Hallo dames, Mijn zoontje wordt eind deze maand 3. Nu gaat hij al vanaf dat hij 12 weken is 1,5 dag per week naar een gastouder. Een paar weken geleden hebben we hem ingeschreven op een basisschool. Meneer was mee toen we de rondleiding kregen en sindsdien is hij helemaal weg van school! Hij wil naar school en hij wil nu! Daarom zaten we te denken dat misschien een PSZ wel leuk voor hem is, toch een soort 'school' maar hoe zou ik dat het beste kunnen inpassen zodat het hem ook niet teveel wordt.. Op maandag ben ik vrij, en gaat hij 's morgens naar peutergym. Deze dag valt dus af. Op dinsdag is mijn man met m thuis. Op woensdag gaat hij naar een familielid. Op donderdag is hij een halve dag bij de gastouder en een halve dag bij oma Op vrijdag is hij de hele dag bij de gastouder. De opties die er zijn zijn dus dinsdag en/of woensdag. Omdat de gastouder aan de andere kant van de stad zit (we zijn verhuisd maar hebben besloten ons zoontje daar nog wel het laatste jaar te laten blijven). Zou ik dan kiezen voor dinsdag en woensdag een korte ochtend? Of zou ik één dag en dan een lange ochtend doen? En welke dag dan? Wat zijn jullie ervaringen?
Psz zijn naar wat ik weet altijd dagdelen. Je kunt dus niet voor een hele dag psz kiezen. Ik zou voor di en wo een dagdeel gaan.
Hier is het standaard 2 dagdelen. Dan kun je wel kiezen welke ochtenden: ma, di, do of vr. En dan is het brengen tussen half 9 en kwart voor 9 en het ophalen tussen kwart over 11 en half 12. Vaste tijden dus. De woensdag kan hier dus niet eens. Misschien even kijken of dat bij de PSZ die jullie op het oog hebben wel kan. Dat familielid waar hij 's woensdags is kan hem wel brengen en halen? Dan kun je er voor kiezen om hem op de dinsdag en/of de woensdagochtend te laten gaan. Aan de andere kant vind ik dat hij al een best drukke week heeft. Hij is 1 dag helemaal thuis. De rest heeft hij andere (leuke) dingen. Doordat je net met hem op school ben wezen kijken zit het er nog vers in. Als je hem nu bij een PSZ inschrijft kan het makkelijk dat het nog even duurt voordat er plek voor hem is en is zijn enthousiasme misschien alweer weg.
Nou ja, we zijn een paar weken geleden al wezen kijken en hij heeft het er nog steeds bijna dagelijks over. Idd, hij heeft al best een drukke week. Daarom twijfel ik ook een beetje.. Al vindt hij het allemaal even leuk hoor! Daarom ook mijn twijfel om 1 of 2 ochtenden te doen.. of om het uberhaupt te doen..
Zo'n drukke week is dat toch niet? Ik neem aan dat ie bij de familie en gastouder alleen of slechts met enkele kindjes is? Dan is dat toch niet anders dan thuis zijn?
Dat is ook wel zo, maar hij is vaak.. van huis.. laat maar zeggen Al vind hij het overal even leuk en gaat hij overal met plezier naar toe. Gastouder max 5 kindjes.. Bij opa en oma is hij de enige..
Tja, ik kom uit België, dus mij lijkt dat een rustige week. Dochter is bijna drie, en gaat fulltime naar school. Dus twee halve dagen psz en een halve dag turnen vind ik niet zo druk. En al helemaal niet als hij er zin in heeft.
Ik zou eerst eens informeren wat de tijden zijn en hoe lang de wachtlijst is. Hier heb ik bijv mijn jongste al ingeschreven wil ze volgend jaar terecht kunnen.
Ik heb gisteren inderdaad een email gestuurd voor wat meer informatie. Welke dagdelen er mogelijk zijn, wat de kosten zijn etc. Misschien beginnen met 1 dagdeel en dan wellicht halverwege het jaar een tweede dagdeel erbij..