lijkt zo een beetje ongeorganiseerd daar!
Ik zou een gesprek aanvragen en aangeven wat ik zoal zie en uitleg willen hebben. Emiel gaat 3 dagen per week naar het KDV, heeft altijd zijn eigen kleren aan en alles ligt keurig in zijn mandje. Als het goed is bezoekt de GGD ieder jaar het KDV en maakt dan een rapport op. Dit rapport moet je als ouders kunnen inzien. Hier staat ook in omschreven hoeveel leidsters er op hoeveel kinderen mogen. Gelukkig heb ik bij Emiel op het KDV nog niet meegemaakt dat er teveel kinderen op een leidster zijn. Wel omgekeerd, er is dan 1 leidster op 2 of 3 kinderen. Vind dit wel een luxe dan. Maar ik zou wel een gesprek aangaan want anders blijf je ermee rondlopen en ga je je misschien straks aan veel meer dingen ergeren.
Als ik jou was zou ik een gesprek aangaan met de leidinggevende, en evt de GGD bellen om je verhaal te doen! Dit is niet normaal hoor! Werk zelf op een kdv, en heb ook de GGD gebeld omdat ik structureel kids teveel had, nu wordt er eindelijk iets aan gedaan!